Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Sexuellt var naturligtvis motivet. Två män.

Jag är inte man, men självklart var det reptilhjärnan och en viss annan kroppsdel som gick igång, på dessa raketforskare.

Två svenska män, även om de tänkte tanken, hade inte gjort något sånt. Man har spärrar. Man har IQ och logik. Man har moral. Den ene hade bromsat den andre.

Men Ahmed och Ali? Kanske påtända.

"BROR, VI KOMMER ALDRIG ÅKA FAST. LILLA HORAN GÅR ENSAM.."

Det kan vara svenskar som gjort detta.
Men då är de psykopater som kan göra det mot allt och alla. De har noll känslor.

Men om det är Ahmed och Ali så är det en känslomässig värdering bakom brottet.
Det förekommer mycket sådant svenskfientligt våld. Det har minskat lite sista åren eftersom gängen tjänar pengar på att sådant inte sker.
Citera
2025-12-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag och min dotter har letat efter presskonferens jättelänge nu men hittar den ingenstans? Vart har ni hittat den? Vi har varit inne på Tv4.se sedan den skulle börjat, kollat efter den på Aftonbladet och Expressen 🤔
Kan man se den i efterhand?
SVT
Citera
2025-12-28, 12:09
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag och min dotter har letat efter presskonferens jättelänge nu men hittar den ingenstans? Vart har ni hittat den? Vi har varit inne på Tv4.se sedan den skulle börjat, kollat efter den på Aftonbladet och Expressen 🤔
Kan man se den i efterhand?

Alla utan det enda rimliga stället? Svt.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
När åtal väcks, som vanligt.
Innan dess blir det väl häktning efter nyår.

De har fyra dygn på sig att hålla en häktningsförhandling. Om de anhölls igår blir det senast den 31e på häktningsjouren.
Citera
Medlem
Får lite "Styckmordet i Askersund"- vibbar av detta. Triangeldrama som spårat?
Man hade länge hoppet uppe, rip
Citera
Medlem
Står på Aftonbladet att polisen kommer fortsätta sökandet? Är hon inte hittat då med andra ord?
Citera
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ni som tror att Micke är inblandad på allvar måste ha ungefär samma intelligenskvot som Mikael själv. Den där tragiska filuren skulle aldrig ge sig ut i natten och våldföra sig på okända kvinnor. Han sitter hemma och runkar och äter godis. Oavsett hur obehaglig han framstår som i diverse läckta Skype-samtal så är han i praktiken harmlös. Han vill bara sitta hemma och leka ”Bachelor” i Skype. När han träffar kvinnor i den fysiska världen springer han därifrån.

Anser du att Micke är dum så gör du dig en själv otjänst. Bara för man är förståndshandikappad så är man dum vilket självklart motbevisas i filmen Rainman.
Micke ska tydligen ha fått ny medicin i somras och därmed är väll teorin att medicinen gjorde att det tillslut brister för Micke och hans magfetish. Han MÅSTE få en mage här och nu.
Säg någon annan i detta land som har en magbox, magmys, knivmys, osv fetisch?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallihatten29
Tycker mig se att det är en stor plastpåse som man använder att ha smutsiga kläder i från IKEA, den påsen är väldigt rymlig med dragkedja och svarta hållband.
Kollar man noga står det en orange stor spade/skopa bredvid.

”Skopan/spaden” bredvid är väl benen från kamerastativet? Om vi kollar samma bild..
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Vilken tid i går började media publicera att en åklagare har tilldelats fallet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Otroligt sorgligt.

De hittade 2 MGMs väldigt snabbt. Det tyder väl ändå på någon känd koppling mellan MGMs och BO. Jag tyckte Max uttryckte sig lite märkligt också under presskonfen. Kan det vara en eller två kvinnor som är gripna.
Vi kan nog till 99% vara säkra på att de är två herrar som gjort detta
Citera
Medlem
Jag vill helst inte tjata om detta
Men skrev säkert fem gr igår att området verkligen så skräckingagande ut och värre på natten!
"Traditionen" att unga kvinnor ska ta sig hem själv där måste ta slut nu. Tvingas ta suspekta "taxis" som står och väntar utanför. Vad är det för kommun som glömt säkerheten?
Som förälder hade jag varit förbannad

Ps. Alltid värre att gå hem i fint säkert och dött område än ruffigt med mkt folk
Citera
2025-12-28, 12:10
Medlem
Spelar det stor roll tror du, om gärningsmannen känner sitt offer?
Du utgår ifrån att det är någon random. Tänk om

Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Men vafan samåk med tjejkompis då. På tiden att tänka på hur man tar sig hem efter en utekväll. Samhället är inte som förr, knappt att man ska ut om kvällarna. Sverige som samhälle har ju tappat det, blir man inte skjuten blir man rånad om inte rånad blir man våldtagen eller mordad. Tragiskt men sant. Håll er hemma det är säkrast så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in