Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:04
Medlem
lindblomsgröns avatar
De som bor i södra Stockholm måste väl veta var polisen varit i natt o på morgonen i bostadshus
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Hon var sjuk i anorexi 2014-2018 (har hon själv skrivit på sin Instagram).
Det är snart 8 år sedan. Förvisso kan botandet av anorexi leda till andra utlopp för samma ångest, men överlevare brukar funnit ny riktning.

Jag köper inte självmord helt enkelt för det antingen kräver viss impuls (slänga sig framför ett tåg) eller viss förberedelse. Visst, hon kan ha haft en kniv i väskan, lämnat sina saker på en symbolisk plats och sedan tagit sig till en så avsides plats att hon "aldrig" hittas. Men det verkar inte särskilt rimligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Känner inte till området men visst måste kvinnor kunna vistas ute ensamma?

Nattetid springer man inte runt utan fara i någon Stockholmsförort anno 2025. Det gamla Sverige är sedan länge borta på de här platserna.
Citera
2025-12-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Statsvetenskap enligt uppgifter i tråden.

Tror du det har med mordet att göra?

Nej då skulle jag bli svårt förvånad. Var det i Lund hon pluggade? Det här har förmodligen sexuellt motiv, såsom svartsjuka, eller liknande. Kan vara en våldtäkt som gått fel också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
"I samband med att vi frihetsberövande personen så framgick det att kvinnan är avliden"

Jag fattar inte hur media tolkar denna mening som att dom hittat kroppen?! Det kan ju vara så att dom hittat en kroppsdel, men inte hela kroppen? Är det inte en grav och allvarlig feltolkning?

Han sa väl rätt ut att dom hittat kvinnan?
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Se över din läs- och hörförståelse.

Polisen säger aldrig i presskonferensen att de griper den misstänkta hemma hos honom. De säger dock att de bedrivit inre och yttre spaning på honom och när han grips så ändras rubricering till mord.

Han grips när de har span på honom och han försöker göra sig av med kroppen.

Vi får se vem som har rätt, han greps pga husrannsakan, om det var i bostad eller bil som du säger som räknas återstår att se
Citera
2025-12-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Polisen i presskonferensen sa att de hittat henne. Alldeles i slutet.
Var han nervös eller är det ett nytt grepp?
Visste hon var mördad men fick intryck att de behövde hjälp att hitta kroppen...
Sen bara i förbifarten en minut innan slut
"Vi har hittat henne.."
Eh?
Citera
2025-12-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledicta
Exakt. Personen har hela tiden uttalat sig tvärsäkert, så pass att det tom spekulerats i att personen är gm. Vilket hen inte är.

Exakt och skrev för någon timme sedan att kan bekräfta att hon inte har hittats, kan folk igga den snubben framöver? Svara inte på hans inlägg.
Citera
2025-12-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Från min anonyma källa som skrev PM med sann information före pressträffen (se tidigare inlägg) så har man inte hittat hela kroppen, eller möjligen hela kroppen men i delar.

Vila i frid My.

Kan personen så mycket detaljer verkar det skrämmande,, Hoppas den personen kontrolleras. Sjukt man skriver sånt.
Citera
Medlem
meiis avatar
Jag och min dotter har letat efter presskonferens jättelänge nu men hittar den ingenstans? Vart har ni hittat den? Vi har varit inne på Tv4.se sedan den skulle börjat, kollat efter den på Aftonbladet och Expressen 🤔
Kan man se den i efterhand?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weese
Han sa väl rätt ut att dom hittat kvinnan?

Det var oklart i början. Men sen när han fick frågan så sa han att dom har hittat henne
Citera
Medlem
Tekniker jobbar på en adress enl Blåljusbilder: https://www.instagram.com/p/DSzfyupDTjg/

Vet vi var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in