Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Reagerade också på det. Jag tror det kan vara minst en kvinna inblandad i detta.

Rätt troligt med ngn relation visst med tanke på hur snabbt polisen löste fallet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
"I samband med att vi frihetsberövande personen så framgick det att kvinnan är avliden"

Jag fattar inte hur media tolkar denna mening som att dom hittat kroppen?! Det kan ju vara så att dom hittat en kroppsdel, men inte hela kroppen? Är det inte en grav och allvarlig feltolkning?
Polisen i presskonferensen sa att de hittat henne. Alldeles i slutet.
Citera
Medlem
Har media hittat brottsplatsen?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Så bra! Att de inte röjde något och inte gick ut med att de hade span. Så jävla bra gjort. Känns som många fall kunde varit lösta om det fanns fler proffsiga poliser.

Att man inte offenligt rubricerade ärendet som misstänkt mord blev begripligt, bra taktik.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Från min anonyma källa som skrev PM med sann information före pressträffen (se tidigare inlägg) så har man inte hittat hela kroppen, eller möjligen hela kroppen men i delar.

Vila i frid My.
Då kanske det var i Uttran de hittade henne igår eller runt Rönninge gymnasium där de har sökt x flera..
Citera
2025-12-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Fan hjälper det? Ta lärdom nu och ta alltid en uber hem efter utgång. Åk inte kommunalt sent på nätterna och speciellt inte SJÄLV. Risken är för stor att det slutar dåligt

Att som ensam tjej sätta sig i en uber eller taxi är numer bland det sämsta man kan göra och farligare än att promenera hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Otroligt sorgligt.

De hittade 2 MGMs väldigt snabbt. Det tyder väl ändå på någon känd koppling mellan MGMs och BO. Jag tyckte Max uttryckte sig lite märkligt också under presskonfen. Kan det vara en eller två kvinnor som är gripna.

Vid såna platser brukar det väl finnas kameror?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan väl även handla om att en person kört ett fordon och den andre som tog livet av henne?

Ja teoretiskt sett. Men jag tror inte det finns många som ”hjälper” en vän eller anhörig på det viset. ”Brorsan kan du åka till stationen och hämta en tjej till mig som jag ska våldföra mig på?”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Konstapeln försa sig, GM med högsta brottsmisstanke var en hane.
Ok tack! Läste på aftonbladet att polisen ej ville gå ut med kön... Men som dom flesta misstänkt då, att det är män som gjort detta... Ska bli intressant att se vilka gärningsmannen är..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ni som följde media igår, både AB och Expressen la ut bilder på när polisen lyfter upp ett invirat vitt lakan under några granar. Såg väldigt misstänksamt ut.

Tycker mig se att det är en stor plastpåse som man använder att ha smutsiga kläder i från IKEA, den påsen är väldigt rymlig med dragkedja och svarta hållband.
Kollar man noga står det en orange stor spade/skopa bredvid.
Citera
Medlem
Bara pack försvarar sin son/pappa om han mördat
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror inte riktigt att det är så det gått till. MGM1 (misstänkt för mord) antas gjort det själv. MGM2 är bosatt tillsammans med MGM1, och kan misstänkas varit bidragande till att hålla henne instängd, dock svaga misstankar och det är nog oklart om hon ens hållits instängd.

MGM2 kan vara exempelvis en bror, pappa eller även mamma till MGM1. Eller någon han delar lägenhet med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Väldigt bra och saklig polis. Så oerhört svårt att meddela detta men han gör det otroligt bra

Bland den bästa polis i presskonferens på många år! Oerhört proffsigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in