Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Som inte kan hittas? Kom med mer detaljer. Vilket användarnamn?
Jag tror hen menade
*skarK*p*nen.
Citera
2025-12-28, 11:05
Medlem
En vädjan nu.du som ev håller henne fången..släpp henne .nu..ge henne en kopp kaffe och skinkmacka och sen låter du henne få åka hem..nu räcker det,.låt detta få ett lyckligt slut
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
"Polisen vill inte gå in på exakt var den försvunna kvinnan sågs senast och inte heller gå ut med ett signalement."

Vad tror ni? Vad an detta från polisens sida? Mystiskt...

Jag skulle tro att det kan vara ett sign att det kan röra sig om självmord eller något sånt. Då brukar de genast bli ganska tysta. Alt de har hittat något plagg, så det inte är relevent.

Men mycket märkligt systern delar bilder på kläderna hon hade på sig, kan skada mer än göra nytta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
"Polisen vill inte gå in på exakt var den försvunna kvinnan sågs senast och inte heller gå ut med ett signalement."

Vad tror ni? Vad an detta från polisens sida? Mystiskt...
Det är förmodligen för att eventuell kvinnlig GM inte ska förbises. Se Tove-fallet.
Citera
2025-12-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Linköpingsmördaren var det. Men det är inte bekräftat, det har jag räknat ut själv.

Helt rätt, vi ska tänka som sådana som kan göra sådant för att försöka komma framåt.

Var det inte där dom tittade igår då?

Vilken linköpingsmördare var det då?
Citera
2025-12-28, 11:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
De kan ha följt efter och haft uppsikt under längre tid, och fick ett perfekt tillfälle…

Nej. Bara släpp det.
Citera
2025-12-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag tror till och med att hon kan ha följt med frivilligt, kan vara någon hon känner eller är bekant med. Få skjuts hem mitt i natten istället för att gå liksom. Men sen kan något ha hänt där i bilen som gör att hon inte blir skjutsad hem. Mkt finns nog i hennes mobil.
Om hon skulle följt med frivilligt in i bilen så skulle ju inte hennes grejer ligga i ett dike.

Snarare så att det är minst 2 personer som tvingat in henne isåfall.

en högoddsare eller ska vi kalla det lågoddsare kan ju vara 2-4 halvt påtända förortsafrikaner eller liknande som åker runt för skojs skull å ser henne.

Om det är en ensam svensk galning eller svarttaxi som åker runt så måste han ju tvinga och få in henne i bilen och sen stänga dörren och sen hinna till förarsätet innan hon hoppar ut igen så nja

om han inte slagit henne med nånting så att hon förlorat medvetandet förstås.
Men då skulle det väl finnas släpmärken i snön pga grejerna som de hittade i diket för det låter ju som att hon har fajtats om grejerna flugit av henne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Inga brottsmisstankar säger polisen ?!?!?! Wtf är detta.

Fintar polisen normalt på detta vis eller är de alltid sanningsenliga?

Fintar tycker jag inte det är eftersom polisen har troligtvis har fakta, och inte går på Flashback-gissningar, teorier och rykten.
Polisen har info som tråden inte har. Och de avväger vad de berättar för att inte avslöja allt de vet. De vill kunna sovra bland de knasbollar som påstår att de vet vem som gjort något, eller en som erkänner något, fast det inte stämmer. Det finns sorgligt nog människor som tar på sig saker de påstår sig ha gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Kidnappade och bortförda av för offret okänd GM i bil : Engla, Helen i Mariestad, Emilie Mangs(Danmark), Helen i Högsby och rätt många fler fall med liftande offer och svarttaxi där offren överlevt under åren.

Hade My överfallits av någon utan bil, hade hon rimligen varit återfunnen runt stationen eller vid gångsträckan hem idag.
Hade hon haft en känd stalker efter sig hade polisen sannolikt redan gripit eller efterlyst denne.

Därför mest troligt att det handlar om en okänd GM med bil som inte skjuter eller slår ihjäl och dödar henne runt stationen - utan just kidnappar och tar med henne i bil.

Varför just mest troligt att GM skulle vara okänd?
Citera
2025-12-28, 11:10
Medlem
Teori 1: Hon träffar på en gammal skolkamrat på pendeln/vid pendeln på årets ”hemvändardag”? Där sakerna hittades kan inte bilar köra. Verkar som hon sumpade alla tillhörigheter i överfallsögonblicket. En gammal skolkamrat hon pratar med borde dock inte haft så bråttom. Var hon på festhumör och osugen på att gå hem och lägga sig hos föräldrarna? Följde hon med denna bekant? En kuf som har svårt med tjejer?
2. En ”Anders Eklund” väntar in första bästa byte. Hon finns då i närheten.
3. En ”bunkerläkare” har planerat ett bortförande .

Alla dessa potentiella GM borde vara från området.
Citera
2025-12-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Kolla i tråden så finner du dom där

Tack!

Såg det sen när jag läst ikapp en hel del inlägg.

Det rasslar in inlägg så nu är jag inte i fas igen 🫣
Citera
2025-12-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Vännerna har väl sett hennes sista position (beroende på hennes app inställningar) på Snapchat kartan & begett sig just dit för att leta & hittat hennes saker.

Ja det är en möjlighet, du har säkert helt rätt? Precis som det är lika möjligt att vännerna i så fall, även hade koll redan när hon gick från stationen? Särskilt en av dom som visste att alla hade koll genom appar på varann, och därför kanske hennes telefon dessutom stängdes av väldigt fort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in