Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Ja, det är Occams Rakhyvel logiken, som du beskriver. Hon fördes bort i en bil.

Vet att Rönninge ska vara ganska lantligt, men det ligger ändå i Storstockholm, i ett bebyggt villaområde. (Närliggande Salem är ett miljonprogramsområde, såvitt jag vet.)

En kropp hade hittats.

Man lullar inte ut i skogen öht, mitt i vinternatten. Man rör sig på gator / gångstigar och dessa har sökts GRUNDLIGT.

Floder och kanaler med rörligt vatten kan ibland föra bort en kropp så den inte hittas direkt - inget sådant finns i Rönninge. Det finns ingen kaj eller gångväg som man kan gå utmed och trilla i, eller bli knuffad.

Bilteorin är det enda trolig, just nu.

Då talar vi om en ensam GM, som på något sätt lurade in henne i bilen, eller övermannade henne och förde in henne mot hennes vilja.

Förmodligen oplanerat i så fall, eftersom ingen hade kunnat föreställa sig att en sån söt och bra tjej som hon, skulle dyka upp ensam, vid 1.30.

Alternativt Ahmed, Mahmoud och Ali var ut och bus-körde, fick syn på en söt ensam blondin...
Klart som korvspad att de är oplanerat, även om GM hade snap och såg henne på kartan så hade hon kunnat haft sällskap eller anhöriga väntade med bil. Hon fick erbjudande om skjuts alt indragen i bilen därför de inte finns ett enda spår att gå på för snuten!
Citera
2025-12-28, 09:39
Medlem
Pressträff på gång, 11.30 hålls den
Citera
2025-12-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ja, det är Occams Rakhyvel logiken, som du beskriver. Hon fördes bort i en bil.

Vet att Rönninge ska vara ganska lantligt, men det ligger ändå i Storstockholm, i ett bebyggt villaområde. (Närliggande Salem är ett miljonprogramsområde, såvitt jag vet.)

En kropp hade hittats.

Man lullar inte ut i skogen öht, mitt i vinternatten. Man rör sig på gator / gångstigar och dessa har sökts GRUNDLIGT.

Floder och kanaler med rörligt vatten kan ibland föra bort en kropp så den inte hittas direkt - inget sådant finns i Rönninge. Det finns ingen kaj eller gångväg som man kan gå utmed och trilla i, eller bli knuffad.

Bilteorin är det enda trolig, just nu.

Då talar vi om en ensam GM, som på något sätt lurade in henne i bilen, eller övermannade henne och förde in henne mot hennes vilja.

Förmodligen oplanerat i så fall, eftersom ingen hade kunnat föreställa sig att en sån söt och bra tjej som hon, skulle dyka upp ensam, vid 1.30.

Alternativt Ahmed, Mahmoud och Ali var ut och bus-körde, fick syn på en söt ensam blondin...

Jag tror till och med att hon kan ha följt med frivilligt, kan vara någon hon känner eller är bekant med. Få skjuts hem mitt i natten istället för att gå liksom. Men sen kan något ha hänt där i bilen som gör att hon inte blir skjutsad hem. Mkt finns nog i hennes mobil.
Citera
2025-12-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Ingen som tänker på att en oerhört känd Youtuber bor i rönninge? MagmysMicke som har mycket fantasier om kniv på mage, box i mage, och konstiga årliga singel tävlingar där tjejer får chans att tävla om hans oskuld.
Men snälla, i och med att munken inte gör annat om dagarna än att sitta i sin håla och krafsa lök så hade han ju aldrig orkat föra bort en vuxen människa. Det syns ju på honom att han inte har en enda muskel på kroppen.
Dessutom, OM buntband är involverade så är det ännu mindre trovärdigt att det är Mickleal eftersom han inte ens kan knyta ett snöre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Klart som korvspad att de är oplanerat, även om GM hade snap och såg henne på kartan så hade hon kunnat haft sällskap eller anhöriga väntade med bil. Hon fick erbjudande om skjuts alt indragen i bilen därför de inte finns ett enda spår att gå på för snuten!

Vore intressant och veta om Deniz / Malmens1 hade henne på snap oxå eftersom han följde henne på insta??? Varför hade du henne på insta men hon följde inte dig tillbaka?
Citera
Medlem
Vilka signalement har 25 åriga tjejen i frågan? Nån som vet?

Hur lång är hon?
Citera
2025-12-28, 09:41
Medlem
Citat:

Vore intressant och veta om Deniz / Malmens1 hade henne på snap oxå eftersom han följde henne på insta? Varför hade du henne på insta men hon följde inte dig tillbaka?
Citera
2025-12-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugsvamp19
Pressträff 11:30

Det var på tiden, dom känner väl att det har blivit alldeles för mkt ryktesspridning.
Citera
2025-12-28, 09:42
Medlem
Citat:
Orelevant då de är nerlagt. Varför kan vi inte bara fokusera på vart my kan tänkas vara, jag säger bara att de letar på fel ställe de är väl inget fel me det?

Några minuter? De jag hört o läst så ska de vara 15-20 min visserligen beroende på takt men några minuter låter för lite.

hur kan ddu veta att det är fel ställe??
Citera
2025-12-28, 09:43
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Fy fan vad obehaglig människa

Obehaglig eller inte... De(n) som tog My sitter INTE på Flashback 24/7 just nu!

Antingen är det en sån som har en dungeon och lever sin perversa dröm just nu.

Eller så inser han vad han gjort....och ligger EXTREMT lågt just nu, i hopp om att han på något sätt ska förbli anonym

Eller så kan de inte begriplig svenska och sitter i stället på någon MENA kanal.

GM är INTE inne på f*cking Flashback, skärp er!!!
Citera
2025-12-28, 09:45
Medlem
Citat:
Obehaglig eller inte... De(n) som tog My sitter INTE på Flashback 24/7 just nu!

Antingen är det en sån som har en dungeon och lever sin perversa dröm just nu.

Eller så inser han vad han gjort....och ligger EXTREMT lågt just nu, i hopp om att han på något sätt ska förbli anonym

Eller så kan de inte begriplig svenska och sitter i stället på någon MENA kanal.

GM är INTE inne på f*cking Flashback, skärp er!!!

OCH hur vet du det? Perfekt att hålla koll på var fallet leder för att kunna ändra riktning för egen fördel . Plus skaffa sig ett alibi att ingen misstänker det då personen är aktiv på nätet
Citera
2025-12-28, 09:47
Medlem
lolnollkolls avatar
Klockan 11.30 i dag har Polisen kallat till pressträff med anledning av den försvunna kvinnan i Rönninge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e786by/kvinnan-fortfarande-forsvunnen-polisen-kallar-till-presstraff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in