Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 22:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Men om det är 3 påtända män som hatar svenska kvinnor, så blir det en annan sak. De kan överrumpla henne, dra in henne i en bil och kontrollera henne under bilresan.

Absolut, men extremt osannolikt. Finns det ens liknande fall i Sverige?
Citera
2025-12-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Horungen sitter och läser i detta nu

GM sitter för i helvete inte här och läser, har nog ett och annat att tänka på nu…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Den har länkats flera gånger här i tråden. En TT-bild från Rönningestations övervakningskamera.
Snälla länka till övervakningsbilden

Nej det är INTE den som finns i alla artiklar där hon ler och tittar in i kameran tagen i ögonhöjd rakt framifrån. Där hon har sin mobiltelefon.
Citera
Medlem
gastriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Undra varför hon titrar rätt in i kameran då? Trodde det var någon som hade fotat henne.

Skumt

Kan du länka bild? Hittar inte i tråden
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Var inte eldlek jag pratade om... Handlar om uppmärksamheten på fallet. Folk tror det blir större för att hon var skötsam, blond och svensk. Ren idioti.

Vi bryr oss mer om våra egna, ja!

Inget fel med det, enligt min åsikt.

Kvinnor är mer sårbara än män och alla vet att kvinnor kan råka illa ut om de överrumplas ensamma, av en illasinnad man.

De som har problem med att svenskar bryr sig om en svensk tjej kan flytta till något annat land.

I mitt eget land så engagerar jag mig i vad jag själv vill, och det här var ett fall som känns relevant och viktigt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Polisen säger ju ingenting, men enligt medieuppgifter så är det så. Därmed svårt att veta hur säkert det är.

På bilden som ska visa hur hon var klädd har hon inga handskar, halsduk eller mössa. Är det en kappa av likadan modell som hittats så kan vi nog utgå från att det är hennes. Skulle möjligen vara hörlurarna som skulle kunna vara nån annans, men det är ju inte heller så att det dräller vita in-ear lurar i naturen, och påträffas de längs med vägen där hon antas gått så är det nog hennes. Men jag tror att vad som hittats är telefonen.
Citera
2025-12-27, 22:20
Medlem
Hur vet vi att det inte är gängkopplat. Känns ju som vem som helst kan lagra narkotika åt nätverken dessa dar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan det vara ngn psyko som han i Skåne som byggde en isolerad kammare till sina ”slavar”? Eller är det mer impulsstyrt… borde ju gå snabbare att lösa då tycker man

Hade det varit impulsstyrt hade de nog hittat henne för längesen, i närheten där de fann saker som tillhörde henne?

Men antar man att hon blev påkörd och i panik indragen i bilen, då kan hon vara dumpad precis var som helst i landet?
Men då hade de ju hittat tecken på olycka där hennes tillhörigheter hittades?

Så är väl mer troligt att det var planerat på något vis? Antingen av henne själv eller någon annan? Men mest troligtvis av någon annan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ju mer tiden går desto större chans att han måste döda o göra sig av med kroppen. Han läser nog nyheterna samt flashback o facebook flitigt skulle jag gissa iaf
Det måste han inte och det ska han inte.

Ett fall som detta kommer ju att lösas, spår har redan säkrats och då är det bästa för gärningsmannen att släppa henne. Varför ska han riskera 15 år inlåst istället för 1?

Jag försöker tänka som en man som överfaller kvinnor.

Det borde vara planerat eftersom hon inte hittats eller så är det på instinkt och då är mannen boende på orten och har klivit av samtidigt som henne men då måste han ha tillgång till bil. Har dom flesta bil där ute?
Citera
2025-12-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare
Kan du länka bild? Hittar inte i tråden
Fan inte igen... Detta var ett missförstånd... Det finns ingen bild på henne släppt från någon övervakningskamera! Det var någon som fick för sig det men det var en privat bild, bilden som systern delat på tiktok... Den finns länkad flera ggr i tråden.
Citera
2025-12-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att man spärrar av har man antagligen gjort fynd.

De brukar också spärra av när de vill göra mer koncentrerade sök utan att allmänheten är där och stör.
Citera
2025-12-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Min dotters spekulation är att BO blev överfallen vid Berga IP, då det egentligen är det bästa stället på BOs väg hem som en GM har närhet både till bilväg och ödslighet.
Polisen har fokuserat kring en tennisplan nu under kvällen så möjligt att de spårsamlar.

Fanns som sagt ingen som helst anledning för denna skötsamma tjej att försvinna på egen hand. Men precis som i fallet Lisa Holm så är polisen rätt förtegna första dygnet. Bilden på Lisa delades först dag två (eller var det tre).

Vilken tennisplan? Finns väl bara två Rönninge vad jag vet - Nytorp och nere vid badet vid Karlskronaviksvägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in