Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Från rönninge till Salem är de ju belyst och normalt att gå, inte vid rönninge gymnasium och dånviken

Södertälje fick besök utav helikopter igår vid nån sjö också så de är något i södertälje som kan ha skett också

Det har du rätt i men det var allt som oftast helt öde ute så ingen hade nog märkt ifall någon skulle ha hänt.
Citera
Medlem
Followtherainbows avatar
Inte läst hela tråden, men någon som vet om hon hade pojkvän? Kanske svartsjuk och kontrollerande ? Med tanke på det snabba pådraget känns de som dom har information som gör att dom misstänker brott
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dejangomorra
Är inte detta samma område som Deniz försvann för några år sedan?

Nej ca 3 mil fågelvägen ifrån
Citera
2025-12-27, 22:08
Medlem
Citat:
Njä, han försvann och hittades i tyresta by, sprängd. Självmord (?)
Där gick polisen ut med människorovs misstankarna bl.a.
Citera
Medlem
Citat:

Jag vill tro det, känner igen den lilla stigen mellan tågstationen och Berga sedan tidigare
Har aldrig varit i Rönninge eller Salem kommun så jag vet jag sett det tidigare.

edit: inte Deniz, men väl ngt annat fall, har inget minne mer än just nämnda stigen.
Senast redigerad av chrisemil 2025-12-27 kl. 22:11.
Citera
Medlem
Morgonfrillans avatar
Har det framkommit något nytt eller står poliserna och kliar sig i huvudet fortfarande?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgobe
Det relevanta är väl att vissa verkar tycka det är jättemärkligt att man som 25-åring promenerar hem själv på natten.

Att du promenerat där för femton år sedan säger väl ingenting om hur det var att som tjej promenera där igår?
Citera
Medlem
Min dotters spekulation är att BO blev överfallen vid Berga IP, då det egentligen är det bästa stället på BOs väg hem som en GM har närhet både till bilväg och ödslighet.
Polisen har fokuserat kring en tennisplan nu under kvällen så möjligt att de spårsamlar.

Fanns som sagt ingen som helst anledning för denna skötsamma tjej att försvinna på egen hand. Men precis som i fallet Lisa Holm så är polisen rätt förtegna första dygnet. Bilden på Lisa delades först dag två (eller var det tre).
Citera
2025-12-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan det vara ngn psyko som han i Skåne som byggde en isolerad kammare till sina ”slavar”? Eller är det mer impulsstyrt… borde ju gå snabbare att lösa då tycker man

Det var extremt planerat, detta känns inte planerat om det rör sig om ett bortförande.
Citera
2025-12-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Varför tror du tiden spelar roll om en gärningsman har henne i säkert förvar?
Ju mer tiden går desto större chans att han måste döda o göra sig av med kroppen. Han läser nog nyheterna samt flashback o facebook flitigt skulle jag gissa iaf
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Dagens Nyheter:

” Under lördagskvällen har polisen satt upp nya avspärrningar i sökandet efter den försvunna 25-åringen i Rönninge. I närheten av sjön Uttran söker polis och frivilliga i terrängen.”

https://www.dn.se/sverige/polisen-soker-efter-forsvunna-kvinnan-nara-sjo/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Min dotters spekulation är att BO blev överfallen vid Berga IP, då det egentligen är det bästa stället på BOs väg hem som en GM har närhet både till bilväg och ödslighet.
Polisen har fokuserat kring en tennisplan nu under kvällen så möjligt att de spårsamlar.

Fanns som sagt ingen som helst anledning för denna skötsamma tjej att försvinna på egen hand. Men precis som i fallet Lisa Holm så är polisen rätt förtegna första dygnet. Bilden på Lisa delades först dag två (eller var det tre).

Vad är polisens tes? Tror dom att hon lever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in