Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vill du länka till hennes TikTok?

https://www.tiktok.com/@ellatornblom/photo/7588216889814289686?_r=1&_t=ZN-92YW72wQbXq
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Timmermansstigen är bortom Salem Centrum, mot Tumba, så det är inte ens ”rätt sida” av kommunen.

Låter ju bara som att någon var på väg hem eller på väg till eller hem från kompis/släkt.

Man kan förflytta sig? Det verkar ju röra sig om olika dagar, men i anslutning till varandra.
Citera
Medlem
Var verkligen inte nick jag tänkte på ...

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nick känns lite rapey iof
Citera
2025-12-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Är nog den stigen jag syftade på i tidigare inlägg. Märkligt med tågtiderna. Kan tågen varit försenade? Eller så har hon varit på krogen någonstans i Rönninge Centrum.

Lägg ingen vikt på den kommentarens citerar. Hon kom med tåget. Sista tåget ankom 02:25.
Hon hade tagit tåget och fångades på kamera 01:20
Citera
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Är nog den stigen jag syftade på i tidigare inlägg. Märkligt med tågtiderna. Kan tågen varit försenade? Eller så har hon varit på krogen någonstans i Rönninge Centrum.

Såg nu att det stämmer med tågtiderna. Då har hon förmodligen åkt hem från stan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Ja precis! Han som kommenterat säger nu att han anmält det till polisen.
Bra där!
Citera
2025-12-27, 17:43
Medlem
gullfias avatar
Den mest sannolika förklaringen är oftast sann.

1. Det är en SVENSK medelklassfamilj - Familjen är INTE inblandad.

2. Hon pluggar i Lund. Smart tjej. Är sannolikt INTE tillsammans med en "främling" eller inblandad i gäng.

3. Hon var nykter nog att sätta sig på pendeltåget och gå av vid rätt station. Var INTE nämnvärt påverkad av något.

4. Det är i det närmsta omöjligt att hon blivit liggande i Rönninge och inte hittats på flera dagar. Tättbebyggt med sportiga hundägare. Självklart går man raka vägen hem, på belysta gator om det är mitt i natten, på vintern. Hon har inte blivit liggande någonstans. Det är inte vischan.

5. Ingen signal på telefonen = den har aktivt stängts av eller förstörts.

ENDA RIMLIGA FÖRKLARINGEN:

Hon drogs in i en bil, eller var oförsiktig nog att acceptera erbjudande om skjuts. Något hemskt har hänt...
Citera
2025-12-27, 17:43
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Enligt tidtabellen hos SL så skulle tåg 40 mot Södertälje Centrum ankomma kl. 01.25...

Ja, jag såg det nu.
Citera
2025-12-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Man kan förflytta sig? Det verkar ju röra sig om olika dagar, men i anslutning till varandra.

Inget är väl omöjligt, men låter långsökt.

Jag går hem i mörkret ibland också, ser personer jag aldrig sett förut - inte är jag en psykopat för det.

Timmermansstigen är ca 2km bort från Rönninge Station, i motsatt riktning.

Låter ju inte heller som att denna man gjort något, utan endast råkat gå förbi denna persons dotter?
Senast redigerad av PappasKebab 2025-12-27 kl. 17:48.
Citera
2025-12-27, 17:46
Medlem
Troians avatar
DN:

Citat:
Redan på annandagen efterlystes den 25-åriga kvinnan av sina anhöriga i sociala medier. Enligt dem sågs hon senast vid Rönninge station i Salem, sydväst om Stockholm, klockan 01.20 på natten mot fredagen. Det ska finnas övervakningsbilder av henne, tagna vid den tidpunkten.

https://www.dn.se/sverige/stort-polispadrag-soker-efter-25-arig-kvinna-i-salem/

01.20? Stämmer det? Förutsatt att tågen kom i tid så förändrar det en hel del. Tåget innan kom väl 00.55? Vad gjorde hon i så fall i 25 minuter? Eller kom hon med tåg söderifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Inget är väl omöjligt, men låter omsökt.

Jag går hem i mörkret ibland också, ser personer jag aldrig sett förut - inte är jag en psykopat för det.

Timmermansstigen är ca 2km bort från Rönninge Station, i motsatt riktning.

Låter ju inte heller som att denna man gjort något, utan endast råkat gå förbi denna persons dotter?

Jag tycker det låter allvarligare än så, då de även anmält händelsen till polis. Men kan ha fel!
Citera
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia

ENDA RIMLIGA FÖRKLARINGEN:

Hon drogs in i en bil, eller var oförsiktig nog att acceptera erbjudande om skjuts. Något hemskt har hänt...

Kan vara någon som hon träffat innan och hade visst förtroende för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in