Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Inte för att vara ogin så här i juletider..., men tycker nog att det måste bli delad poäng på nr 23 när inte mindre än två skribenter redan har nämnt Tobias Sjölund.
Helt korrekt, bra observerat!
Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
35. Något av Jean-Marc Reiser?
41. Fem - Serge Rosenzweig, Bernard Dufossé?
63. Mary Perkins, On Stage - Leonard Starr? (Inte den vanliga miljön för serien dock)

Mary Perkins On Stage är helt korrekt! Den mycket fina dramaserien som skickligt växlade mellan mellanmänskliga, psykologiska relationskonflikter på och utanför teaterscenen och action/äventyr i skuggan av kalla kriget och undre världen (den sistnämnda främst representerad av Marys vän och beundrare Johnny Q). En av de bästa dagspresserier som gjorts, tycker jag.
#35 och #41 missade dock målet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uff99
Missade årets julnötter, eventuellt också fjolårets, nästa säsong vill jag ha pm med förvarning som jag bestämt fick ett tidigare år. Nu är det bara slamkrypare kvar på brädet. Ursäkta jag drog iväg hastiga gissningar utan att scrolla bakåt, strängt upptagen denna helg. Med att plöja serietidningar.
Ja, det var förrförra året som jag försökte med förhandsavisering via PM, men sen tyckte jag att det nog blev orättvist mot dem som inte stod på listan av återkommande gissare, så förra året lade jag upp den utan förvarning. I år blev det i stället förhandsavisering i tråden en 2-3 dagar i förväg, vilket nog är den bästa och mest rättvisa lösningen.
Och det är inte alls bara slamkrypare kvar – åtminstone sex av dem kan man nog hitta genom att plöja serietidningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uff99
Fyran är nån av de där amerikanska kvinnliga serieskaparna, en av de lite mindre namnkunniga. Sena 80-talet, nåt tolvsidorsepos om mens.
Nej, minst sagt inte.

Den är redan halvknäckt, jag har bara efterlyst "bättre bestämning" än den som hittills lämnats.
Yulenuts 2025