Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Ok men vad bra att du har hittat Gud och Jesus, ett stort grattis!
Det har f ö även jag gjort under resans gång. Det må låta lite klyschigt, men jag känner väl i stort sett att Jesus och Bibeln erbjuder en bättre vägledning än vad svampen någonsin gjorde. Nej jag tar varken toppisar eller flugsvamp längre eftersom båda, i sin tur, gav mig en obehaglig känsla av att det var slut på det roliga, och att jag skulle få ångra det om jag fortsatte.
Har iofs inte uppfattat att det skulle vara en synd i sig själv att ta vare sig toppisar eller flugsvamp, men däremot så känner jag att jag syndar om jag fortsätter att ta nåt som jag vet att jag inte längre mår bra av.
För att återkoppla till trådstarten så tror jag att flugsvampsätning har uråldriga traditioner som till den större delen är bortglömda och nedtystade. Det finns dessutom ett flertal naturliga förklaringar till varför man väntar till ungefär jul innan man börjar avnjuta årets skörd, och jag har redogjort för dessa tidigare i tråden.
Sen delar jag delar inte uppfattningen att julen skulle vara en kristen högtid, varken från första början eller idag. Firar inte julen heller, förutom att jag åt julbord hemma hos en god vän.
Tack.
Nej det är inte klyschigt, låter inte så. För jag visste inte vad Jesus kunde göra för mig så det är bara häftigt och härligt att höra nu. Det är nyttigt för mig. Visst kan andra nog tycka det låter klyschigt. Men jag hade inget av Guds välsignelser. Inget av Jesus. För jag var så förstörd. Förvirrad av världens slag.
Jag förstår varför du inte "behöver" ta dessa svampar mer.
Jag syndar inte mer. Skulle inte kunna göra det. När jag sett lite av Jesus, min/våra själars herde. Och kan överlåta allt till honom. Varför skulle jag medvetet då kunna synda.
Jag skulle inte utmana. Synd finns inte mer på kartan. Synd är att vi inte tror Jesus. Det betyder missa målet.
vi är syndare. Men syndar inte mer.
Man kan följa bibelåret lite om man vill. Och tänka på händelserna och saker kring dem.
https://www.kyrkoarskalendern.fi/kalendar-dag/fredag-26-12-2025/
Eller bara vara. i ordet.
Vilken kärlek har inte Fadern skänkt oss när vi får heta Guds barn. Det är vi.
1 Joh 3:1
Har lite huvudvärk så jag skriver konstigt. Behöver glasögon tror jag. Livet med Jesus är värsta trippen. Det värsta och det bästa som hänt
Kul att höra från dig också att du kommit till befriande tro. Grattis!
Livet är en lovsång till Gud nu. Till oss. Inkl allt det goda. Han gör allt bra. Vi gör det.
Amen. Herren är god.
Jag behöver inte prova något mer när jag hittat vad jag sökte. Det fanns där hela tiden. Men kunde inte ansluta. Bli tyst. Jag var helt galen. Galet loss.
Jag tycker flugsvampen är en mycket vacker och ikonisk svamp. Betydelsefull. Jag ska försöka prata med en, ett par framöver när jag får glasögon. Om det vill sig.
Kanske jag hittar min Princess toadstool. In the real Castle. Hehe.