Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-26, 22:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det där var lite intressant..

Detta vittne som ringer bara för att eg just prata om en man med handledsväskan som hoppar in i en bil..

Dom telefonsamtalen kom ju som ett brev på posten efter YNs vittnesmål

Men varför var dom anonyma ?

Var det inte även så att man ville att en bulvan tipsade polisen om en handledsväska för att det dölja lite att det var anonymt

Är det Engström som har panik eller vad handlade det om ? Här kommer man ju också till isåfall skammen från Maggan är hon inblandad så tog hon skammen in i graven

Förklara?

Ett anonymt vittne tipsade YN, och sade till henne att hon skulle säga att hon hade träffat någon med en handledsväska?

För ett anonymt tips är annars anonymt, och YNs är YNs, så vad menar du egentligen?
Citera
2025-12-26, 22:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Även jag håller det inte omöjligt för att SE är gärningsman. Långt ifrån.

Jag ser honom som en smart person i grunden, över snittet. Dock var han sannolikt mitt i allt "begåvad" med en gränslöshet, impulsivitet och narcissism.

Håller med, det är frustrerade och märkvärdigt att man inte tog det mer på allvar. Man hade ju allt serverat på silverfat april 1986? Somliga i Palme-Rummet misstänkte honom och tog sig för pannan omkring honom. Ändå föll det mellan stolarna så in i baljan? Man blir svettig bara man tänker på det. Om hur förhöret genomfördes 25 april är så in i vassen korkat, att man vill slå sig med en skyffel i ansiktet.

SE klarade sig tack vare inkompetens.

Hur skulle det förhöret ha genomförts, menar du?

Blev han inte inkallad den gången för att han inte fick vara med på rekonstruktionen?'

Sedan smög Irvell in några instruktioner ...

De kanske skulle ha hållit honom på halster ett tag till, och samlat in mer info först.
Citera
2025-12-26, 22:31
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur skulle det förhöret ha genomförts, menar du?

Blev han inte inkallad den gången för att han inte fick vara med på rekonstruktionen?'

Sedan smög Irvell in några instruktioner ...

De kanske skulle ha hållit honom på halster ett tag till, och samlat in mer info först.

Med all respekt, orkar jag inte skriva en smärre analys eller ett grundligt utförande om hur man bör konfronterat honom. Har för mycket julsprit i kroppen.

Lite oklart hur man förhörde honom 25 april. Men man hörde honom uppenbarligen delvis efter hans mediala framträdanden, som du påpekar. Och somliga inom polisen rynkade uppenbarligen på näsan?

Jag tycker att förhöret var såväl befogat som fläckvis gott genomfört. Främst genom att man lät hans svada eka fritt, om du förstår. Dock borde man självfallet ha genomfört ett ytterligare förhör. Allt annat är/vore huvudlöst - men saker kom uppenbarligen emellan. Man hade chansen att nåla SE som gärningsman/vittne i skarven april/maj men somnade bland punschrullar och pulverkaffe och semestrar och pensioneringar och.... sicket haveri.

Det ställdes som sagt inga frågor (av vikt) öht till SE i det närmaste, inga. Man satt och lyssnade och dreglade

Visst, man kunde ha sett förhöret som en förberedande sträcka, inför ett förhör framledes, men det förhöret uteblev...
Citera
2025-12-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förklara?

Ett anonymt vittne tipsade YN, och sade till henne att hon skulle säga att hon hade träffat någon med en handledsväska?

För ett anonymt tips är annars anonymt, och YNs är YNs, så vad menar du egentligen?

Kom igen ...

Jag skrev att personen som ringde och påstod att hon sett en man med handledsväskan flera gånger ville vara anonym...

Hon tillomed anvönde en präst för att framföra sitt budskap..

YN har inget med detta anonyma vittne att göra !!
Citera
2025-12-26, 22:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Kom igen ...

Jag skrev att personen som ringde och påstod att hon sett en man med handledsväskan flera gånger ville vara anonym...

Hon tillomed anvönde en präst för att framföra sitt budskap..

YN har inget med detta anonyma vittne att göra !!

Tack.

Är det då inte ett anonymt tips, eller finns det anledning att namnge några/någon som ville vara anonym?
Citera
2025-12-26, 23:08
Medlem
Citat:
Tack.

Är det då inte ett anonymt tips, eller finns det anledning att namnge några/någon som ville vara anonym?

Poängen var att jag misstänker anledningen till att vilja vara anonym..

Jag köper alltså inte anledningen att kvinnan är otrogen och råkar se mannen kliva in i en bil..

Då ringer man polisen 1 gång och framför sitt budskap..

Eller gick hon till en präst och biktade sig för sin synd och bad prästen lämna vittnesmål ? För att låtsas att det är ännu ett nytt tips så trovärdigheten ökar på detta tips ?
Citera
2025-12-26, 23:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Poängen var att jag misstänker anledningen till att vilja vara anonym..

Jag köper alltså inte anledningen att kvinnan är otrogen och råkar se mannen kliva in i en bil..

Då ringer man polisen 1 gång och framför sitt budskap..

Eller gick hon till en präst och biktade sig för sin synd och bad prästen lämna vittnesmål ? För att låtsas att det är ännu ett nytt tips så trovärdigheten ökar på detta tips ?

Ah, men man kan inte dölja att det är anonymt, om det är anonymt.

Du menar att någon hade en orsak att vara anonym, och så är det väl alltid.
Citera
2025-12-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ah, men man kan inte dölja att det är anonymt, om det är anonymt.

Du menar att någon hade en orsak att vara anonym, och så är det väl alltid.

Alltså viljan att vara anonym finns det flera orsaker på..

Men just detta tips är lite intressant om man granskar det...

Är det samma anonyma tipsare som lämnar samma tips 3 gånger ?

Eller 3st olika anonyma tipsare som vill tipsa om samma händelse ?
Citera
2025-12-26, 23:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Alltså viljan att vara anonym finns det flera orsaker på..

Men just detta tips är lite intressant om man granskar det...

Är det samma anonyma tipsare som lämnar samma tips 3 gånger ?

Eller 3st olika anonyma tipsare som vill tipsa om samma händelse ?

Ingen aning.

Och - eventuella händelse - rent faktiskt är det ju bara några som säger något.
Citera
2025-12-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ingen aning.

Och - eventuella händelse - rent faktiskt är det ju bara några som säger något.

Anledningen till att trovärdigheten alltid varit relativt låg på detta tips är för det känns märkligt...

Då är min tolkning att tipset inte enbart var märkligt men också ville hjälpa Engström som annars kan bli anklagad att springa på DBG med handledsväskan...

Nu kan det iofs vara Engström ändå som hoppar in i en bil men troligen inte då han återvänder till Skandia

Så känslan är att detta tips var ett vilseledande tips från såklart en anonym person 3 gånger
Citera
2025-12-26, 23:43
Medlem
ZebranJannes avatar
I mina vekaste stunder, tänker jag att SE var en stackars viol, som av tillfälligheter råkade bära ett vapen aktuella kväll, och som nämnda kväll råkade vara tillräckligt skör och och råkade skjuta Palme, utan egentliga storstilade motiv, det bara brann i huvudet, kanske kyddat med alkohol. Inte märkvärdigare.

Mordet är av "Åsa-Nisse"-karaktär. Det skulle i viss mån förklara. Sverige var Åsa-Nisse 1986. Det skulle i viss mån förklara, den Åsa-Nisse karaktär SE var våren 1986, det skulle i viss mån förklara hur PU "hanterade" honom nämnda period.

SE kan mycket väl vara OPs mördare.

Detta skriver jag i form av Åsa-Nisse-karaktär med för mycket julsprri innanför västen.

Jag ber om ursäkt för inlägg. Men kan i viss mån stå för det imorgon.
Citera
2025-12-27, 00:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
I mina vekaste stunder, tänker jag att SE var en stackars viol, som av tillfälligheter råkade bära ett vapen aktuella kväll, och som nämnda kväll råkade vara tillräckligt skör och och råkade skjuta Palme, utan egentliga storstilade motiv, det bara brann i huvudet, kanske kyddat med alkohol. Inte märkvärdigare.

Mordet är av "Åsa-Nisse"-karaktär. Det skulle i viss mån förklara. Sverige var Åsa-Nisse 1986. Det skulle i viss mån förklara, den Åsa-Nisse karaktär SE var våren 1986, det skulle i viss mån förklara hur PU "hanterade" honom nämnda period.

SE kan mycket väl vara OPs mördare.

Detta skriver jag i form av Åsa-Nisse-karaktär med för mycket julsprri innanför västen.

Jag ber om ursäkt för inlägg. Men kan i viss mån stå för det imorgon.

Det var bland det vettigaste du skrivit hittills. Åsa Nisse-teorin.

Julspriten ger inspiration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in