2025-12-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakias
Gm är 22 år. Bor i Boden men på ett annat område. Känd av polisen men inga domar eller åtal..

Ja det vet vi sedan länge... även hans namn, ursprung och familje konstellation.... berätta något om honom som vi inte vet istället?

Ni som är här inne som är bekanta med honom, jag vet att ni är här och läser, ut med språket hur var han, varför har han gjort detta, berätta om honom som person och bidra med något istället, sitt inte där och läs med gott samvete berätta om eran vän
Citera
2025-12-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Har inte hunnit gå igenom tråden så kanske upprepar mig nu, men fick just följande skickat från en annan

"Jo lite grann! Kvinnan har dejtat mammas kusin, han smsade henne och skrev "vad händer på din gata?" Men fick inget svar 💔 dottern är kompis till ena flickan, hon som klarade sif bättre än lillasyster som är i Umeå. Extremt traumatiserad är hon, som jag fattade det var det hon som lyckades ta sig loss och springa ner i källaren för att larma. Ber verkligen till Gud att lillasyster överlever, så de åtminstone har varandra 💔😭"

Så alltså är det den yngsta som är i umeå.. håller tummarna för att hon repar sig. Och som sagt har bara fått det skickat åt mig nyss som även bekräftar att det är F som är GM och med tanke på att trapphus osv stämmer.. Om det mot all förmodan är fel person som pekas ut så kommer jag filma en ursäkt. Men annars anser jag att man ska måla upp hela landet med fanskapets ansikte, och att morsan hans som vunnit på triss kan ta och hosta upp ekonomisk ersättning till familjen som hennes avkomma har förstört.

F?
Citera
2025-12-26, 18:31
Medlem
Stor helg så slutet på nästa vecka eller efter nyår nån gång
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Nu vet jag inte hur lång tid det tar innan en person registreras som avliden på ratsit, men F.L är fortfarande skriven som om han var i livet.
Citera
2025-12-26, 18:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Säg det till mamman till flickorna som blev knivhuggen till döds och flickorna som blev skadade varav en så illa hon hamnade på intensiven. Antar han bara slant lite med kniven enligt dig? Polisen gjorde ett utmärkt jobb enligt förutsättningarna de hade. Hade de inte skjutit gärningsmannen hade kanske en eller båda flickorna varit döda i dag.

Ja, eller en eller flera poliser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Nu vet jag inte hur lång tid det tar innan en person registreras som avliden på ratsit, men F.L är fortfarande skriven som om han var i livet.

Det kan ta ett tag...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakias
F?

F€RNANDO L@R@
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hur vet du att han hade en kniv när han sköts?

Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Precis, det var alltså ingen akut fara för någons liv, förutom för GM som Dirty Harriet sköt ihjäl. Hon “oskadliggjorde” den enda som inte längre kan försvara sig.

För att ambulanspersonal ska kunna nå skadade krävs att hotbilden är neutraliserad. Vid pågående våld är polisens uppgift att stoppa gärningsmannen. I ett akut läge där gärningsmannen är aggressiv och beväpnad kan användning av skjutvapen vara nödvändig för att möjliggöra räddningsinsatser.

Att gärningsmannen senare avlider, oavsett om dödsfallet inträffar omedelbart eller till följd av blödning, påverkar inte bedömningen av polisens agerande i stunden. Räddningstjänst och sjukvård prioriterar därefter skadade personer, medan gärningsmannen hanteras sist när situationen är under kontroll.

Vill du inte bli skjuten av polisen så ge fan i att hugga folk med machete.
Citera
2025-12-26, 18:33
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det stod i tidningen att polisen inte ville kommentera skadorna på de överlevande pga respekt mot dom. Tyder ju på grovt sexuellt våld tycker jag. Verkligen så vidrigt! Stackas tjejer!

För den typen av våld finns inget straff som är tillräckligt hårt. I så fall kom snubben undan lindrigt!
Citera
2025-12-26, 18:34
Avstängd
Tanachs avatar
Jo, det vet jag. Poängen var att ingen annan än gärningsmannen var i fara, men han blev ju “oskadliggjord”, som du nog minns.

Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
"Stabilt" är inte synonymt med "inte livshotande". Visst vet du det?
Citera
2025-12-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Har inte hunnit gå igenom tråden så kanske upprepar mig nu, men fick just följande skickat från en annan

"Jo lite grann! Kvinnan har dejtat mammas kusin, han smsade henne och skrev "vad händer på din gata?" Men fick inget svar 💔 dottern är kompis till ena flickan, hon som klarade sif bättre än lillasyster som är i Umeå. Extremt traumatiserad är hon, som jag fattade det var det hon som lyckades ta sig loss och springa ner i källaren för att larma. Ber verkligen till Gud att lillasyster överlever, så de åtminstone har varandra 💔😭"

Så alltså är det den yngsta som är i umeå.. håller tummarna för att hon repar sig. Och som sagt har bara fått det skickat åt mig nyss som även bekräftar att det är F som är GM och med tanke på att trapphus osv stämmer.. Om det mot all förmodan är fel person som pekas ut så kommer jag filma en ursäkt. Men annars anser jag att man ska måla upp hela landet med fanskapets ansikte, och att morsan hans som vunnit på triss kan ta och hosta upp ekonomisk ersättning till familjen som hennes avkomma har förstört.

Verkar vara en jävligt opålitlig person som berättar sånt här om unga människor som drabbats av vad som beskrivs som sinnessjukt våld.

Hur ska man kunna lita på en sån källa med väldigt svag koppling till brottsoffren?
Citera
2025-12-26, 18:35
Medlem
Plus var det många även från älvsbyn vart dragen till boden fick jag veta igår då svärfar jobbar där och fick samtal när vi var hos han om att hoppa in och jobba
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
För att ambulanspersonal ska kunna nå skadade krävs att hotbilden är neutraliserad. Vid pågående våld är polisens uppgift att stoppa gärningsmannen. I ett akut läge där gärningsmannen är aggressiv och beväpnad kan användning av skjutvapen vara nödvändig för att möjliggöra räddningsinsatser.

Att gärningsmannen senare avlider, oavsett om dödsfallet inträffar omedelbart eller till följd av blödning, påverkar inte bedömningen av polisens agerande i stunden. Räddningstjänst och sjukvård prioriterar därefter skadade personer, medan gärningsmannen hanteras sist när situationen är under kontroll.

Vill du inte bli skjuten av polisen så ge fan i att hugga folk med machete.
Citera
2025-12-26, 18:35
Avstängd
Tanachs avatar
Kritiskt? Märkligt då att inga uppgifter styrker det, varken från polis eller sjukhus. Om du sitter på fakta, lägg gärna ut journalen istället för rykten.

Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
Det var kritiskt läge för ett av barnen som var i så kritiskt läge så hon fördes till Umeå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in