2025-12-27, 23:38
Medlem
Folk pratar psykos hit och psykisk ohälsa dit, men det finns lika mycket som pekar på att han visste exakt vad han gjorde. Att hans egen mamma varit så rädd för honom att hon låst in sig på nätterna säger en hel del. Totalt jävla ond. Brinn i helvetet
Senast redigerad av LustForYouth 2025-12-27 kl. 23:46.
Citera
2025-12-27, 23:42
Medlem
[quote=mammamia32|93844897]
Om vi nu ska spekulera hejvilt så kan de ju finnas en totalt värdelös pappa som själva har psykiska problem som är skulden till dessa tre barns elände. En del psykiatriska diagnoser är tyvärr till viss del ärftliga. Samhället är smockfullt av värdelösa pappor idag som gör sina barn sjuka.
[/QUOTE

Säkert en väldigt dålig kombination.
Citera
2025-12-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LustForYouth
Folk pratar psykos hit och psykisk ohälsa dit, men det finns lika mycket som pekar på att han visste exakt vad han gjorde. Att hans egen mamma varit så rädd för honom att hon låst in sig på nätterna säger en hel del. Totalt jävla ond. Hoppas han brinner i helvetet

Det går inte att utesluta att han i stunden visste vad han gjorde. Samtidigt pekar hans bakgrund starkt på långvarig psykisk instabilitet, missbruk och tidigare självmordsförsök, vilket gör ett fullt kontrollerat och rationellt handlande mindre sannolikt.

Att familjen varit rädd för honom kan lika gärna spegla oförutsägbarhet och psykisk ohälsa som medveten ondska.
Citera
2025-12-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Är BO's mamma ovetandes?
La nyss upp ett inlägg på Facebook ang hockeymatchen mellan Luleå-Skellefteå igår och en bild på sig själv

Jättejätte märkligt. Antingen är hon i kraftig chock eller väldigt dement.
Citera
2025-12-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Riskfaktorer:
  • Män
  • Arbetslöshet
  • Tidigare kontakt med psykiatrin
  • Social isolering
  • Avbruten eller ej fullföljd behandlingsplan
  • Aggressivitet
  • Känd av polisen
  • Fattigdom
  • (Skuldsättning)
  • Tillgång till vapen
  • Alkohol / Droger
  • Judas Priest CDs
Brukar vara många punkter som är med från den här listan. Ambulanssjukvårdaren Helena blev ju också mördad av en som nyligen haft kontakt med psykiatrin för ca 5 veckor sen. Räkna med att någon från regeringen dyker upp och skakar lite på huvudet och talar med ljuv stämma till en kamera och mikrofon men inte ett skit kommer ändras. Om några veckor syns vi igen i en tråd om ett mord som hade gått att förebyggas.

Dessa är inte "riskfaktorer" ... de är möjligen sjukdoms symptom. De underliggande verkliga "riskfaktorerna" är genetiskt ärvda defekter som förvärrats av uppväxtmiljön.

Listan ovan är i stort sett idiotisk.
Citera
2025-12-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123

Vad heter hon på Facebook?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Mamman hade larmat att psykvården släppte ut GM för tidigt. Ansvarig psykläkare borde åtalas. Hade läkaren skött sig hade de 2 döda levt idag plus de såradel.

Du spekulerar friskt; utifrån medieuppgifterna är det inte tydligt att han skrevs ut på vårdens initiativ. Mer sannolikt, eftersom att han först skall ha skrivits in på LPT är att han vid bedömning för intagningsbeslut (som skall utföras inom 24 h efter att personen ankom vårdinrättningen) inte bedömdes uppfylla krav för fortsatt tvångsvård enligt LPT 6b §. Ett rätt vanligt scenario vid ex. drogutlösta psykoser; en patient kommer in, är psykotisk och är i behov av inneliggande vård, vårdintyg skrivs, personen får medicinering och sover ut. När personen vaknar är vederbörande hyggligt klar och redig och lagen medger inte intagningsbeslut. Ofta erbjuds man då att kvarstanna på HSL - alltså på frivillig vård. Alla tar dock inte emot det erbjudandet. De problem som detta kan orsaka får du snarare lasta lagstiftaren för. Kanske gjorde någon fel, kanske gjorde man allt vad lagen medger - i det här skedet är det ju inte klart vad som hänt, så man kan ju avstå brösttonerna ett tag åtminstone…
Citera
2025-12-27, 23:59
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Dessa är inte "riskfaktorer" ... de är möjligen sjukdoms symptom. De underliggande verkliga "riskfaktorerna" är genetiskt ärvda defekter som förvärrats av uppväxtmiljön.

Listan ovan är i stort sett idiotisk.

Precis, psykisk ohälsa skapas t.e.x inte av fattigdom eller andra punkter på den listan.
Citera
2025-12-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxDemon0099xx
Exakt likadant som i Grevens sammanfattning - DEL 1.

(FB) Kvinna avliden, 2 skadade, GM skjuten till döds av polisen, Boden (2025-12-25)
Citera
2025-12-28, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Tänker mig att ”problemet” är att ingen har yttrat sig angående just ”dödsångest-skrik” utan enbart sagt att man hörde någon som skrek som sedan blev tyst.
Självklart kan man anta, men vad jag vet står det inte citerat någonstans.
Kan självklart ha missat något och är inte sämre än att be om ursäkt i sådana fall
Oj jag har missat din kommentar, sorry. Jag tänkte att i den situation familjen befann sig i när snubben fick spel och hade ihjäl mamman och nästan även hade ihjäl hennes barn så är det ren panik som gäller. Då är det helt normalt med ångestvrål. Polisen använde ju skräckfilmliknelse. Men jag vet inte då jag befinner mig annorstädes och du behöver inte be om att du missat något. Du har mer koll än jag iaf.
Citera
2025-12-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solna-Turken
Exakt likadant som i Grevens sammanfattning - DEL 1.

(FB) Kvinna avliden, 2 skadade, GM skjuten till döds av polisen, Boden (2025-12-25)

Nej men vad heter kvinnan som är mamman till GM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in