2025-12-26, 18:21
Medlem
Från ab
Skadeläget är stabilt för de två personer som vårdas på sjukhus
Citera
2025-12-26, 18:22
Avstängd
Tanachs avatar
En rädd polis är oftast farligare än den de påstår sig “oskadliggöra”. Verkanseld är ingen panikknapp — det är dödligt våld, inte självförsvar. Dirty Harriets agerande visar exakt varför SÄK måste granska hela insatsen in i minsta detalj.

Citat:
Ursprungligen postat av Obnoxious2010
En oerhört fruktansvärd händelse .
Sen är det alltid lätt att sitta bakom tangentbordet och tycka dittan och dattan hur de enskilde skulle ha agerat I situationen.
I denna aktuella situation har en farlig individ stoppats med verkanseld som oskaliggjort honom från att eventuellt fortsätta med ett pågående dödligtvåld mot individer på plats och att han skadas så pass illa av verkanselden att han avlider av skadorna.
Polisen i detta land skjuter inte för att döda utan för att oskadliggöra farliga personer.
Citera
2025-12-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag noterar två saker som stämmer överens med TV4:as bild.
På TV4:s bild, på den vita dörren till vänster om lägenhetsdörren finns en gul dekal som tycks vara signarad "Bodenbo". Samma firmanamn finns på ditt foto.

Beträffande färgerna så finns på ditt fotot en mörkgrå bård ovanför en gulgrå flammig nedre del av väggen, precis som på TV4:as bild.

Den gula färgen är vitare på din bild än på TV4:as men det kan bero på belysningen.

Sammantaget anser jag att sannolikheten för att MGM bor i Bodenbo är mycket hög, vilket ditt foto visar stämmer med adressen där sydamerikanen bor.

Bra jobbat!

Nyansskillnaderna beror på mitt skal på telefonen. Men jag stod och jämförde dirr från tv4 och tittade in. Det är identiskt.
Citera
2025-12-26, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dragan_
Det var väl inget tjafs, utan bara ett svar för att förtydliga? Att han sen verkar kunnat få en kod till såna portar när vi som bor i andra lägenheter hos Bodenbo inte fått det till våra egna kunde ju inte jag veta?

Är du dum eller? Jag skrev uttryckligen att jag citerade för att lyfta inlägget. Jag skiter väl i dig
Citera
2025-12-26, 18:23
Avstängd
Tanachs avatar
Precis, det var alltså ingen akut fara för någons liv, förutom för GM som Dirty Harriet sköt ihjäl. Hon “oskadliggjorde” den enda som inte längre kan försvara sig.

Citat:
Ursprungligen postat av smoke99
Från ab
Skadeläget är stabilt för de två personer som vårdas på sjukhus
Citera
2025-12-26, 18:25
Medlem
Har inte hunnit gå igenom tråden så kanske upprepar mig nu, men fick just följande skickat från en annan

"Jo lite grann! Kvinnan har dejtat mammas kusin, han smsade henne och skrev "vad händer på din gata?" Men fick inget svar 💔 dottern är kompis till ena flickan, hon som klarade sif bättre än lillasyster som är i Umeå. Extremt traumatiserad är hon, som jag fattade det var det hon som lyckades ta sig loss och springa ner i källaren för att larma. Ber verkligen till Gud att lillasyster överlever, så de åtminstone har varandra 💔😭"

Så alltså är det den yngsta som är i umeå.. håller tummarna för att hon repar sig. Och som sagt har bara fått det skickat åt mig nyss som även bekräftar att det är F som är GM och med tanke på att trapphus osv stämmer.. Om det mot all förmodan är fel person som pekas ut så kommer jag filma en ursäkt. Men annars anser jag att man ska måla upp hela landet med fanskapets ansikte, och att morsan hans som vunnit på triss kan ta och hosta upp ekonomisk ersättning till familjen som hennes avkomma har förstört.
Citera
2025-12-26, 18:28
Medlem
Gm är 22 år. Bor i Boden men på ett annat område. Känd av polisen men inga domar eller åtal..
Citera
2025-12-26, 18:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
En rädd polis är oftast farligare än den de påstår sig “oskadliggöra”. Verkanseld är ingen panikknapp — det är dödligt våld, inte självförsvar. Dirty Harriets agerande visar exakt varför SÄK måste granska hela insatsen in i minsta detalj.

Ja, det bedrivs en internutredning angående skjutvapeninsatsen, det är redan känt och den blir inte färdig fortare för att du upprepat försöker skapa misstroende mot myndigheten som en gammal hackig lp-skiva.
Citera
2025-12-26, 18:29
Medlem
Nu vet jag inte hur lång tid det tar innan en person registreras som avliden på ratsit, men F.L är fortfarande skriven som om han var i livet.
Citera
2025-12-26, 18:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Precis, det var alltså ingen akut fara för någons liv, förutom för GM som Dirty Harriet sköt ihjäl. Hon “oskadliggjorde” den enda som inte längre kan försvara sig.
Säg det till mamman till flickorna som blev knivhuggen till döds och flickorna som blev skadade varav en så illa hon hamnade på intensiven. Antar han bara slant lite med kniven enligt dig? Polisen gjorde ett utmärkt jobb enligt förutsättningarna de hade. Hade de inte skjutit gärningsmannen hade kanske en eller båda flickorna varit döda i dag.
Citera
Avslutad
Citat:

"Stabilt" är inte synonymt med "inte livshotande". Visst vet du det?
Citera
Medlem
Citat:

Det var kritiskt läge för ett av barnen som var i så kritiskt läge så hon fördes till Umeå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in