Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Det har du rätt i. Ganska snabbt skulle det krylla av tekniker och poliser i det huset, så det kan nog avskrivas som ett rykte på stan bara för att folk antar att det kanske bor Stegraarbetare där.
Det jag är lite förundrad över är att ingen nämner något om ökad polisiär aktivitet annorstädes i Boden. För GM var ju Bodensare, eller i alla fall skriven i Boden. Han kan ju rent teoretiskt kommit för en vecka sedan, även om jag inte tar det för troligt.
Polisen borde ju "låsa" GM.s adress så att inga bevis förstörs av andra. Om inte annat så borde ju en husis påbörjats mycket snart. Men det verkar inte vara någon höjd aktivitet någon annanstans än på brottsplatsen.
Även om det nu är ett flyktingboende så borde det ju märkas en ökad närvaro där.
Givetvis fattar jag att polisen inte säger något om vad de har för sig, men allmänheten brukar ju märka om det blir mycket spring, eller ökad ovanlig aktivitet på en adress. Tycker verkligen det är konstigt att det inte kommit fram något om detta i tråden.