2025-12-26, 11:36
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det har du rätt i. Ganska snabbt skulle det krylla av tekniker och poliser i det huset, så det kan nog avskrivas som ett rykte på stan bara för att folk antar att det kanske bor Stegraarbetare där.
Det jag är lite förundrad över är att ingen nämner något om ökad polisiär aktivitet annorstädes i Boden. För GM var ju Bodensare, eller i alla fall skriven i Boden. Han kan ju rent teoretiskt kommit för en vecka sedan, även om jag inte tar det för troligt.

Polisen borde ju "låsa" GM.s adress så att inga bevis förstörs av andra. Om inte annat så borde ju en husis påbörjats mycket snart. Men det verkar inte vara någon höjd aktivitet någon annanstans än på brottsplatsen.

Även om det nu är ett flyktingboende så borde det ju märkas en ökad närvaro där.

Givetvis fattar jag att polisen inte säger något om vad de har för sig, men allmänheten brukar ju märka om det blir mycket spring, eller ökad ovanlig aktivitet på en adress. Tycker verkligen det är konstigt att det inte kommit fram något om detta i tråden.
Citera
Medlem
PoljeXs avatar
Nej. Herregud.
Vara i 20-årsåldern betyder (naturligtvis) att man är i någon av åldrarna i 20-spannet. Antingen 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 eller 29 år.
De som inte hängde med i skolan använder helt felaktigt ”20-årsåldern” även för 18- och 19-åringar.
Att vara i ”25-årsåldern” är en grammatisk skvader. Sedär, nu fick du något att slå upp i ordboken.
God fortsättning!

Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Han är mellan 20-25 det är vad 20 års åldern innebär.
Senast redigerad av PoljeX 2025-12-26 kl. 11:37. Anledning: Stavfel
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Man svarar inte på frågor eftersom det är uttalat att man inte gör det pga av att förundersökningen leds nu av en jourhavande åklagare.
Första möjlighet att ställa frågor är på måndag.
Tills dess får vi luska och söka efter information här.
Även med dessa rasister som hellre vill se att det är en utlänning som har gjort det än att dom andra två överlever utan men för livet.
Det är helt normalt och fullkomligt logiskt hur Polisen och Åklagarmyndigheten har kommunicerat.

God Jul
Citera
2025-12-26, 11:37
Medlem
okok1s avatar
DN:
Citat:
De två personer som vårdas på sjukhus har delvis hörts.
Citera
2025-12-26, 11:37
Medlem
Citat:
Som jag uppfattar det skjuts han ganska omgående på trappan eller i dörröppningen när polisen anländer.

var det någon granne som hittade kvinnan utomhus och ringde polisen?

i så fall var väl poliserna beredda på att använda vapnen?
Citera
2025-12-26, 11:38
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
var det någon granne som hittade kvinnan utomhus och ringde polisen?

i så fall var väl poliserna beredda på att använda vapnen?
Det var en inne i huset som larmade. Poliserna finner kvinnan utomhus så troligen i anslutning till ytterdörren.
Citera
2025-12-26, 11:38
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Grannen med hunden som hörde liv inifrån huset men inte ringde polisen måste ha ångest. Hen kunde ha förhindrat ett mord kanske.
Den personen borde hängas upp i tummarna och sakta doppas i syra,
Citera
2025-12-26, 11:39
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack!

Då ändrar jag mig, det är orimligt att inte offentligöra namnet på mördaren.

Jag kan inte se något sakligt skäl att hemlighålla identiteten.

Kan man gå ut med namn i andra jämförbara länder kan man göra det i aktuellt fall. Det skulle motverka att oskyldiga omnämns.

Svensk polis brukar väl inte rutinmässigt publicera namn på en död gärningsman? (Förutom vid större händelser, t.ex bombdådet i centrala Stockholm 2010 då gärningsmannen Taimour Abdulawahab sprängde sig själv till döds. Hans namn blev snabbt offentligt då, eftersom det klassades som ett terrordåd).

Finns det något särskilt skäl till att polisen bör släppa namnet på gärningsmannen just denna gång, enligt dig?
Citera
2025-12-26, 11:39
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Man benämns inte som 20 års åldern om du inte är över 20.
Det görs hela tiden.
Citera
2025-12-26, 11:40
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Den personen borde hängas upp i tummarna och sakta doppas i syra,
Fan vad sjukt att skriva så.
Hade jag ringt snuten varje gång jag hör en kärring skrika hade jag blivit anmäld för falsk angivelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Otroligt att inget läckt ut redan.

Man intresserar sig nu för om personen brutit sig in i huset eller om han släppts in frivilligt.

Har han brutit sig in i huset ökar ju sannolikheten för att det är ett random, konstigt typ av inbrott/försök till våldtäkt.

Har han släpps in frivilligt men inte har nån relation till nån av offrena (som är klarlagt) så tror jag snarare på att personen sökt upp dem via annonsen som hon lagt ut på keyboardstället och kanske haft uppsåt redan då.

Hursomhelt så verkar ena dottern varit den som blivit utsatt och mamman gått emellan, medan den andra dottern klarat sig med mindre skador. Det talar för att det möjligtvis finns, nån för polisen, okänd relation mellan den dottern och GM, men det kanske är otroligt också. Kanske har gärningsmanbrutit sig in genom fönstret i sovrummet för att ha uppsåt att göra nåt mot ena dottern, mamman har upptäckt det, det har uppstått en gisslansituation där mamman försökt stoppa honom, han har gett sig på mamman och den tredje dottern larmar polisen.

Detta är det mest sannolika.

Det är inte nödvändigtvis det mest sannolika alls.

En granne som intervjuades i slaskpressen säger att folk i området knappt låser sina ytterdörrar men att hon nu ska börja med det.
Man kan tänka sig att folk framförallt har dörren olåst dagtid.

Det är nog lika troligt att GM helt enkelt stövlat rakt in i huset, tex under en psykos.

Framförallt med tanke på att det inte finns någon känd relation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Nej. Herregud.
Vara i 20-årsåldern betyder (naturligtvis) att man är i någon av åldrarna i 20-spannet. Antingen 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 eller 29 år.
De som inte hängde med i skolan använder helt felaktigt ”20-årsåldern” även för 18- och 19-åringar.
Att vara i ”25-årsåldern” är en grammatisk skvader. Sedär, nu fick du något att slå upp i ordboken.
God fortsättning!
Nej du har fel. En som är 19 anses vara i 20-åldern, en som är 27-28-29 anses vara i 30-årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in