2025-12-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Precis, är själv i mannens ålder och förstår knappt hur man kan vilja sätta på en 15 åring de är barn

Samma här, närmar mig 50.
15 åringar är verkligen barn. Märks tydligt när man pratar med dem. Och syns även på dem.

Denna tjejen var ju dessutom i ett väldigt utsatt situation. Med en mamma som utsätter henne för fysiskt våld och hotar henne... iväg själv i Sverige där hon inte kan språket... Helt jädra obegripligt hur 40 åringen ens kan komma på tanken att sexuellt utnyttja henne i hennes sårbara läge! Han borde ha tagit det vuxenansvar (hennes mamma inte tar) och sett till att hon kommer bort från sin hemsituation och till tryggt hem i Tyskland. Ringa soc i Tyskland eller något. Hjälpa tjejen. Istället tar han henne hit och sätter på henne...
Citera
2025-12-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Knappast.. jag tycker en tjej på 15 år ska upptäcka sin sexualitet med en kille i hennes klass istället... eller grannklassen
Jag säger ingenting om en kvinna på 25 blir kär i en 55 åring på en arbetsplats
Men att ett peddo över internet groomar en 15 åring som är utsatt är bara vidrigt
Det gjorde Scheike också
Det kan man ju tycka, men 15-åriga flickor som blivit sexuellt aktiva håller som regel inte med dig. De vill ha någon som är åtminstone ett par år äldre, helst skall han ha bil. (De 15-åriga pojkarna har inte bil.) Ännu hellre skall han kunna köpa alkohol åt henne. Det är så verkligheten ser ut, helt oavsett vad vi andra tycker. Själv har jag varit med om åtskilliga sexuella inviter från omyndiga flickor ända tills jag kom upp i femtioårsåldern. (Efter det tyckte de nog att jag var för gammal.) Inte bara från omyndiga givetvis, när jag undervisade på universitet var majoriteten av mina studenter kvinnor som var 18-19 år. Den auktoritet som lärarrollen medför är starkt sexuellt attraktiv för många kvinnor, så att jag själv var 35-40 år på den tiden var ingen nackdel på något vis. De som pratar om hur fel det är med maktobalans i ett förhållande har missat att en stor andel kvinnor vill att mannen skall ha övertaget i ett förhållande.

Men den här tråden har hakat upp sig på diskussioner om lämplighet och åldersskillnader. Fakta är att det är lagligt att en 15-årig flicka har sexuellt umgänge med vem en vuxen man i vilken ålder som helst. Undantaget är om hon befinner sig i en beroendeställning till mannen. Det är därför som det hade varit olagligt ifall jag hade haft ett sexuellt förhållande med en av mina elever när jag jobbade på högstadiet. Men det hade varit lagligt att ha ett dylikt förhållande med en elev som inte undervisades av mig. Skolledningen hade förvisso sett det som skäl för avsked, men det hade inte varit olagligt. Om jag hade haft ett sexuellt förhållande med en av mina studentskor på universitetet så hade det varit lagligt och det hade inte ens varit giltigt skäl för avsked.

Knäckfrågan här är huruvida den Tyska flickan kan anses ha stått i så stark beroendeställning vis-à-vis den Svenske mannen att hon inte kunde ge sitt samtycke till sex. Tingsrätten dömde honom till 10 månader för sexuellt utnyttjande av barn. Frågan är hur högre instans kommer att döma?
Citera
2025-12-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
15 åringar är verkligen barn. Märks tydligt när man pratar med dem. Och syns även på dem.

Denna tjejen var ju dessutom i ett väldigt utsatt situation. Med en mamma som utsätter henne för fysiskt våld och hotar henne... iväg själv i Sverige där hon inte kan språket... Helt jädra obegripligt hur 40 åringen ens kan komma på tanken att sexuellt utnyttja henne i hennes sårbara läge! Han borde ha tagit det vuxenansvar (hennes mamma inte tar) och sett till att hon kommer bort från sin hemsituation och till tryggt hem i Tyskland. Ringa soc i Tyskland eller något. Hjälpa tjejen. Istället tar han henne hit och sätter på henne...
Flickan hade redan kontakt med sociala myndigheter i Tyskland.

"Flickan som periodvis varit placerad och som uppger att hon farit väldigt illa i sitt hem och bland annat blivit misshandlad av sin mamma hade bestämt sig för att rymma hemifrån."
https://www.gd.se/2025-11-25/hjalpte-flicka-rymma-hemifran-atalas-for-valdtakt/

Om nu Tyska myndigheter trots familjesituationen envisades med att återföra flickan till ett hem med en våldsam förälder så är frågan om inte en tillvaro med den Svenske mannen var att föredra på alla sätt? Han slog henne åtminstone inte. Han våldtog henne inte heller, tingsrätten ogillade åtalet för våldtäkt mot barn.
Citera
2025-12-25, 18:29
Avstängd
Citat:

Detta händer titt som tätt,kan det vara så att majoriteten av män faktiskt tänder på tjej i denna åldern? Din lilla fantasi värld måste rasa samman när du läser såna här saker. ” riktiga män tänder bara på dem som är över 18”
Citera
2025-12-25, 18:41
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Detta händer titt som tätt,kan det vara så att majoriteten av män faktiskt tänder på tjej i denna åldern? Din lilla fantasi värld måste rasa samman när du läser såna här saker. ” riktiga män tänder bara på dem som är över 18”

Tänd på 15-åringar för all del, men ligg för fan inte med dem!
Citera
2025-12-25, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Tänd på 15-åringar för all del, men ligg för fan inte med dem!

Hur många män med högt testosteron som hade fått chansen utan att någon fick reda på det, tror du hade velat bara titta?
Citera
2025-12-25, 19:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag har inga argument utan kastar bara personangrepp och epitet runt omkring mig mot alla som inte håller med mig

Det märks. Tror vi lämnar diskussionen där. Går inte att diskutera med någon som inte vill diskutera seriöst.
Citera
2025-12-25, 19:26
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det märks. Tror vi lämnar diskussionen där. Går inte att diskutera med någon som inte vill diskutera seriöst.

Dina pedofilargument är samma gamla vanliga pedofilskit som alla pedofiler på flashback återanvänder för att försvara era sjuka böjelser, även om ditt hysteriskt roliga argument "tonåringar får köpa energidryck, därför är de inte barn" tog det hela till en ny nivå av din patenterade idioti.
Citera
2025-12-25, 19:28
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Hur många män med högt testosteron som hade fått chansen utan att någon fick reda på det, tror du hade velat bara titta?

Det spelar ingen roll. Man knullar inte 15-åringar som vuxen man. Du får snäll vänta tills damen är 18. Åtminstone.

Eller är män djur utan hjärna?
Citera
2025-12-25, 19:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Dina pedofilargument är samma gamla vanliga pedofilskit som alla pedofiler på flashback återanvänder för att försvara era sjuka böjelser, även om ditt hysteriskt roliga argument "tonåringar får köpa energidryck, därför är de inte barn" tog det hela till en ny nivå av din patenterade idioti.

Nej, biologiskt sätt är de inte barn. Juridiskt är de, men ditt jävla snack om pedofili har ju noll med saken att göra. Pedofiler tänder på PREPUBERTALA barn. Om du inte vet vad det betyder så läs på. Om vi ska utgå från ditt argument så är ju utövande pedofili lagligt under tre år.

Jag frågar för femtioelfte gången. Kan du inte ge ett tillfredsställande svar på detta så behöver du inte svara alls. Är man pedofil om man ligger med någon som är 17 år, 364 dagar, 23 timmar och 59 minuter gammal, men inte om man ligger med henne en minut senare när hon fyllt 18?
Citera
2025-12-25, 19:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det spelar ingen roll. Man knullar inte 15-åringar som vuxen man. Du får snäll vänta tills damen är 18. Åtminstone.

Eller är män djur utan hjärna?

Du är medveten om att Emmanuel Macron träffade sin nuvarande fru när han var 15 och hon 39?

Och samma fråga till dig som till One2Many. Är det fel att knulla en tjej som är 17 år, 364 dagar, 23 timmar och 59 minuter, men om man gör det en minut senare när hon fyllt 18 så är det ok?
Senast redigerad av Ganonito 2025-12-25 kl. 19:37.
Citera
2025-12-25, 19:41
Medlem
Citat:

Ja jag håller med dig här det är äckligt, detta kommer tära på tjejens självkänsla att hon vigt ut sig som en hora när hon bara var 15 år och typ ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in