2025-12-25, 12:45
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så 17 år 363 dagar och 23 timmar och 59 minuter, samt 59 sekunder, så hade det varit olagligt? Ser du hur sjukt det kan bli? Gränser förstår jag att man må ha, men inte helt svart-vita!

Varför inte istället se enkom på knullandet i sig självt, från en viss ålder - låt oss säga 15 år? Varför knullade man och fanns det något tvång inblandat i det hela? Inget tvång eller beroendeställning - inget brott, enkom kåthet och frivillighet, oavsett ålder på mannen (detta då det oftast är män det gäller...)

Det är svårt att ha gränser som inte är svart-vita

En ung person är ALLTID i beroendeställning till någon mycket äldre. Så det faller på sin egen orimlighet att äldre ska knulla med ungdomar.
Citera
2025-12-25, 12:46
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Vet du att han har gjort det eller vill du bara skriva något?

Det är väl rätt uppenbart att en 40-årig som sitter på nätet och söker kontakt med ungdomar, groomar dem. Eller vad skulle hans motiv annars vara? Normala vuxna söker inte kontakt med främmande tonåringar på nätet.
Citera
2025-12-25, 12:49
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Man är inte så dum i huvudet i den åldern som du vill få det att verka.Hon visste vad hon ville också vad män vill.Båda vinner i slutändan.Låter som en överenskommelse.

Man har ett väldigt outvecklat konsekvenstänk i den åldern. Hon kan ha varit väldigt naiv och inte ens tänkt sig att 40-åringen vill ha sex. Ungdomar är inte särskilt bra på att sätta gränser heller, och vill vara omtyckta av andra (flocken). Speciellt om man har en dysfunktionell anknytning. Därför är 40-åring alltid överlägsen mentalt, moralt och emotionellt när det kommer till en 15-åring, och bär således utan undantag ansvar för vad som sker i relationen.
Citera
2025-12-25, 12:59
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Men det är ju inte uppfostran och vuxna förebilder vi diskuterar här... vi diskuterar mentalt handikappade äckel som fastnat i tonåren och tror de har moralen på sin sida när de vill utnyttja tonåringar som inte har intellekt nog att inse vad de håller på med.

Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
För en gångs skull håller jag med dig, självklart ska inte en 40 åring kunna utnyttja en 15 årings utsatta position till att sätta på henne som denna mannen gjort, helt rätt att han åtalas

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Något säger mig att den unga kvinnan inte mår jättebra och om fem år kanske hon har en helt annan bild av vad som nu hänt, än den hon lägger fram idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Han vet inte hur man tillfredsställer kvinnor så han dejtar flickor, usch ett riktigt äckel.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Normala vuxna hade hjälpt 15 åringen utan att utnyttja hennes sårbara position.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du låter fortfarande precis som en religiös fundamental fanatiker som tror på din gudomliga rätt att skydda unga kvinnor från dem själva och deras sexualitet. Att du då skulle ha det moraliska mandatet att framställa dig som deras beskyddare mot gubbar som vill utnyttja dem är som bäst en vanföreställning och en missuppfattning om vad du egentligen företräder för idéer och vilka som delar dem. Jag tror på människors rätt att välja själva gentemot makthavare som tror sig veta vad som är bäst för dem och här unga kvinnors och unga mäns rätt att, eftersom de har en sexualitet vid 15 som de liksom alla måste hantera och ta ansvar för, göra egna val. Det är en principiell och praktisk fråga. Du och andra kanske har egna trauman som gett en förvriden bild av att sexualitet utlevd av unga är något farligt och skadligt, men så är det inte i majoriteten av fallen och ert ”beskydd” är mer skadligt än nyttigt.

Vi utgår från olika angreppsvinklar och principer. Jag argumenterar för samhällelig riskreduktion vid maktasymmetri, grundad på vetenskap. Du är, som jag förstår det, för absolut individuell autonomi, oavsett risk. Det är en värderingsskillnad som du, och fler med dig, försöker lösa med något som påminner om radikal autonomiprincip som är vanlig inom liberalismens extremkanter. Den konservativa skyddslogik jag hänvisar till används inte bara för minderåriga utan även för personer med IF och exempelvis autism pga vetenskapligt styrkt ökad sårbarhet vid maktobalans och mental omognad/begränsning. Utifrån att du är konsekvent så antar jag att du anser att den här sortens möten som diskuteras i tråden även är ok när det gäller personer med IF och autism.

Jag utgår från svensk juridik och internationell vetenskap om skyddsvärda grupper och ungas utveckling. Detta handlar alltså inte bara om värderingar och jag är sas jävligt klar i den här tråden.
Citera
2025-12-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fint Putinhater!

Normala vuxna hade hjälpt 15 åringen utan att utnyttja hennes sårbara position.

Precis, är själv i mannens ålder och förstår knappt hur man kan vilja sätta på en 15 åring de är barn
Citera
2025-12-25, 13:01
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Man har ett väldigt outvecklat konsekvenstänk i den åldern. Hon kan ha varit väldigt naiv och inte ens tänkt sig att 40-åringen vill ha sex. Ungdomar är inte särskilt bra på att sätta gränser heller, och vill vara omtyckta av andra (flocken). Speciellt om man har en dysfunktionell anknytning. Därför är 40-åring alltid överlägsen mentalt, moralt och emotionellt när det kommer till en 15-åring, och bär således utan undantag ansvar för vad som sker i relationen.

Det är generellt också väldigt lätt att övertala en så ung person till sex och annat, och att då mannen lägger fram att det inte är något fel i det och får det att kännas som ett samtycke och något "coolt".

Det är klart att mannen har kört en viss retorik för att få som han ville i situationen.
Citera
2025-12-25, 13:15
Avstängd
Citat:
Precis, är själv i mannens ålder och förstår knappt hur man kan vilja sätta på en 15 åring de är barn

Fast när hon har fyllt 18 så blir hon mer intressant eller hur?
Citera
2025-12-25, 13:17
Avstängd
Citat:

Man måste vara riktigt dum om man är en tjej i den ålder,inte fattar en äldre man som är villig att betala tågbiljett,mat med mera inte ha någon tanke på sex. Att en man i den åldern bara skulle vilja vara snäll visst det kanske sker, fast detta låter som att det bara har varit en uppgörelse mellan dem.

Erkänn att du är en sån person som tycker att det blir okej så fort någon fyller 18, därefter så är konsekvenstänket fullt utvecklat det finns ingen chans att någon kan bli utnyttjad?
Citera
2025-12-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Fast när hon har fyllt 18 så blir hon mer intressant eller hur?

Jo men 15 åring de känns skabbigt att gå på brudar i den åldern när man själv är vuxen sedan många år tillbaka och i detta fallet var det ett solklart utnyttjande
Citera
2025-12-25, 13:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är du som är aset. Du vill ju ta ifrån unga tjejer deras egen sexuella myndighet. Detta är ingen big deal, hon var könsmogen och 15 år fyllda.

Jag tror definitivt det finns en väldigt överdriven moral hos dem som påstår sig vilja skydda unga tjejer. Dom stör sig bara på åldersskillnaden, finner det motbjudande. Det handlar ingenting om skydd eller att dom bryr sig om tjejerna överhuvudtaget isånnafall så hade de varit oroliga över att de ligger med en eller två nya killar varje vecka, gå på fester som involverar droger eller alkohol.

Sedan drar han dessutom in karma precis som att det skulle vara dålig karma universellt för att någon skulle vara under 18. Universum tar inte hänsyn till lagar som vi har satt. Jag har läst boende om det där med karma, även läst filosofi. Det är bara en dålig handling om man utnyttjar en person som inte vill. Men uppgörelse kan också ses som dåligt, likt prostitution.

Så alla ni som är dumpen fans skriker att karma kommer att taer en dag. Det funkar inte så inte när det gäller samtycke oavsett hur stor åldersskillnaden skulle vara. Möjligtvis som vi snacka under 13 att det finns en chans att de kanske inte vet vad de vill eller inte vågar säga nej till någon betydligt äldre som har lite mer makt. Fast dom vi ändå snackar 14-16 så vet de faktiskt vad de vill. Iaf sexuellt.
Citera
2025-12-25, 13:23
Avstängd
Citat:
Jo men 15 åring de känns skabbigt att gå på brudar i den åldern när man själv är vuxen sedan många år tillbaka och i detta fallet var det ett solklart utnyttjande

18 känns inte skabbigt?
Citera
2025-12-25, 13:28
Avstängd
Citat:
Det är väl rätt uppenbart att en 40-årig som sitter på nätet och söker kontakt med ungdomar, groomar dem. Eller vad skulle hans motiv annars vara? Normala vuxna söker inte kontakt med främmande tonåringar på nätet.
Jag vet inte gissa kan man, det kanske var hon som sökte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in