2025-12-25, 14:05
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En 15-åring ser inte ut som ett barn. En 15-åring ser ut som en tonåring.

Dvs ETT BARN.

Citat:
En 15-åring får åtalas, köpa energidryck, köra moppe, gå på barnförbjudna filmer utan vuxet sällskap. Visst, de är barn rent juridiskt, men endast tre år från att vara myndiga så om man ska sätta en strikt distinktion så är de mer vuxna än barn.

Vilka fantastiska exempel, verkligen. En 15åring får inte rösta, köra bil, köpa alkohol, jobba heltid eller ta banklån. Eftersom det är ETT BARN.

Citat:
Svara på den här frågan: Vad är det som är så speciellt med siffran 18? Är det bara för att de är myndiga då? Är man pedofil om man ligger med någon som är 17 år, 364 dagar, 23 timmar och 59 minuter, men inte om man ligger med henne en minut senare när hon har fyllt 18?

En totalt godtycklig siffra, tycker gott myndighetsåldern kan höjas till 20. Vad du och resten av pedofilena ignorerar är dock de närmast gigantiska stegen i mental utveckling och mognad som sker mellan 15 och 18.

Citat:
Och btw. Ska du snacka om begränsat språkbruk. Du kan ju inget annat än att kasta pedofilanklagelser på dina meningsmotståndare. Du vet ju inte ens vad en pedofil är så vem är det som är efterbliven egentligen?

Du, lilla bubben, jag skiter fullständigt i din och alla andra pedofilers gråtrunk över skillnaden mellan pedofili och hebefili. Det är enbart ni pedofila äckel som gnäller om den distinktionen för att försöka framstå som mindre degenererade kräk när ni sitter och trånar efter småtjejer som ser ut som, beter sig som och tänker som barn.
Citera
2025-12-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är du som är aset. Du vill ju ta ifrån unga tjejer deras egen sexuella myndighet. Detta är ingen big deal, hon var könsmogen och 15 år fyllda.
Det samhälle vi lever i sätter ju upp olika gränser för när en ung människa ska ges friheten att bestämma över sig själv. Det är en ålder för att ha sex, en ålder för att själv kunna påverka var man vill bo, en ålder när man får rösta, en ålder för att köpa sprit osv. Vad gäller det sexuella så bedömer man att en 15-åring är tillräckligt mogen/myndig att själv bestämma om, när och hur man vill ha sex. Men, däremot inte med vem som helst, där kliver myndigheterna in och säger att vissa personer kan inte en 15-åring ge frikort till. Och i det här fallet så menar ju då en åklagare att den 40-årige påstättaren inte kan få frikort av 15-åringen. Om det kan man tycka vad man vill och dom har ännu inte fallit. Men om den faller är det ju otvivelaktigt så att mannen enligt svensk lag har gjort fel.

Huruvida han är ett as pga detta vete fan, för det måste man nog lära känna den unga tjejen och sedan också ha hela storyn. Men att de som tycker att den nuvarande lagen är bra kan jag aldrig se att de skulle vara as. Möjligtvis är de överbeskyddande men den lag de då tycker är bra är ju där för att skydda unga människor. Människor som om de väntar något år har full frihet att knulla folk som är 25 år äldre eller mer och som de mår dåligt av att knulla. Med ditt resonemang är ju även de som tycker att 20 år på bolaget, 18 år för körkort och att rösta även de as. För nog fan borde väl en 15-åring kunna hantera både bil, sponken och att rösta ifall man tycker att de är fullt kapabla att fatta att en knullresa till ett annat land kan komma att bita dem i röven.
Citera
2025-12-25, 14:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det samhälle vi lever i sätter ju upp olika gränser för när en ung människa ska ges friheten att bestämma över sig själv. Det är en ålder för att ha sex, en ålder för att själv kunna påverka var man vill bo, en ålder när man får rösta, en ålder för att köpa sprit osv. Vad gäller det sexuella så bedömer man att en 15-åring är tillräckligt mogen/myndig att själv bestämma om, när och hur man vill ha sex. Men, däremot inte med vem som helst, där kliver myndigheterna in och säger att vissa personer kan inte en 15-åring ge frikort till. Och i det här fallet så menar ju då en åklagare att den 40-årige påstättaren inte kan få frikort av 15-åringen. Om det kan man tycka vad man vill och dom har ännu inte fallit. Men om den faller är det ju otvivelaktigt så att mannen enligt svensk lag har gjort fel.

Huruvida han är ett as pga detta vete fan, för det måste man nog lära känna den unga tjejen och sedan också ha hela storyn. Men att de som tycker att den nuvarande lagen är bra kan jag aldrig se att de skulle vara as. Möjligtvis är de överbeskyddande men den lag de då tycker är bra är ju där för att skydda unga människor. Människor som om de väntar något år har full frihet att knulla folk som är 25 år äldre eller mer och som de mår dåligt av att knulla. Med ditt resonemang är ju även de som tycker att 20 år på bolaget, 18 år för körkort och att rösta även de as. För nog fan borde väl en 15-åring kunna hantera både bil, sponken och att rösta ifall man tycker att de är fullt kapabla att fatta att en knullresa till ett annat land kan komma att bita dem i röven.

Du har fel. Det finns ingen övre åldergräns för en sexuellt myndig flicka på 15 år. Det är med andra ord inte olagligt för en 40-årig man att ha sex med henne i samtycke. Anledning att mannen (felaktigt) dömdes i första instans, är förmodligen att tjejen var på glid.
Citera
2025-12-25, 14:17
Medlem
-GGs avatar
Man kan ju heller inte begära att män ska kunna tänka sig tillbaka när de själva var 15, eftersom de är män och tänker rätt annorlunda i den åldern än vad tjejer gör.

Men inga tjejer jag själv kände i den åldern hade varit lämpliga mentalt att inleda sexuella förbindelser med 40-åringar. Det finns liksom inte när man som tjej har varit runt dem och minns själv hur det var att vara en. När fler år passerat hade de flesta definitivt tänkt annorlunda om en sådan relation och förstått hur omogen man faktiskt var oavsett vad man trodde då. Och då hade känslan av "utnyttjad" satt in i varierande grad.

Vuxna män ska inte sätta dessa frön eller spår hos en så ung person även om situationen då kan te sig oskyldig.
Senast redigerad av -GG 2025-12-25 kl. 14:20.
Citera
2025-12-25, 14:19
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är du som är aset. Du vill ju ta ifrån unga tjejer deras egen sexuella myndighet. Detta är ingen big deal, hon var könsmogen och 15 år fyllda.

Knappast.. jag tycker en tjej på 15 år ska upptäcka sin sexualitet med en kille i hennes klass istället... eller grannklassen
Jag säger ingenting om en kvinna på 25 blir kär i en 55 åring på en arbetsplats
Men att ett peddo över internet groomar en 15 åring som är utsatt är bara vidrigt
Det gjorde Scheike också
Citera
2025-12-25, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jo faktiskt det också men 15 är av naturliga skäl ännu skabbigare

Hjärntvättningen har nått dig.
Citera
2025-12-25, 14:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Knappast.. jag tycker en tjej på 15 år ska upptäcka sin sexualitet med en kille i hennes klass istället... eller grannklassen
Men att ett peddo över internet groomar en 15 åring som är utsatt är bara vidrigt
Det gjorde Scheike också

Vad du tycker spelar ingen roll. Är hon över 15 år så får hon ha sex med män i vilken ålder hon vill. Männen kan inte straffas för det, då det inte är olagligt.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är generellt också väldigt lätt att övertala en så ung person till sex.

Har någon berättat det för dig?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Mycket bra skrivet. Vill du ha en könssjukdom, knulla med en 15-åring så vill man skydda dom fokusera på vem dom umgås med inte åldern

Det är så roligt, alla moralkärringar predikar om hur fel det är så fort någon är äldre. Dom kan skriva texter, säga hur fel det är att det alltid leder till trauma. Maktposition hit maktposition dit. Det är fel i alla lägen även om tjejen eller killen skulle ta kontakt från början ” en vuxen borde veta”

Fast kolla på killarna de träffar hela tiden kolla igenom Snapchat vilka killar de skriver med vad killarna skrivit till tjejerna. Vad dessa killar får tjejerna att göra i flickrummet när föräldrarna inte tittar på. Vilka droger, hur mycket alkohol de tvingar i dessa tjejerna på fester & pressa dem till saker de inte vill. Här borde samhället vara mer oroliga mer än att någon skulle vara lite ” för gammal”
Citera
2025-12-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Domen är fan sjuk.

Jag håller inte med även om jag tycker 40 åringar inte ska vara par med 15 åringar.

Tyvärr är detta inte första gången jag har hört att man kan bli dömd för sex med 15 åringar, vilket är märkligt när det inte finns något som hels tvång och vi har en lag som säger det är okej.

Domen är helt absurd.

Nej vad som är absurt och sjukt är människor som du som inte fattar någonting! Det är en Fucking FYRTIOÅRIG gubbjävel vi pratar om! Det är liksom inte en sextonårig pojke!!!
Tror du på riktigt att gränsen går vid 15 år för att det ska vara fritt fram för gamla gubbar? Självklart ska det vara konsekvenser när män ger sig på BARN!

Du och resten av äckeln i den tråden gör mig spyfärdig. Hoppas ni kastreras utan bedövning!
Citera
2025-12-25, 14:24
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Har någon berättat det för dig?

Du tror att det är svårt för en vuxen man att manipulera en femtonåring?

Särskilt om han vill ha något specifikt från vederbörande.
Citera
2025-12-25, 14:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Det gjorde Scheike också

Pedofiler tänder på barn som inte inledit pubertetsutveckling. En 15-årig tjej är fullt könsmogen. Alla män är för övrigt hebefiler, även om många är alltför fega och förtryckta för att erkänna det. Det är just därför man hetsar och skriker i dumpentråden och trådar som denna, man projicerar sin egen sexuella frustration, och skäms över sina egna behov och lustar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in