Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Namnet med "Smooth" antyder ju att det antagligen har något med Klarna att göra.

Är du inte frisk?
Hur skulle "Smooth" vara så naturligt kopplat till Klarna??

Nej!
Detta är en scam!!
Citera
2025-12-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurreKurt
Är du inte frisk?
Hur skulle "Smooth" vara så naturligt kopplat till Klarna??

Nej!
Detta är en scam!!
Jag säger inte att det har med Klarna att göra, men bolagsnamnet med "Smooth" i sig låter som att det kan ha något med Klarna att göra.

På vilket sätt skulle det vara en scam? Vill mailet att ts ska göra något, som öppna ett nytt konto eller liknande? Dock, fick ts inte informationen via deras app eller sida, så kan du ts strunta i det.
Citera
2025-12-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
På vilket sätt skulle det vara en scam?

De har använt "Smoooth" men inte Smooth i reklam.
Även om det inte är en scam så är jag nu riktigt äcklad av Klarna. Det blir till att betala av all skuld på typ 2-3 månader för min del. Sen kan Klarna köra upp sina avtal i deras VD:s anus.
Citera
2025-12-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurreKurt
De har använt "Smoooth" men inte Smooth i reklam.
Även om det inte är en scam så är jag nu riktigt äcklad av Klarna. Det blir till att betala av all skuld på typ 2-3 månader för min del. Sen kan Klarna köra upp sina avtal i deras VD:s anus.
Ah, sant. Har missat det där extra "o". Företagsnamnet i mailet hade också det där extra "o".

Om Klarna är bra eller dåligt för dig avgör du naturligtvis själv. Det är inte det tråden handlar om.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-12-23 kl. 18:26.
Citera
2025-12-23, 18:08
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Fick nyss ett mail från Klarna där det stod att något lr några lån övertagits av "Smooth Finance DAC"

Smooth Finance DAC ligger på Irland och ser inte jätte seriöst ut.

Har skuld till klarna, men inga lån, klarna lånar väl dessutom inte ut pengar?

Ringde klarna och kollade och dom var medvetna om mailet för flera hade ringt.

Men dom lät själva som dom inte riktigt visste vad det handlade om, men sa att jag inte skulle bry mig om det, eftersom jag inte har några lån hos klarna.

Tycker det känns skumt och oseriöst, borde inte klarna har bättre koll och kunna ge oss kunder bättre svar?
Fick också det mailet. Har inget lån hos Klarna men använt dom om jag köpt på nätet. Inget pågående köp just nu. Skumt.
Citera
2025-12-23, 18:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Fick nyss ett mail från Klarna där det stod att något lr några lån övertagits av "Smooth Finance DAC"

Smooth Finance DAC ligger på Irland och ser inte jätte seriöst ut.

Har skuld till klarna, men inga lån, klarna lånar väl dessutom inte ut pengar?

Ringde klarna och kollade och dom var medvetna om mailet för flera hade ringt.

Men dom lät själva som dom inte riktigt visste vad det handlade om, men sa att jag inte skulle bry mig om det, eftersom jag inte har några lån hos klarna.

Tycker det känns skumt och oseriöst, borde inte klarna har bättre koll och kunna ge oss kunder bättre svar?
Vad fan babblar du om? Klarnas verksamhet bygger bokstavligen på att låna ut krediter.
Citera
2025-12-23, 18:13
Medlem
Citat:
Klarna sa att det var från dom..
Så här stod det.
"Klarna har överlåtit äganderätten till ett eller flera av dina lån till Smoooth Finance DAC.
Detta ändrar inte dina lånevillkor eller hur du betalar, ingen åtgärd behövs från din sida.

Fram till att Smoooth Finance DAC meddelar något annat kommer Klarna, som ombud för och på uppdrag av Smoooth Finance DAC, att förbli din huvudsakliga kontaktpunkt för frågor, betalningar och kontoinformation, och du bör fortsätta att betala Klarna precis som du gör idag.

Vi tackar dig för din hjälp,
Klarna

Nedan finns en lista över de lån som påverkas"

Precis exakt all information du behöver finns i mailet. Fortsätt betala till Klarna som vanligt.

Att du har en skuld till Klarna är väl mer eller mindre exakt detsamma som att ha ett lån.
Citera
2025-12-23, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Varför använder man sig ens av klarna?

Jag har passat på o uppdatera garderoben, passa på beställt via boozt en massa just för man haft kampanj med massa rea på ex Gant kläder som jag gillar, tror jag har beställt för över 20-tusen sista veckorna, likande mad Amazon men då mest relaterat till företaget o ännu högre belopp.

Klarna skicka konstant meddelande jag ska använda mig av dom, jag undrar varför?

Jag kan köpa saker på delbetalning genom klarna.
Ska man låna pengar nuförtiden så ska man antingen ha en jättebra inkomst för att få bra ränta lr låna till ockerränta.

SE-banken som jag har, har t.e.x krav på månadslön på 28.500kr för att ansöka om lån.
Citera
2025-12-23, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad fan babblar du om? Klarnas verksamhet bygger bokstavligen på att låna ut krediter.

Lån och kredit är inte ens i närheten samma.
Tar jag ett lån kan jag köpa i vilken butik jag vill och även skicka pengar till privatpersoner, det kan du inte genom klarna.
Citera
2025-12-23, 18:21
Medlem
Citat:
Jag kan köpa saker på delbetalning genom klarna.
Ska man låna pengar nuförtiden så ska man antingen ha en jättebra inkomst för att få bra ränta lr låna till ockerränta.

SE-banken som jag har, har t.e.x krav på månadslön på 28.500kr för att ansöka om lån.
Har själv nordea gold, använder den både privat som för företaget, genom kortet är det räntefritt, köper jag ex i mitten av nov betalar jag först slutet av dec, dvs ingen ränta, det ingår försäkringar, som ex beställde en dyr maskin via amazon, kände tryggast o använda Gold kortet, via det är varann även försäkrad, likande med resor osv, det ingår en massa försäkringar.

Vad jag förstår ger inte klarna dessa försäkringar, samt inte räntefritt så lång tid.
Citera
2025-12-23, 18:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Lån och kredit är inte ens i närheten samma.
Tar jag ett lån kan jag köpa i vilken butik jag vill och även skicka pengar till privatpersoner, det kan du inte genom klarna.
En kredit är ett lån, idiot. Det är ett penninglån.
Citera
2025-12-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Varför använder man sig ens av klarna?
För att få trettio dagars räntefri kredit utan kostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in