Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-21, 15:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Nei nå må du slutte å spre usannheter til THs ugunst. TH har fått henlagt saken som "intet straffbart forhold", og det vet du meget godt.

Jeg skreiv at saken ble henlagt på grunn av bevisets stilling. Altså at det ikke var nok beviser til at han kunne tilltales, og det er ikke løgn.
Citera
2025-12-21, 15:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Det spiller ingen rolle lenger hva riksadvokaten bestemmer når vi ser at embede fremstår som mere mafia liknende, en hva vi forventer fra et så mektig statlig entitet og det store ansvar som hviler på embede.

Så må du gjenta og gjenta dine ord og så har andre rett til å simpelt hen overse denne "frikjennelse", like som man kan trekke Mauruds moral og etikk i ikke bare tvil, men ned i søla.

Ja, de fleste humrer nok av uttalelsene fra Politiet og Maurud. Kode 103 eller 058, spiller ingen rolle. Folk skjønner jo at TH står bak, og at det handler om makt og penger.
Citera
2025-12-21, 15:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er interessant at Tom Hagen nå knyttes direkte til Arne Treholt og hans forbindelser til russisk etterretning. Akkurat det har det ikke vært skrevet om i avisene tidligere.

Tom Hagen og Arne Treholt kjente hverandre. Spørsmålet er hvor tett kontakt de to har hatt.

Det har vært nevnt tidligere, om Hagen hadde bestilt leiemordere ville det vært mest naturlig om de slo til mens Hagen var i Kina høsten 2018, da ville han ha hatt bunnsolid alibi. At forsvinningen/drapet skjedde etter at Hagen kom hjem til Norge, tyder på at han har vært aktiv selv og har hatt en større eller mindre direkte rolle i forbrytelsen.

Og så er det det, at det plutselig er hundrevis av lesere tråden. Det virker som om det er noe i emning.

Nei, kan ikke huske det har blitt skrevet i media tidligere. Har kun hørt om Treholt gjennom kilde. Kanskje media prøver å hinte om noe.
Ja, undrer på hvor ofte de hadde kontakt.
Undrer også på hva som er grunnen til at TH menger seg med høytstående AP folk. Er han leder for et eller annet hemmelig nettverk? Det må være noe annet enn at det er gunstig for han i forhold til hans eiendomsselskap, tillatelser osv.
Jeg ser en del videoer om Shada saken, AP nevnes, og jeg klør meg litt i hodet må jeg si.

Politiet sa på et tidspunkt at de hadde funnet spor som tyder på at hun skulle tas tidligere, så det kan hende at meningen var at hun skulle tas mens TH var i Kina. Blir aldri enig med meg selv om hva jeg skal tro. Om TH har leid inn folk for å drepe henne, eller om han har gjort det selv. Kanskje agenter har hatt rolle som likfrakter, og så har TH og sønnen stått for det andre.

Hvordan kan man se at det er flere hundre lesere? Tja, kan være at noe er rundt hjørnet. Får si som Svartediket sa en gang, at jeg ikke blir overrasket om sønnen plutselig blir lagt i jern.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-12-21 kl. 15:52.
Citera
2025-12-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nei, kan ikke huske det har blitt skrevet i media tidligere. Har kun hørt om Treholt gjennom kilde. Kanskje media prøver å hinte om noe.
Ja, undrer på hvor ofte de hadde kontakt.
Undrer også på hva som er grunnen til at TH menger seg med høytstående AP folk. Er han leder for et eller annet hemmelig nettverk? Det må være noe annet enn at det er gunstig for han i forhold til hans eiendomsselskap, tillatelser osv.
Jeg ser en del videoer om Shada saken, AP nevnes, og jeg klør meg litt i hodet må jeg si.

Politiet sa på et tidspunkt at de hadde funnet spor som tyder på at hun skulle tas tidligere, så det kan hende at meningen var at hun skulle tas mens TH var i Kina. Blir aldri enig med meg selv om hva jeg skal tro. Om TH har leid inn folk for å drepe henne, eller om han har gjort det selv. Kanskje agenter har hatt rolle som likfrakter, og så har TH og sønnen stått for det andre.

Hvordan kan man se at det er flere hundre lesere? Tja, kan være at noe er rundt hjørnet. Får si som Svartediket sa en gang, at jeg ikke blir overrasket om sønnen plutselig blir lagt i jern.

Når du trykker på AKTUELLA ÄMNEN øverst på siden, så kommer det opp en oversikt som viser antall personer logget inn på aktuell tråd per nå. Nokså i sanntid.

Akkurat nå viser oversikten at det er 458 lesere på denne tråden. 650 for ti min siden. Det må nesten være feil.

Hvis Tom Hagen (og RK) menget seg med Treholt-fraksjonen i AP, så er det ikke mange igjen der nå. Hvis noen.

Arne Treholt ble så stor belastning for AP at de benådet han i 1992, etter at han hadde sonet ca 8 år av dommen på 20 års fengsel. Så fikk de han ut av landet. Og vekk fra folks bevissthet. Stort sett.

Jeg tenker mer i retning av at Hagen kan ha fått hjelp til å planlegge Anne-Elisabeths forsvinning fra Treholt. Eller, fra russisk etterretning via Treholt.
Citera
2025-12-21, 23:51
Medlem
Citat:

Jeg tenker mer i retning av at Hagen kan ha fått hjelp til å planlegge Anne-Elisabeths forsvinning fra Treholt. Eller, fra russisk etterretning via Treholt.

Lenge før dette med TH og påståtte turer til Moskva kom opp, om sant, har jeg lenge ment at selve saken om AEH formelig stinker av ressurser og taktikker, for ikke å snakke om kløneri som peker ut Norsk etterrettning. Kansje med hjelp av eksterne partnerland som feks UK.

Jeg ville satt penga på at selve scriptet er laget av UK, fordi Norge har ikke talent og evne til å hakke ut slike plott og derfor var også UK endel av etterforskningen, likesom Mossad er på pletten få timer etter med "hjelp" når terror skjer.

Scenariet med kidnappingen er konstruert nokså arrogant. Lite faktisk intelligens å spore, men mye sleiphet. Det er et hasteoppdrag og litt venstrehånds arbeide som ikke sto til laud. Man ble simpelt hen avkledd ganske hurtig.

Kidnappingen ble tidlig avslørt av både folket og politiet som sludder, men den dag i dag forsøkes det å blåse liv i og holde igang en kunstig skapt "grasrot- bevegelse" som sminker, danderer og pynter på den døde gris.

Ute blandt folket er troen på at TH enten er skyldig eller i det minste har en finger med i spillet, nærmere hundre prosent, i sterk kontrast til spillet vi ser pågår her med tre strenger på gitaren hvor den ene er å blåse fake liv i troen på kidnappingen, den andre er å forsøke å skape et inntrykk av at folk skal bøye av for politi og riksadvokatens pinligheter som "henlagt" og sågar "frikjent" og den tredje streng er å forsøke å gjøre alt mulig av folk med hang til kriminalitet klistret opp mot AEH saken, da for å dra debatten ut til atter en ny blindvei.

"Putin did it" trender jo i vesten i disse dager, så man kan nok taste og hygge seg en hel masse med spekulasjoner om Russisk involvering og totalt overse TH sine ikke utenkelige linker til etterettning og AP, som går ganske hånd i hånd.

Dersom det stemmer at det er en link mellom TH og Norsk etterettning, være seg slush fund holder eller ei, vil en debatt om dette være fruktbar fordi med det lagt til grunne begynner mye av puslespill brikkene nærmest å finne sin plass selv.

Og man har jo her verdens mest effektive vitenskaplige verktøy å jobbe med, nemlig etterpåklokskapen som kun tid passert kan bane vei for, til vår fordel og da tenker jeg ikke på de som hauser "kidnapping", "frikjent" og "randomiserte småskurker" som en verdig måte å bruke kostbar tid på.

Skal vi se.... TH som brikke i Norsk etterettning og så prestedatteren som for meg mystisk skal ha sagt straks hun fikk høre om saken, at hun ringte til sikkerhetsansvarlig i sin militære enhet.

Hvorfor hun skulle finne på det og ikke minst hvorfor hun så skulle si det, føler jeg er endel av det klønete ved scriptet. Det er en informasjon som fremstår som unødvendig og litt desperat.

Hun var jo syk og hjemme med barn kansje tilfeldigvis bare den dagen?

Altså hun som mest av alle på denne planet kan immitere sin mors stemme og skape det "sikre siste livstegn".
Citera
2025-12-22, 14:38
Medlem
Citat:

Akkurat nå viser oversikten at det er 458 lesere på denne tråden.

Stakkars!
Citera
2025-12-22, 15:19
Medlem
Citat:

Skal vi se.... TH som brikke i Norsk etterettning og så prestedatteren som for meg mystisk skal ha sagt straks hun fikk høre om saken, at hun ringte til sikkerhetsansvarlig i sin militære enhet.

Hvorfor hun skulle finne på det og ikke minst hvorfor hun så skulle si det, føler jeg er endel av det klønete ved scriptet. Det er en informasjon som fremstår som unødvendig og litt desperat.

Altså hun som mest av alle på denne planet kan immitere sin mors stemme og skape det "sikre siste livstegn".

Hun fikk vel beskjed om at mamma var kidnappet og at politiet ikke måtte kontaktes. Er det da merkelig at man i den situasjonen henvender seg til noen man kan rådføre seg med raskest mulig i forhold til hvordan håndtere situasjonen? Og hvorfor skulle hun holde handlingen hemmelig i ettertid?

Hva sier at en datter er noen slags ekspert på å imitere sin mors stemme? Vås.
Hun kunne, om hun var den som skulle sikret et siste sikre livstegn, sørget for dette livstegnet helt uten risken det innebærer å skulle imitere sin mor. Det ville også være helt idiotisk å både ringe og tekste seg selv dersom hun faktisk befant seg i SV4. Dette fordi en slik handling ville satt et eventuelt alibi på prøve.

At noen har gjort aktive forsøk på å peke i retning av THs barn og deres omgangskrets som mulige kandidater til handlingen ser vi jo utallige bevis for i denne saken. Det starter jo med en navngitt hestedatter i trusselbrevet. Deretter ser vi faren deres forsøke seg i avhørene hos politet.
Her inne er det særlig sønnen som har vært utsatt for bakvaskelse av enkeltpersoner.

Jeg stiller imidlertid spørsmål ved den bestilte Londonturen Fru Hagen ikke kjente til og at hun satt på en ikke bevitnet ekteskapskontrakt. Når man blir gjort kjent med at TH kunne opplyse i avhør at han og kona hadde snakket om Londontur, men hun foretrakk en reise sydover gjør man seg noen tanker rundt all manipulasjon enkelte i denne saken kan ha vært aktivt utsatt for nettopp i den hensikt å gjøre de til potensielle kandidater for politiet å ettergå.
Det ser ikke ut til at hun selv kjente til noen av de tenkte turene hos far og datter. Hun ble av flere tildelt en helt annen «reise» for å si det på den måten.
Citera
2025-12-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, tror på han. Men han har jo selvsagt begrensninger. Han prøvde å finne vålnes bl.a. men måtte gi opp. Han blir neppe å finne anne, og det.sier han selv rett ut. Men syntes det er bra at han har sett på saken. Han hadde tanker om å leie ubåt-drone, men så kom det ikke mer derfra. Prisen blir vel langt høyere enn 15.000 som han brukte av egen lomme på dykkere.

Jeg har forstått at du tror på hans greier. Enkeltsakene hvor hans bidrag har ledet til noe er jo positivt uavhengig av hva som ledet dit. Synd hans engasjement ikke har gitt noe i denne saken.
Citera
2025-12-23, 08:02
Medlem
Citat:
Lenge før dette med TH og påståtte turer til Moskva kom opp, om sant, har jeg lenge ment at selve saken om AEH formelig stinker av ressurser og taktikker, for ikke å snakke om kløneri som peker ut Norsk etterrettning. Kansje med hjelp av eksterne partnerland som feks UK.

Jeg ville satt penga på at selve scriptet er laget av UK, fordi Norge har ikke talent og evne til å hakke ut slike plott og derfor var også UK endel av etterforskningen, likesom Mossad er på pletten få timer etter med "hjelp" når terror skjer.

Scenariet med kidnappingen er konstruert nokså arrogant. Lite faktisk intelligens å spore, men mye sleiphet. Det er et hasteoppdrag og litt venstrehånds arbeide som ikke sto til laud. Man ble simpelt hen avkledd ganske hurtig.

Kidnappingen ble tidlig avslørt av både folket og politiet som sludder, men den dag i dag forsøkes det å blåse liv i og holde igang en kunstig skapt "grasrot- bevegelse" som sminker, danderer og pynter på den døde gris.

Ute blandt folket er troen på at TH enten er skyldig eller i det minste har en finger med i spillet, nærmere hundre prosent, i sterk kontrast til spillet vi ser pågår her med tre strenger på gitaren hvor den ene er å blåse fake liv i troen på kidnappingen, den andre er å forsøke å skape et inntrykk av at folk skal bøye av for politi og riksadvokatens pinligheter som "henlagt" og sågar "frikjent" og den tredje streng er å forsøke å gjøre alt mulig av folk med hang til kriminalitet klistret opp mot AEH saken, da for å dra debatten ut til atter en ny blindvei.

"Putin did it" trender jo i vesten i disse dager, så man kan nok taste og hygge seg en hel masse med spekulasjoner om Russisk involvering og totalt overse TH sine ikke utenkelige linker til etterettning og AP, som går ganske hånd i hånd.

Dersom det stemmer at det er en link mellom TH og Norsk etterettning, være seg slush fund holder eller ei, vil en debatt om dette være fruktbar fordi med det lagt til grunne begynner mye av puslespill brikkene nærmest å finne sin plass selv.

Og man har jo her verdens mest effektive vitenskaplige verktøy å jobbe med, nemlig etterpåklokskapen som kun tid passert kan bane vei for, til vår fordel og da tenker jeg ikke på de som hauser "kidnapping", "frikjent" og "randomiserte småskurker" som en verdig måte å bruke kostbar tid på.

Diverse etterretningstjenester vet jeg lite om.

Men, dersom Hagen hadde nær kontakt med Treholt, så bør det ha blitt oppdaget av våre egne tjenester.

Hva om Hagen også har vært overvåket, av hensyn til rikets sikkerhet, som det heter. Pga kontakt med Treholt. Da kan det finnes informasjon om Hagen som politiet ikke får tilgang til. Og som ikke kan legges frem i retten. Eller offentliggjøres på annen måte. Og politiets oppgave med å løse saken blir enda vanskeligere. Ren spekulasjon dette.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Stakkars!
Er det synd i meg fordi jeg bruker de mulighetene som det er lagt opp til i forumet.

Jeg sjekker alltid Aktuella Ämnen, som å se om det er mange lesere i gamle tråder jeg har fulgt tidligere. Denne tråden er nesten aldri på listen over de mest aktuelle trådene, med mange lesere og høy aktivitet. Som tyder på at det har vært ny utvikling i emnet.

Det spesielle nå er at det har vært mange lesere og samtidig få nye innlegg. Og ingen nyhetsartikler av betydning. Utypisk.

Så jeg forventer at det vil komme en eller annen form for utvikling i saken snart.
Citera
2025-12-23, 10:27
Medlem
Jeg glemte noe. To av de fire vennene fra Moskva-VM i 2005 er nå døde.

AI-oversikt fra google.
Tom Hagen og Arne Treholt var i 2005 på en tur til skøyte-VM i Moskva, der Treholt fungerte som vertskap for Hagen, Ragnar Kristoffersen og Tom Nilsen Finansavisen. Denne Moskva-turen ble i 2025 beskrevet som en lite omtalt hendelse i en Finansavisen-artikkel.
...

Sammenheng: Artikkelen i Finansavisen antyder at dette var en kjent, men ufortalt historie om relasjoner i forretningsmiljøet.
Av omtalte kompisgjeng, som skal ha hatt relasjoner i forretningsmiljøet, hva nå det måtte bety, at de gjorde forretninger sammen (?) og ikke bare var venner eller bekjente.

Ragnar Kristoffersen døde etter kort tids sykeleie 31. mars 2020, 78 år gammel. Ingen spesifikk sykdom eller dødsårsak er kjent.

Arne Treholt døde 12. feb 2023 i Moskva, etter kort tids sykeleie, 80 år gammel. Treholt skal ha hatt astma-symptomer før han døde. Treholt ble gravlagt ved Vestre gravlund Nye kapell i Oslo, 23. feb 2023. Iflg AI.

Etter benådningen i 1992 flyttet Treholt til Moskva i 1993. Han drev også forretningsvirksomhet fra Kypros. Slik jeg oppfatter det hadde Treholt bodd 30 år i Moskva da han døde.

Treholt ble alvorlig syk med blodforgiftning mens han var på Kypros i 2006. Han ble hentet hjem til Norge og lå seks uker i koma og berget livet. Treholt selv mente den gang at han kunne ha blitt forgiftet.

Kilde: https://www.nrk.no/norge/--kan-ha-blitt-forgiftet-1.655719

Jeg vil tro at Kristoffersens og Treholts dødsfall var naturlige. Gitt alderen. Noen dødsårsak har ikke vært opplyst i mediene, ikke for Kristoffersen og heller ikke for Treholt.

Kan disse menneskene og hendelsene har noen tilknytning til forsvinningen av Anne-Elisabeth.

Jeg vet ikke.
Citera
2025-12-23, 11:51
Medlem
Citat:

Er det synd i meg fordi jeg bruker de mulighetene som det er lagt opp til i forumet.

Jeg sjekker alltid Aktuella Ämnen, som å se om det er mange lesere i gamle tråder jeg har fulgt tidligere. Denne tråden er nesten aldri på listen over de mest aktuelle trådene, med mange lesere og høy aktivitet. Som tyder på at det har vært ny utvikling i emnet.

Det spesielle nå er at det har vært mange lesere og samtidig få nye innlegg. Og ingen nyhetsartikler av betydning. Utypisk.

Så jeg forventer at det vil komme en eller annen form for utvikling i saken snart.
Nei det er ikke synd på deg. Det er synd på folk som følger saken, og må lese mange lange innlegg med latterlige konspirasjonteorier. Er det noen som faktisk tror Treholt er innblandet, eller driver dere med organisert trolling?
Citera
2025-12-23, 18:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Kan disse menneskene og hendelsene har noen tilknytning til forsvinningen av Anne-Elisabeth.

Jeg vet ikke.

Jeg tviler sterkt på at Rævholt eller noen av de andre "mektige" vennene (?) til TH har noe med forsvinningen å gjøre. Men det sier litt om hva slags mennesker han pleier vennskap med, og dermed hans status, som kan tenkes å gi ham fordeler.

La oss si det slik - at dersom det overhodet ikke fantes grunnlag for å sikte TH, hvorfor ble han ikke like godt avskrevet tidligere i etterforskningen? Hvorfor skulle det ta seks år før man "med styrke" kunne si at TH er helt uskyldig? Det gir ikke mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in