Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er vel derfor han måtte leie inn dykkere på egen hånd.

Sikkert. Og hadde han da funnet henne eller deler av henne ville han selvfølgelig ha gjort seg selv svært interessant i fremtidige saker eller i eksisterende uløste saker.
Citera
2025-12-25, 14:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Ok du lister opp to døde sånn i tiden etter hva det nå en var der hendte med AEH dagen den 31 oktober 2018, hvor jeg holder en knapp på 30 oktober.

Det var vel en del flere om jeg ikke husker feil utover Ragnar og Arne som kansje viste mere om saken en de fikk leve med?

Var det ikke en hundetrener også minst? Om ikke enda flere?

Det var jo også vedrørende 22 juli saken en som ble skutt rett i hodet når han åpnet døren, ikke ulikt hvordan man tok livet av folk under annen verdenskrig i Norge.

Men et sånn "Clinton aktig deathtrail" forteller om mere en bare en "krimsak", men mere henrettelser hvor endel av en operasjon vil måtte være "scapegoats", dvs "plausble deniability" og ikke minst en hard og brutal runde med å rydde unna stemmer som senere kan snakke, hvilke vi ikke kan utelate i vår sak vedrørende AEH og som igjen, eventuellt peker ut hvem som står bak, dvs mere profesjonelle miljøer man finner i sfæren leiesoldater/ leiemordere/ etterettning/ kriminelle miljøer.

Tja, hvem vet, men det blir jo liksom når man ser at det finnes krefter i skyggen som beskytter TH. at man tenker i de baner. Jeg forstår det slik at du er opplest på Shadasaken, og da får man en viss forståelse for hvor mektig dette er. Hvis det virkelig stemmer alt det Rodgeir sier. Både denne Ragnar og Arne døde begge etter kort tids sykeleie. Antakelig aggresiv kreft. Dette er typisk for hvis man blir utsatt for kraftig radioaktiv stråling. Radioaktiv stråling kan jo heller ikke oppdages på obduksjonsrapporten, med mindre man har et radioaktivt stoff i kroppen. Tenker mer på håndholdt røntgenmaskin, ala den på tannlegekontoret, bare at den sender ut la oss si 1.5 Sievert i styrke istedet for 300 milli-Sievert som det kanskje er i maskinen på tannlegekontoret. 1.5 Sievert i 2 minutter, tror jeg er ganske så dødelig dose.
Citera
2025-12-25, 14:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Sikkert. Og hadde han da funnet henne eller deler av henne ville han selvfølgelig ha gjort seg selv svært interessant i fremtidige saker eller i eksisterende uløste saker.

Klart, jo flere lik man finner, desto mer troverdig blir man. Det var jo ei dame på 70-80 tallet på vestlandet. Hun var med å oppklarte en rekke saker. Vi får se. De skulle hatt dette med i et program ala det som gikk på TV Norge, som het fornemmelse for mord. I hvert program hadde de alltid to klarsynte.som jobbet hver for seg,. Svarene de kom fram til, var svært like. De var også i København i forbindelse med Wiborgsaken.
Citera
2025-12-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Klart, jo flere lik man finner, desto mer troverdig blir man. Det var jo ei dame på 70-80 tallet på vestlandet. Hun var med å oppklarte en rekke saker. Vi får se. De skulle hatt dette med i et program ala det som gikk på TV Norge, som het fornemmelse for mord. I hvert program hadde de alltid to klarsynte.som jobbet hver for seg,. Svarene de kom fram til, var svært like. De var også i København i forbindelse med Wiborgsaken.

Man kan bidra med annet enn funn av lik i saker som dette og med det øke troverdigheten sin. Det er jo ikke kun funn av liket hennes som vil kunne lede til en oppklaring.
Senast redigerad av Kokadu 2025-12-25 kl. 16:04. Anledning: Endre
Citera
Igår, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Man kan bidra med annet enn funn av lik i saker som dette og med det øke troverdigheten sin. Det er jo ikke kun funn av liket hennes som vil kunne lede til en oppklaring.

Enten man tror på at enkelte mennesker har evner som kan gi dem en visjon på hva som har hendt, dvs klarsynt eller hva de en kalles, er det litt for utrolig at han Winger skulle peke ut hytta til en Gjerde(Arbeiderpartifamilie), og så tilfeldigvis brenner hytta med all sin DNA etc ned rett etterpå.

For meg spiller det ingen rolle hvordan den brant ned og den palusible fornektelse som fremlegges som grunnlag for dette.

At man har havet rett ved, et sted kjent som den evige grav, hvor man kan bli liggende på dypt vann og simpelt hen aldri finnes og at den samme Winger mener det er der hun endte, var villig til å bruke av egne midler til dykkere, underbygger en stor tro på både hav og hytte.

For den som ønsker et litt mere opplyst sinn om tema "klarsynt" og er opptatt av dokumentasjon, anbefales boka som Marcello Haugen som nok var "kongen på Haugen" bokstavelig talt, men kunnskap, dvs faktisk krever innsats og det å lese en bok er mye forlangt i 2025. For hans del ble det knapt registert "feilsslag" og antall saker og dets vitner er overveldende.

Det sier seg selv at politiet, der IQ ikke ligger særlig høyt hva angår rekruttering, ikke har lest slike bøker og heller ikke har noen egeninteresse i å få saker løst av eksterne slik vi ser skjer i økende grad i Norge hvor politiet blir kledd nakne i sak etter sak.
Citera
Idag, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Enten man tror på at enkelte mennesker har evner som kan gi dem en visjon på hva som har hendt, dvs klarsynt eller hva de en kalles, er det litt for utrolig at han Winger skulle peke ut hytta til en Gjerde(Arbeiderpartifamilie), og så tilfeldigvis brenner hytta med all sin DNA etc ned rett etterpå.

For meg spiller det ingen rolle hvordan den brant ned og den palusible fornektelse som fremlegges som grunnlag for dette.

At man har havet rett ved, et sted kjent som den evige grav, hvor man kan bli liggende på dypt vann og simpelt hen aldri finnes og at den samme Winger mener det er der hun endte, var villig til å bruke av egne midler til dykkere, underbygger en stor tro på både hav og hytte.

For den som ønsker et litt mere opplyst sinn om tema "klarsynt" og er opptatt av dokumentasjon, anbefales boka som Marcello Haugen som nok var "kongen på Haugen" bokstavelig talt, men kunnskap, dvs faktisk krever innsats og det å lese en bok er mye forlangt i 2025. For hans del ble det knapt registert "feilsslag" og antall saker og dets vitner er overveldende.

Det sier seg selv at politiet, der IQ ikke ligger særlig høyt hva angår rekruttering, ikke har lest slike bøker og heller ikke har noen egeninteresse i å få saker løst av eksterne slik vi ser skjer i økende grad i Norge hvor politiet blir kledd nakne i sak etter sak.

Har et tips noe for seg blir det vel ettergått være seg det kommer fra en klarsynt eller ikke antar jeg.

Jeg tror Winger, i denne saken bommet. Noe han er åpen om at han gjør. Jeg tror ikke noen fraktet liket av henne til et hyttefelt for senere å kvitte seg med henne på havet. Langt mer sannsynlig at hun befinner seg kun noen kilometer unna hjemmet tiden hele operasjonen tok tatt i betraktning og behovet for kontroll på hverandre og selve situasjonen før man kontaktet politiet.
TH avventer ikke datterens tilbakemelding før han kontakter politiet. Jeg mener det tilsier at han har kontroll på medvirker/operasjonen på det tidspunktet.
I følge politiet ble hun fraktet vekk fra hjemmet sten død mellom kl 10.07 og 11.12. La oss ta utgangspunkt i rundt kl 10.50 hettemannens vandring tatt i betraktning. Ca 3 timer til rådighet inkl kjøretid for medvirker til å få henne i bakken, selv sørge for å være vekke fra stedet og gi TH på en eller annen måte visshet om at situasjonen er under kontroll slik at han med denne kan reise hjem og kontakte politiet.
Trusselbrevet forteller TH at politiet ikke skal kontaktes. Vi ser. Han lar allikevel valget falle på å kontakte politiet etter kort tid på tross av all tid i verden til rådighet for vurderinger av situasjonen. Støtter at han på dette tidspunktet har full kontroll på situasjonen og at han vet at hun ikke svever i noen fare i det hele tatt.
Jeg tror liket av henne er å finne på Finstadjordet/Losby med tanke på kumøkka funnet på buksene hennes og i søpla i hjemmet.
Jeg har tidligere anslått 4.2-4.3 kilometer fra hjemmet. Blir hun noen gang funnet der og i den avstanden da er jeg som Winger å betrakte som klarsynt. Humrer.
Senast redigerad av Kokadu Idag kl. 15:09. Anledning: Tillegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in