Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg tenker mer i retning av at Hagen kan ha fått hjelp til å planlegge Anne-Elisabeths forsvinning fra Treholt. Eller, fra russisk etterretning via Treholt.
Lenge før dette med TH og påståtte turer til Moskva kom opp, om sant, har jeg lenge ment at selve saken om AEH formelig stinker av ressurser og taktikker, for ikke å snakke om kløneri som peker ut Norsk etterrettning. Kansje med hjelp av eksterne partnerland som feks UK.
Jeg ville satt penga på at selve scriptet er laget av UK, fordi Norge har ikke talent og evne til å hakke ut slike plott og derfor var også UK endel av etterforskningen, likesom Mossad er på pletten få timer etter med "hjelp" når terror skjer.
Scenariet med kidnappingen er konstruert nokså arrogant. Lite faktisk intelligens å spore, men mye sleiphet. Det er et hasteoppdrag og litt venstrehånds arbeide som ikke sto til laud. Man ble simpelt hen avkledd ganske hurtig.
Kidnappingen ble tidlig avslørt av både folket og politiet som sludder, men den dag i dag forsøkes det å blåse liv i og holde igang en kunstig skapt "grasrot- bevegelse" som sminker, danderer og pynter på den døde gris.
Ute blandt folket er troen på at TH enten er skyldig eller i det minste har en finger med i spillet, nærmere hundre prosent, i sterk kontrast til spillet vi ser pågår her med tre strenger på gitaren hvor den ene er å blåse fake liv i troen på kidnappingen, den andre er å forsøke å skape et inntrykk av at folk skal bøye av for politi og riksadvokatens pinligheter som "henlagt" og sågar "frikjent" og den tredje streng er å forsøke å gjøre alt mulig av folk med hang til kriminalitet klistret opp mot AEH saken, da for å dra debatten ut til atter en ny blindvei.
"Putin did it" trender jo i vesten i disse dager, så man kan nok taste og hygge seg en hel masse med spekulasjoner om Russisk involvering og totalt overse TH sine ikke utenkelige linker til etterettning og AP, som går ganske hånd i hånd.
Dersom det stemmer at det er en link mellom TH og Norsk etterettning, være seg slush fund holder eller ei, vil en debatt om dette være fruktbar fordi med det lagt til grunne begynner mye av puslespill brikkene nærmest å finne sin plass selv.
Og man har jo her verdens mest effektive vitenskaplige verktøy å jobbe med, nemlig etterpåklokskapen som kun tid passert kan bane vei for, til vår fordel og da tenker jeg ikke på de som hauser "kidnapping", "frikjent" og "randomiserte småskurker" som en verdig måte å bruke kostbar tid på.
Skal vi se.... TH som brikke i Norsk etterettning og så prestedatteren som for meg mystisk skal ha sagt straks hun fikk høre om saken, at hun ringte til sikkerhetsansvarlig i sin militære enhet.
Hvorfor hun skulle finne på det og ikke minst hvorfor hun så skulle si det, føler jeg er endel av det klønete ved scriptet. Det er en informasjon som fremstår som unødvendig og litt desperat.
Hun var jo syk og hjemme med barn kansje tilfeldigvis bare den dagen?
Altså hun som mest av alle på denne planet kan immitere sin mors stemme og skape det "sikre siste livstegn".