Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Interessant. Jeg visste at TH og bollemannen hadde vært i moskva. Det finnes et bilde der de står sammen utenfor Kreml, eller den røde plass. På det bildet kan man såvidt skimte jakka til en til person, og antakelig er det Kristoffersen og Treholt som er klippet bort, og at bildet er fra 2005 ja. Det hører med til historien om Treholt at han ble benådet og fikk en pengesum på tror det var noen få hundre tusen for å dra til Moskva og starte et nytt liv der. Giveren skal ha vært anonym, men noe sier meg at det er TH som har donert disse pengene, og at denne turen også var en gjenforening med Treholt. Treholt var i AP, samme som Kristoffersen, så dette med AP er noe som går igjen som en rød tråd. TH og Treholt kjenner hverandre fra ungdommen. De gikk på skøyter sammen. Treholt var fra Brandebu ikke langt fra Jaren der TH kommer fra.
Er vel viden kjent at TH var ofte I Moskva. Tar det på husken. Ihvertfall vært en del av avhør:

https://www.vg.no/nyheter/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter

Treholt fikk en del penger ja. Tror det var av russerne. Først Kypros hvor russere bodde i fleng og siden Moskva?
Senast redigerad av olivieroccean 2025-12-20 kl. 22:27.
Citera
2025-12-21, 00:04
Medlem
Citat:
Interessant. Jeg visste at TH og bollemannen hadde vært i moskva. Det finnes et bilde der de står sammen utenfor Kreml, eller den røde plass. På det bildet kan man såvidt skimte jakka til en til person, og antakelig er det Kristoffersen og Treholt som er klippet bort, og at bildet er fra 2005 ja. Det hører med til historien om Treholt at han ble benådet og fikk en pengesum på tror det var noen få hundre tusen for å dra til Moskva og starte et nytt liv der. Giveren skal ha vært anonym, men noe sier meg at det er TH som har donert disse pengene, og at denne turen også var en gjenforening med Treholt. Treholt var i AP, samme som Kristoffersen, så dette med AP er noe som går igjen som en rød tråd. TH og Treholt kjenner hverandre fra ungdommen. De gikk på skøyter sammen. Treholt var fra Brandebu ikke langt fra Jaren der TH kommer fra.

Vanligvis, når det er veldig mange lesere i tråden, så skyldes det nye artikler med ny informasjon om saken.

Det eneste nyheten jeg fant er denne offisielle koblingen mellom Hagen og Treholt, altså turen til Moskva i 2005. I artikkelen i Finansavisen, som jeg ikke har tilgang til.

Det neste naturlige steget blir å spekulere i retning av at Tom Hagen kan ha fått bistand, råd og eller praktisk hjelp av Treholts kontakter i de hemmelige russiske tjenestene, til å gjennomføre forsvinningen av Anne-Elisabeth.

Da vil saken endre karakter. Om russiske hemmelige tjenester skulle være involverte.
Citera
2025-12-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Er vel viden kjent at TH var ofte I Moskva. Tar det på husken. Ihvertfall vært en del av avhør:

https://www.vg.no/nyheter/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter

Treholt fikk en del penger ja. Tror det var av russerne. Først Kypros hvor russere bodde i fleng og siden Moskva?

Veien fra "ofte i Moskva" til "noe innen etterettning" er forholdsvis kort.

Og det kan også forklare hvorfor TH syntes beskyttet av alt fra domstolene til riksadvokaten. Og at dersom særlig riksadvokaten kommer ut i hardt vær feks pga den stadig mere kjente "Shada saken" og ryker ut til fordel for en som utfører sitt arbeid ut fra lover og ikke kameraderi, vil TH raskt innhentes av politiet som er overkjørt.

Det ligger endel videoer som forklarer ganske godt hvordan domstolene og politet, for ikke å si STATEN faktisk fungerer i Norge og TH må gjerne sees i lys av dette, TO BIG TO FAIL.

Rent teoretisk kan TH sin suksess bygge på at hans funksjon er "slush fund holder". At han nærmest er leiet ved hånden frem til en tilsynelatende suksess.

Implisitt betyr det feks at man er "the bank and facilitator" for feks drapet på Wiborg i 1994 og så egotripper, kverker kona og så må "system reddes" ut av uføret fordi systemet tåler ikke det omdømme fallet som kunne komme som følge av en ny rystende skandale.

Derfor ser vi på noe som nærmest er teatrisk, overspillt og med aktører som står på dag og natt ikke minst her for å forme narrativet.

For de som setter seg inn i materialt som presenteres på rettsikkerhet.org vil unektelig få det rettmessige inntrykk av Norge som en fortapt nasjon.

TH, denne sak vedrørende AEH må gjerne sees i lys av et totalt bilde.
Citera
2025-12-21, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Veien fra "ofte i Moskva" til "noe innen etterettning" er forholdsvis kort.

Og det kan også forklare hvorfor TH syntes beskyttet av alt fra domstolene til riksadvokaten. Og at dersom særlig riksadvokaten kommer ut i hardt vær feks pga den stadig mere kjente "Shada saken" og ryker ut til fordel for en som utfører sitt arbeid ut fra lover og ikke kameraderi, vil TH raskt innhentes av politiet som er overkjørt.

Det ligger endel videoer som forklarer ganske godt hvordan domstolene og politet, for ikke å si STATEN faktisk fungerer i Norge og TH må gjerne sees i lys av dette, TO BIG TO FAIL.

Rent teoretisk kan TH sin suksess bygge på at hans funksjon er "slush fund holder". At han nærmest er leiet ved hånden frem til en tilsynelatende suksess.

Implisitt betyr det feks at man er "the bank and facilitator" for feks drapet på Wiborg i 1994 og så egotripper, kverker kona og så må "system reddes" ut av uføret fordi systemet tåler ikke det omdømme fallet som kunne komme som følge av en ny rystende skandale.

Derfor ser vi på noe som nærmest er teatrisk, overspillt og med aktører som står på dag og natt ikke minst her for å forme narrativet.

For de som setter seg inn i materialt som presenteres på rettsikkerhet.org vil unektelig få det rettmessige inntrykk av Norge som en fortapt nasjon.

TH, denne sak vedrørende AEH må gjerne sees i lys av et totalt bilde.
Jeg synes mye tyder på at Riksadvokaten er hinderet. Med en annen Riksadvokat tror jeg det hadde blitt tatt ut tiltale. Sier ikke dermed at han er partisk. Sier bare at jeg ikke har sett sterke bevis for at andre enn ham er en brems på sakens fremgang.
Citera
2025-12-21, 10:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vanligvis, når det er veldig mange lesere i tråden, så skyldes det nye artikler med ny informasjon om saken.

Det eneste nyheten jeg fant er denne offisielle koblingen mellom Hagen og Treholt, altså turen til Moskva i 2005. I artikkelen i Finansavisen, som jeg ikke har tilgang til.

Det neste naturlige steget blir å spekulere i retning av at Tom Hagen kan ha fått bistand, råd og eller praktisk hjelp av Treholts kontakter i de hemmelige russiske tjenestene, til å gjennomføre forsvinningen av Anne-Elisabeth.

Da vil saken endre karakter. Om russiske hemmelige tjenester skulle være involverte.

Treholt hadde nok kontakter innen det ene og det andre ja. Om ikke direkte, så kan det sikkert ordnes folk fra FSB, eller KGB som det het den gang.. eller spesialtjenesten Spetznas, som tilsvarer noe slikt som Telemarksbataljonen.
Dette er jo folk som er spesialdrillet for slikt. Harnes og Millehaugen blir jo to klovner til sammenlikning.
Mye mystikk rundt TH. Tror ikke han bare er en vanlig eiendomsmogul. Vi ser igjen og igjen disse folkene fra AP, selv om at han ikke er medlem der. Vi vet at han er med i Rotary, og vi ser jo at saken legges lokk på.
Vet ikke hva jeg skal tro om hvem som har hentet ut liket, evt drept henne først. Media har tydeligvis på et tidspunkt blitt styrt til hva de skal si å gjøre, så vi får ikke flere brikker derfra, men interessant drøfting, om russiske tjenester kan være leid inn. Hun er jo forduftet sporløst. 95 % av alle drapssaker oppklares, men tydeligvis ikke denne.
Citera
2025-12-21, 11:01
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Noen steder står det at han først dro til Russland, og andre steder står det Kypros. Vil tro at han først dro til Russland etter at Brntlnd benådet han i 93, og så deretter til Kypros. Han drev forretning med oligarker står det. Han fikk vel gode penger fra russerne vil jeg tro. Kontanter. Han var jo minister i Norge, og hadde informasjon fra øverste hylle. Mener det sto at giveren var norsk, men det er mulig jeg tar feil. Han skal ha vært blakk når han slapp ut. Kan jo også hende at han ikke hadde noen giver, at han løy, og hadde store mengder kontanter liggende et sted. F.eks. 8 vanntette bokser gjemt i skogen på forskjellige steder. Russerne betaler spionene godt.
Citera
2025-12-21, 11:13
Medlem
Citat:
Tom hagen, som var hovedmistenkt, har fått sin siktelse frafalt på grunn av bevisets stilling. Det samme

Nei nå må du slutte å spre usannheter til THs ugunst. TH har fått henlagt saken som "intet straffbart forhold", og det vet du meget godt.
Citera
2025-12-21, 11:32
Medlem
Citat:
Jeg synes mye tyder på at Riksadvokaten er hinderet. Med en annen Riksadvokat tror jeg det hadde blitt tatt ut tiltale. Sier ikke dermed at han er partisk. Sier bare at jeg ikke har sett sterke bevis for at andre enn ham er en brems på sakens fremgang.

Man kan lese ut fra et voksende antall videoer hos rettsikkerhet.org at vi ikke ser på en enkel skurk i den offentlige sektor, men totalt kameraderi hvor feks dommer er bestemt før saken kommer opp for retten etc.

Jeg tror ikke riksadvokaten alene står for denne elendighet, men at man ser mere på total systemsvikt, som i vårt tilfelle kommer TH tilgode.

"Chain of command" er jo riksadvokaten som enerådende hersker over først og fremst sitt eget kontor, men under dem Statsadvokat embede og nederst og under dem finner man politiet.

TH sin tidligere advokat er jo tidligere statsadvokat og var nok i stor favør, dvs hadde riksadvokatens fulle tillit som deres "wonderboy" med tanke på å føre den prestisjefylte saken mot Anders Brevik.

Deres nåværende advokat, var jo gift og har barn med statsadvokat Katteland, og de begge ser ut til å være sentrale i flere saker som bokstavelig talt stinker.

Uten pill råtne folk som Busch og nå Maurud, ville vi aldri fått det Norge vi ser stiger frem med tanke på det økende antallet varslere og den knusende beskrivelsen av domstoler og politi.

Hadde Norge fått feks Benedikte Moltumyr Høgberg, som riksadvokat og en presse som skrev om faktiske nyheter og sannheten, ville det blitt ryddet opp i hva jeg vil beskrive som den mest hardbarkete kjerne av kriminelle i offentlig sektor, hvor "gudfar" er pt. Maurud og "gudmor" Toril Marie Øye.

Tror veien ble kort for TH til varetekt om den beskyttelsen opphører og at saken så ble behandlet av en faktisk og lovlydig domstol.

"Rettsskuespill" ser ut til å være noe man ser i langt flere saker en kun denne gjeldende AEH. En som som selvstendig står seg godt som "et skuespill så fantasifullt og utrolig, at det er vanskelig å tro at forløpet overhode er sant".
Citera
2025-12-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Nei nå må du slutte å spre usannheter til THs ugunst. TH har fått henlagt saken som "intet straffbart forhold", og det vet du meget godt.

Det spiller ingen rolle lenger hva riksadvokaten bestemmer når vi ser at embede fremstår som mere mafia liknende, en hva vi forventer fra et så mektig statlig entitet og det store ansvar som hviler på embede.

Så må du gjenta og gjenta dine ord og så har andre rett til å simpelt hen overse denne "frikjennelse", like som man kan trekke Mauruds moral og etikk i ikke bare tvil, men ned i søla.
Senast redigerad av Solvius 2025-12-21 kl. 11:46.
Citera
2025-12-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Presierer...

Henleggelse eller være seg "frikjennelsen" av TH er IKKE i tråd med den tungtveiende allmenne rettsoppfattning. For folk flest er den en nullitet, en provokasjon og et bevis på at noen står over loven og loven følger ikke lenger loven. Altså et juridisk anarki og skurkevelde.

TH vil forbli for folk flest "skyldig som faen" og om ikke, i alle fall kjent (delaktig) med hva en som skjedde, være seg den aktuelle dag eller om hun ble drept dagen før.
Citera
2025-12-21, 12:54
Medlem
Citat:
Treholt hadde nok kontakter innen det ene og det andre ja. Om ikke direkte, så kan det sikkert ordnes folk fra FSB, eller KGB som det het den gang.. eller spesialtjenesten Spetznas, som tilsvarer noe slikt som Telemarksbataljonen.
Dette er jo folk som er spesialdrillet for slikt. Harnes og Millehaugen blir jo to klovner til sammenlikning.
Mye mystikk rundt TH. Tror ikke han bare er en vanlig eiendomsmogul. Vi ser igjen og igjen disse folkene fra AP, selv om at han ikke er medlem der. Vi vet at han er med i Rotary, og vi ser jo at saken legges lokk på.
Vet ikke hva jeg skal tro om hvem som har hentet ut liket, evt drept henne først. Media har tydeligvis på et tidspunkt blitt styrt til hva de skal si å gjøre, så vi får ikke flere brikker derfra, men interessant drøfting, om russiske tjenester kan være leid inn. Hun er jo forduftet sporløst. 95 % av alle drapssaker oppklares, men tydeligvis ikke denne.

Det er interessant at Tom Hagen nå knyttes direkte til Arne Treholt og hans forbindelser til russisk etterretning. Akkurat det har det ikke vært skrevet om i avisene tidligere.

Tom Hagen og Arne Treholt kjente hverandre. Spørsmålet er hvor tett kontakt de to har hatt.

Det har vært nevnt tidligere, om Hagen hadde bestilt leiemordere ville det vært mest naturlig om de slo til mens Hagen var i Kina høsten 2018, da ville han ha hatt bunnsolid alibi. At forsvinningen/drapet skjedde etter at Hagen kom hjem til Norge, tyder på at han har vært aktiv selv og har hatt en større eller mindre direkte rolle i forbrytelsen.

Og så er det det, at det plutselig er hundrevis av lesere tråden. Det virker som om det er noe i emning.
Citera
2025-12-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er interessant at Tom Hagen nå knyttes direkte til Arne Treholt og hans forbindelser til russisk etterretning. Akkurat det har det ikke vært skrevet om i avisene tidligere.

Tom Hagen og Arne Treholt kjente hverandre. Spørsmålet er hvor tett kontakt de to har hatt.

Det har vært nevnt tidligere, om Hagen hadde bestilt leiemordere ville det vært mest naturlig om de slo til mens Hagen var i Kina høsten 2018, da ville han ha hatt bunnsolid alibi. At forsvinningen/drapet skjedde etter at Hagen kom hjem til Norge, tyder på at han har vært aktiv selv og har hatt en større eller mindre direkte rolle i forbrytelsen.

Og så er det det, at det plutselig er hundrevis av lesere tråden. Det virker som om det er noe i emning.

Når det gjelder Treholt og Russisk etterrettning, tenker jeg mere på at Treholt nok hadde endel venner i AP, hvilke han har felles med TH.

At det interessante momentet, om sant, er at TH etter sigende her skal ha vært en rekke ganger i Moskva, noe som peker mot en tilknyttning til Norsk etterettning og ikke nødvendigvis Russisk etterettning.

Den utrolige flausen og skandalen om Frode Berg, arrestert i Moskva og tiltalt for spionasje, handlet om slik jeg forstår det om et betalingsoppdrag.

Sånn rent hypotetisk kan det også ha vært "misjonen" var den samme, nettopp å betale i cash på samme vis og av samme grunn eller liknende hva Berg sitt oppdrag besto av. At en velykket milliardær skulle slå om seg med litt penger, ha rikelig med cash er jo mere plausibelt en en nærmest fattig nordledning(Berg).

La oss nå leke litt med tanken om TH som "Slush Fund Holder"...

Her er en AI generert beskrivelse av hva en SFH er:

"A slush fund holder is the individual or entity who controls or maintains a slush fund, which is a reserve of money used for unspecified or hidden purposes. While sometimes used for legitimate personal savings, the term typically carries a negative connotation, implying the use of funds for unethical or illegal activities"

Legger man det til grunne, finner man plutselig også flere og store krefter som så på AEH som en trussel mot deres Slush Fund.

Arbeiderpartiet var det eneste parti med tette bånd mot det slush fund drevne "Stay Behind". Er det usannsynlig at i grenselandet mellom Arbeiderpartiet og være seg hva en slags "Norsk etterrettning", offisiellt eller ei, ikke skulle ha et slush fund å lene seg på slik som andre har og har hatt?

Selv om det er hypotese og teori, så kan man i alle fall si at det setter halen på grisen.

For så skal man med litt vidsyn kunne skimte en AEH som levde farlig fordi hun representerte en trussel mot noe som var større en en "personlig formue", men mere kansje en av antakelig flere "krigskasser" for krefter som ikke omtales i VG, men kontrollere hva som omtales i VG.

Og for min del er jeg temmelig sikker på at AEH var dau allerede dagen før og at de trengte litt tid til å rakle sammen kryptoplottet med den fantasifulle "kidnappingen" for plausibel fornektelse av TH sin finger med i spillet og heller ham som offer, samt at plan B var det fake siste livstegn for å narre politiet tidsmessig langt vekk fra hendelsen og dermed fucke dems etterforskning, hvor plan C nok var godt gammeldags domstolsjuks for å få TH av kroken om han så ble klistret til skyldsspørsmålet forbi enhver tvil.

I de kretser er det alltid Plan A med to fallovers(B og C, like som Kripos ikke dobbeltsjekker, men derimot trippelsjekker.

Det som skjedde dagen før. kansje til og med før den påståtte teaterturen, var ikke ment å skje. Det var ikke endel av planen og derav kaoset og den mildt sagt overspillte case som så ble lagt frem for oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in