Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Domstolen ska kunna döma enbart på inskickade handlingar utan förhandling om det är möjligt och lämplig, handlar väl om att minska trycket på domstolarna genom att ta bort "onödiga" rättegångar.
Men mycket är skumt här åndå. Har för mig att om ena parten kräver förhandling måste det bli det, om det inte har lagändrats. Han borde ju iaf fått möjligheten att själv skicka in handlingar eller åtminstone ett eget yttrande. Verkar ju som ATG och tingsrätten kört rubbet i hemlighet bakom ryggen
Nej faktiskt så måste det inte bli rättegång bara för att ena parten kräver det. Det är bland annat därför som jag har sagt att inga rättegångar kommer att hållas från första början även om jag givetvis inte trodde att ATG skulle gå vidare med detta.
Det skulle bli för dyrt för staten att hålla några massrättegångar då ATG:s avgift inte på långa vägar täcker kostnaderna för vad varje enskild rättegång skulle kosta.
Sen ska man också komma ihåg att Sverige är ju kända för att alltid köra över den lilla mannen och i princip alltid döma till förmån för storkapitalet och inte minst staten.
Som privatperson ska man rätta in sig i ledet, hålla käften, betala skatt och sen helst dö när man fyller 65.