2025-12-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karleksriddaren99
Alltså jag vet inte, jag är jävligt kluven känns ju typ inte värt att testa mer för dom verkar inte ge sig, jag kan ju betala dessa 20000 och bara få skiten överstökad, vet bara inte var och hur jag ska betala
Säkert jättesvårt att ta reda på
Citera
2025-12-22, 15:48
Medlem
Antar att man får kontakta ATG och fråga hur man ska gå tillväga? Eller tingsrätten
Citera
2025-12-22, 17:01
Medlem
Citat:
Antar att man får kontakta ATG och fråga hur man ska gå tillväga? Eller tingsrätten

Fråga ATG hur mycket de ska ha och till vilket kontonummer i vilken bank. Betalar du in det kommer de dra tillbax både stämningen och kravet hos kfm. Räkna med att det blir 20 000 + avgifterna för stämningen, kfm och kanske lite ränta.

Kommer dock som sagt inte bli nämnvärt dyrare att löpa hela linan ut.
Senast redigerad av Donner123 2025-12-22 kl. 17:04.
Citera
2025-12-22, 17:13
Medlem
Blir det verkligen dyrare nu eftersom dom inte tagit det helt vidare ännu? Nu har jag bara fått information om att dom testat med ARN och sen kostanden för Kronofogden såklart. Men utöver det bör det väl inte vara något?
Citera
2025-12-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Fråga ATG hur mycket de ska ha och till vilket kontonummer i vilken bank. Betalar du in det kommer de dra tillbax både stämningen och kravet hos kfm. Räkna med att det blir 20 000 + avgifterna för stämningen, kfm och kanske lite ränta.

Kommer dock som sagt inte bli nämnvärt dyrare att löpa hela linan ut.

Det blir minst 1700kr extra, plus eventuellt motpartens resekostnader, egna resekostnader, och tid man får spendera i rätten.
Citera
2025-12-22, 17:34
Medlem
Citat:
Blir det verkligen dyrare nu eftersom dom inte tagit det helt vidare ännu? Nu har jag bara fått information om att dom testat med ARN och sen kostanden för Kronofogden såklart. Men utöver det bör det väl inte vara något?

Du skrev för nån månad sen att KFM informerade dig om att ärendet var överlämnat till tingsrätten på ATGs begäran och nu har du fått brev därifrån. ATG har haft en kostnad för detta på 900kr som de förmodligen aldrig släpper om de ska dra tillbax målet.

Det är inte ATG som testat detta hos ARN, det är spelare i samma sits som du som vänt sig dit tidigare med kravbreven för att skippa betala tillbax. ARN gav ATG rätt, det är det som de tar upp i ditt brev. (förmodligen som en liten extra uppmaning till dig att bara ge upp och berala)
Citera
2025-12-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det blir minst 1700kr extra, plus eventuellt motpartens resekostnader, egna resekostnader, och tid man får spendera i rätten.

Inte om man ger upp nu. Reskostnaderna blir nog inte heller aktuella då ATG i brevet begär att få delta i eventuell förhandling via videolänk.
Citera
2025-12-22, 17:40
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Diamond hands. 👊🏻💎 Ge inte upp broder,
Citera
2025-12-22, 17:43
Medlem
Citat:

Står det förresten nåt i den där luntan med papper du fick vem som är din motpart, ATG själva eller ombud i form av någon advokatfirma?
Citera
2025-12-22, 17:43
Medlem
Vill ju inte ge upp, men känns ju väldigt svårt att ”rädda” upp detta när dom visat allt sitt bevis material och även hävdar att ARN skulle döma till atgs fördel
Citera
2025-12-22, 17:45
Medlem
Vet inte om det är skrämsel metod men känns ju inte som de
Citera
2025-12-22, 17:47
Medlem
Citat:
Vill ju inte ge upp, men känns ju väldigt svårt att ”rädda” upp detta när dom visat allt sitt bevis material och även hävdar att ARN skulle döma till atgs fördel

Nyreggade du ett konto för att bara gå in och plocka hem 20000 utan att ens göra en insättning så det är helt uppenbart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in