Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-22, 04:18
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Jo, domstolens ev beslut får jag nog allt acceptera.

Varför? ändra du personlig moralisk hållning då?

Dessa punkter

1) sagt nej.
2) Sagt nej igen
3) sagt nej återigen
4) slagit bort den misstänktes händer
5) slagit bort den misstänktes händer
6) dragit upp sina trosor
7) dragit upp sina trosor igen...osv
8) Slutligen lämnat sin bostad( när misstänkt trots ovanstående både fört in fingrar och penis i henne)

Betyder det då inget längre?

Om domstolen kan få dig att ändra uppfattning så borde väl andra kunna det också, rent teoretiskt?

Sitter vanliga människor i domstolen och tolkar precis som vi sitter som vanliga människor här och tolkar.
Citera
2025-12-22, 08:11
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Det blir ju konsekvensen av att han ligger tryckt bakom henne när hon ligger i sina bara trosor och sked.

Men det som mycket annat verkade det funnits en acceptans för.

Låter lite som att hon kastade en tärning om vad som var okej och vad som var mindre okej och vad som var strikt förbjudet.

Jo, men säga att han haft uppsåt till det blir ju svårt.

Nja. Att sova i samma säng som någon och att ha sex är en bit ifrån varandra anser jag. Och även om budskapet känns dubbelt borde det ju inte längre råda tvivel vid tydligt nej
Citera
2025-12-22, 08:13
Medlem
Citat:

Dessa punkter

1) sagt nej.
2) Sagt nej igen
3) sagt nej återigen
8) Slutligen lämnat sin bostad( när misstänkt trots ovanstående både fört in fingrar och penis i henne)

Om domstolen kan få dig att ändra uppfattning så borde väl andra kunna det också, rent teoretiskt?

Sitter vanliga människor i domstolen och tolkar precis som vi sitter som vanliga människor här och tolkar.

I tingsrätten sitter gamla senildementa alkisar därför det kommer domar likt denna som är helt uppåt väggarna fel, ett intressant fall en tjej utnyttjar en killes minnesförlust till att anklaga honom falskt och casha in skadestånd det är uppenbart och domstolen måste bestått av åsnor aktuell dag
Citera
2025-12-22, 08:13
Medlem
Palfagels avatar
Citat:

Dessa punkter

1) sagt nej.
2) Sagt nej igen
3) sagt nej återigen

Jag tror nog fortfarande att han är skyldig. Precis som jag tror Christer Pettersson var skyldig till Palmemordet trots att han aldrig dömdes.

Men juridiskt är ju ej dömd = oskyldig.
Citera
2025-12-22, 08:18
Medlem
Citat:
Jag tror nog fortfarande att han är skyldig. Precis som jag tror Christer Pettersson var skyldig till Palmemordet trots att han aldrig dömdes.

Du vet innerst inne att killen i detta fallet är fullständigt oskyldig bristen på bevis talar sitt tydliga språk
Citera
2025-12-22, 08:31
Avstängd
Citat:

Dessa punkter

1) sagt nej.
2) Sagt nej igen
3) sagt nej återigen

Förstår du skillnaden på att "ändra uppfattning" och "acceptera"?

Uppfattningen är att 31-åringen är skyldig till våldtäkt. Den uppfattningen skulle ju inte ändras (hos oss som ser en uppenbar våldtäkt i detta ärendet) av en friande dom. Men man skulle ju "acceptera" att domstolen fattar det beslut som domstolen fattar. Inte dra upp land och rike och starta en demonstration mot den friande domen. Utan man fogar sig till den dom som är satt. Men kommer fortsatt ha en annan uppfattning än domstolen.

Man kan faktiskt acceptera en dom, utan att för den sakens skull "ändra uppfattning och hålla med".

Lite som man gör när 2g och 3g nätet stängdes ner. Man accepterade att det skedde, men man håller inte med om att det är bra, då det orsakar krångel för så många abonnenter. Tex som hade köpt nya telefoner nyligen, som plötsligt inte fungerar osv. Men man håller inte på och klagar till telejättarna och demonstrerar. Utan tar det för vad det är. Accepterar läget. Fogar sig efter det. Accepterar att det är som det är.

Men skulle "vanliga människor" som sitter här argumentera för beslutet, så visar man ju att man inte håller med i er uppfattning (om tex en friande dom).

Blev det tydligare så?

Palfagel får givetvis svara för sig, men så ser jag på saken.
Citera
2025-12-22, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Förstår du skillnaden på att "ändra uppfattning" och "acceptera"?

Uppfattningen är att 31-åringen är skyldig till våldtäkt. Den uppfattningen skulle ju inte ändras (hos oss som ser en uppenbar våldtäkt i detta ärendet) av en friande dom. Men man skulle ju "acceptera" att domstolen fattar det beslut som domstolen fattar. Inte dra upp land och rike och starta en demonstration mot den friande domen. Utan man fogar sig till den dom som är satt. Men kommer fortsatt ha en annan uppfattning än domstolen.

Man kan faktiskt acceptera en dom, utan att för den sakens skull "ändra uppfattning och hålla med".

Lite som man gör när 2g och 3g nätet stängdes ner. Man accepterade att det skedde, men man håller inte med om att det är bra, då det orsakar krångel för så många abonnenter. Tex som hade köpt nya telefoner nyligen, som plötsligt inte fungerar osv. Men man håller inte på och klagar till telejättarna och demonstrerar. Utan tar det för vad det är. Accepterar läget. Fogar sig efter det. Accepterar att det är som det är.

Men skulle "vanliga människor" som sitter här argumentera för beslutet, så visar man ju att man inte håller med i er uppfattning (om tex en friande dom).

Blev det tydligare så?

Palfagel får givetvis svara för sig, men så ser jag på saken.

Tvärtom så är det uppenbart att någon våldtäkt inte skett och att kvinnan hittat på allt för att få skadestånd det är uppenbart sett till fakta, en våldtäkt ser man bara om man är radikfeminist och pinsamt känslostyrd
Citera
2025-12-22, 08:36
Avstängd
Citat:

DU tror det ja tillskillnad ifrån dina kollegor som säger det är så plus en massa andra lögner.

Jag tror inte det gått till så som målsägande säger, jag tror att hoin lämnade bostaden och skrev den där snapen enbart var till för förstärka hennes anlklagelse emot honom, jag tror även de har haft sex innan det här.

FÖ hur kan du tro Christer Petterson har mördat olof palme? Det är ju ingen idiot som har gjort det där mordet kan jag ju säga dig, det där är insider och planerat in i minsta detalj, det behöver man inte vara sherlock holmes för att räkna ut.
Senast redigerad av nodraketen 2025-12-22 kl. 08:39.
Citera
2025-12-22, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
DU tror det ja tillskillnad ifrån dina kollegor som säger det är så plus en massa andra lögner.

Jag tror inte det gått till så som målsägande säger, jag tror att hoin lämnbade bostaden och skrev den där snapen enbart var till för förstärka henne3s anlklagelse emot honom, jag tror även de har haft sex innan det här.

FÖ hur kan du tro Christer Petterson har mördat olof palme? Det är ju ingen idiot som har gjort det där mordet kan jag ju säga dig, det där är insider och planerat in i minsta detalj, det behöver man inte vara sherlock holmes för att räkna ut.

Kvinnan i detta fallet hittar på allt för att få skadestånd ja det är uppenbart om man ser till fakta och bristen på bevis
Citera
2025-12-22, 08:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
I tingsrätten sitter gamla senildementa alkisar därför det kommer domar likt denna som är helt uppåt väggarna fel, ett intressant fall en tjej utnyttjar en killes minnesförlust till att anklaga honom falskt och casha in skadestånd det är uppenbart och domstolen måste bestått av åsnor aktuell dag

Nej, det gör det inte. Det sitter bland annat unga akademiskt utbildade människor som nämndemän. Samt att där sitter en domare med juridisk kompetens. Vet inte vart du får dina märkliga fördomar ifrån. Du börjar närmast likna ett nättroll.

31-åringen har i övrigt i princip erkänt I Snapchatkonversationen. Och bortförklara sitt erkännande I förhör. Väldigt dålig bortförklaring i övrigt. Han har I princip satt dit sig själv.
Citera
2025-12-22, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Du håller altsså med om man ska döma oskyldiga i avskräckande effekt

Hur har du det ned läsförståelsen? Läs om, läs rätt.
Citera
2025-12-22, 08:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det gör det inte. Det sitter bland annat unga akademiskt utbildade människor som nämndemän. Samt att där sitter en domare med juridisk kompetens. Vet inte vart du får dina märkliga fördomar ifrån. Du börjar närmast likna ett nättroll.

31-åringen har i övrigt i princip erkänt I Snapchatkonversationen. Och bortförklara sitt erkännande I förhör. Väldigt dålig bortförklaring i övrigt. Han har I princip satt dit sig själv.
Han har inte erkänt något i snapkonversationen.

Tror du dina fantasier blir sanning om du skriver dem i tråden ca 200gånger+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in