Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror nesten man må ha opplevd gjenferd og følt energien selv for å kunne tro på slikt, men du har tydeligvis levd et helt liv uten å ha erfart dette. Tror ikke gjenferd vil vise seg for folk som deg som fornekter alt, og som er redd for alt. Ser du har opprettet en tråd som heter "vi som tror th er uskyldig", en tråd som ble slengt i papirkurven ganske fort, siden 95 % av befolkningen tror det som er mest sannsynelig, nemlig at han er skyldig. Indisiene er klokkeklare. En dødfødt tråd.
Om winger, så har han vel funnet flere, og den ene het noe slikt som frank andre gundersen. Nå sitter du vel klar med linken til kverulanten gunnar tjomlid tenker jeg. Men det jeg lurer på, er denne voldsomme motstanden til klarsynte? For amunra her i tråden skreiv om horoskop og stjerner, men det ble verken latterliggjort eller kommentert, så hva er greia? Er man så redd gjenferd at man fornekter eller tvinger seg selv til å tro at det ikke finnes? Tror pipen får en annen låt hvis graven åpnes, og man finner dung begravd under kisten. Men da blir vel winger siktet for drap, ihvertfall hvis det er du som er etterforsker på saken.

Flaks for meg da, at jeg har til gode å se gjenferd. Tror jeg tilhører majoriteten av verdensbefolkningen som har til gode å se spøkelser. "vi som tror th er uskyldig", hva faan Det er ikke min tråd, beklager. Hvor har du det ifra, Kan du sende meg link? Så vidt meg bekjent så har jeg bare opprettet en tråd, og det var ang en sak på 90 tallet. Du får få Winger til å spa opp AE, da skal jeg tro deg (og winger)
Citera
2025-12-17, 16:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Flaks for meg da, at jeg har til gode å se gjenferd. Tror jeg tilhører majoriteten av verdensbefolkningen som har til gode å se spøkelser. "vi som tror th er uskyldig", hva faan Det er ikke min tråd, beklager. Hvor har du det ifra, Kan du sende meg link? Så vidt meg bekjent så har jeg bare opprettet en tråd, og det var ang en sak på 90 tallet. Du får få Winger til å spa opp AE, da skal jeg tro deg (og winger)

De færreste har vel sett gjenferd, men mange har opplevd dem.

Hvorfor skal jeg få winger til å begå gravskjending? Bryr meg lite hva du går rundt tror og ikke tror. Men jeg har en tanke om at th frykter winger.
Citera
2025-12-17, 16:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Winger har vel bidratt til funn av tre savnede. Jeg forstår godt skepsisen rundt klarsynte. Det er veldig få av de som oppgir å være det som faktisk har bidratt til noe matnyttig av de man har hørt om.
Og det er klart at når intuisjon og telepati legges til grunn for det Winger har bidratt med av han selv så kan ikke det akkurat kalles bevis for at det var «verktøyene» benyttet og som faktisk ledet til funnene. Lett å legge det på flaksen hos tvilerne.

Han har vel bidratt også i denne saken og flere andre saker uten at det har ledet til noe, inntil videre.
Winger har sørget for at tre familier har funnet sine nærmeste og med det gitt de svar og en grav og gå til. Det er det viktige han har bidratt med. At det ikke nødvendigvis generer «tilhengere» burde egentlig ikke affisere hverken han eller deg. Om ikke annet er hans gjerninger belønnet med takknemlige familier.

Ja, tror på han. Men han har jo selvsagt begrensninger. Han prøvde å finne vålnes bl.a. men måtte gi opp. Han blir neppe å finne anne, og det.sier han selv rett ut. Men syntes det er bra at han har sett på saken. Han hadde tanker om å leie ubåt-drone, men så kom det ikke mer derfra. Prisen blir vel langt høyere enn 15.000 som han brukte av egen lomme på dykkere.
Citera
2025-12-17, 16:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Er det bror Sverre du har i tankene. Humrer.

Haha, ja, nei..
Citera
2025-12-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De færreste har vel sett gjenferd, men mange har opplevd dem.

Hvorfor skal jeg få winger til å begå gravskjending? Bryr meg lite hva du går rundt tror og ikke tror. Men jeg har en tanke om at th frykter winger.

Gravskjending? Så AE er gravlagt?
TH frykter nok ingen, og værtfall synske eventyr figurer. TH er sikkert deppa for at kona er borte, og håper nok i det ytterste at hun plutselig dukker opp igjen. Han gir det nok ett par år til, før han gir opp og oppretter profil på tinder. Tenker han i det minste er gla han er renvasket, så øst PD kan bruke alle tilgjengelige ressurser på reelle kidnappere. I mellomtiden må du ikke glemme å ta medisinen din.
Citera
2025-12-18, 10:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Gravskjending? Så AE er gravlagt?
TH frykter nok ingen, og værtfall synske eventyr figurer. TH er sikkert deppa for at kona er borte, og håper nok i det ytterste at hun plutselig dukker opp igjen. Han gir det nok ett par år til, før han gir opp og oppretter profil på tinder. Tenker han i det minste er gla han er renvasket, så øst PD kan bruke alle tilgjengelige ressurser på reelle kidnappere. I mellomtiden må du ikke glemme å ta medisinen din.

Var det dung vi snakket om? At winger skulle starte å grave? Spa sier du, men winger mener at anne er i havet, partert og neppe vil bli funnet. Det er dung tran larsen som han mener er dumpet i en grav før at kisten ble heiset ned. Tvilsomt at th trenger å dukke opp på tinder, han har nok postkassen full av frierbrev fra forkvaklede damer som vil ha en psykopat som kan mishandle dem. Samme som med ubåd-madsen og andre psykopater.
Citera
2025-12-20, 11:53
Medlem
Hej jag har inte hållit mig uppdaterad på fallet på många år. Men finns det en länk till en sammanfattning vad som hänt sista tiden?
Citera
2025-12-20, 12:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Hej jag har inte hållit mig uppdaterad på fallet på många år. Men finns det en länk till en sammanfattning vad som hänt sista tiden?

Tom hagen, som var hovedmistenkt, har fått sin siktelse frafalt på grunn av bevisets stilling. Det samme har to andre som var siktet. Og der står saken. Selve saken i seg selv er ikke henlagt, slik saker bruker å bli når en siktelse mot en gjerningsmann frafalles, og det spekuleres her i forumet om sønnen i huset kan være under hemmelig etterforskning. Hemmelig siktet, og med såkalt skyggeadvokat, samme som sin far hadde. Vi får se. Enn så lenge er ikke liket av Anne Elisabeth Falkevik funnet.
Citera
2025-12-20, 12:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
"Pistol mot hodet", har hun vel ikke sagt? Legen har kun sagt at hun sa hun ble truet eller tvunget til å signere.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lege-radet-anne-elisabeth-hagen-til-a-soke-advokathjelp/16183368/

Dette var jo en av feilene politiet hadde gjort under avhør, som datteren tok opp i brevet hun skrev. Sannheten var stikk motsatt.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hagens-barn-tar-generaloppgjor-med-politiet-i-hittil-ukjent-brev/11479575/

Nå tar du vel ting litt ut av kontekst, og så var det litt uklart hva som mentes med stikk motsatt. Og så er det betenkelig at dette sendes til tv2, samme kanal som lagde et nummer av denne BMWn. Antakelig er det Holden som har trukket i trådene, og TH har punget ut for å lageTV av dette, i et desperat forsøk på å dreie spotlighten i en annen retning. Påfallende at dette kommer rett etter arrestasjonen av TH og at Holden har fått tilgang til dokumenter. Samtidig kan det nevnes at politiet av avskåret fra å kunne gi tilsvar grunnet taushetsplikt og at det kan skade etterforskningen. Men konklusjonen tenker jeg er at det stemmer at TH satte barna opp mot Anne. Det er jo et klassisk psykopatisk trekk, og sette folk opp mot hverandre, og så sitter de og nyter utsikten.
Citera
2025-12-20, 13:16
Medlem
Tråden synes å ha usedvanlig mange lesere innimellom. Og jeg finner ingen andre nyhetsartikler om Tom Hagen enn en link til Finansavisen for én uke siden.

https://www.finansavisen.no/finans/2025/12/13/8312702/tom-hagen-arne-treholt-og-vm-i-moskva-denne-historien-er-aldri-blitt-fortalt

Jeg har ikke tilgang til artikkelen.

AI svar på søk "tom hagen arne treholt"
Tom Hagen og Arne Treholt var del av et reisefølge til skøyte-VM i Moskva i 2005, hvor Treholt fungerte som vertskap. Turen inkluderte også Ragnar Kristoffersen og Tom Nilsen. Denne forbindelsen belyser en hittil ufortalt historie om en sosial sammenkomst mellom de nevnte personene.
Noen som kan fortelle mer om dette møtet.
Citera
2025-12-20, 16:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tråden synes å ha usedvanlig mange lesere innimellom. Og jeg finner ingen andre nyhetsartikler om Tom Hagen enn en link til Finansavisen for én uke siden.

https://www.finansavisen.no/finans/2025/12/13/8312702/tom-hagen-arne-treholt-og-vm-i-moskva-denne-historien-er-aldri-blitt-fortalt

Jeg har ikke tilgang til artikkelen.

AI svar på søk "tom hagen arne treholt"
Tom Hagen og Arne Treholt var del av et reisefølge til skøyte-VM i Moskva i 2005, hvor Treholt fungerte som vertskap. Turen inkluderte også Ragnar Kristoffersen og Tom Nilsen. Denne forbindelsen belyser en hittil ufortalt historie om en sosial sammenkomst mellom de nevnte personene.
Noen som kan fortelle mer om dette møtet.

Interessant. Jeg visste at TH og bollemannen hadde vært i moskva. Det finnes et bilde der de står sammen utenfor Kreml, eller den røde plass. På det bildet kan man såvidt skimte jakka til en til person, og antakelig er det Kristoffersen og Treholt som er klippet bort, og at bildet er fra 2005 ja. Det hører med til historien om Treholt at han ble benådet og fikk en pengesum på tror det var noen få hundre tusen for å dra til Moskva og starte et nytt liv der. Giveren skal ha vært anonym, men noe sier meg at det er TH som har donert disse pengene, og at denne turen også var en gjenforening med Treholt. Treholt var i AP, samme som Kristoffersen, så dette med AP er noe som går igjen som en rød tråd. TH og Treholt kjenner hverandre fra ungdommen. De gikk på skøyter sammen. Treholt var fra Brandebu ikke langt fra Jaren der TH kommer fra.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-12-20 kl. 17:18.
Citera
2025-12-20, 22:16
Medlem
Finansavisen.no om Moskva-turen til Nordbrekken:

Nordbrekken ble kjent med Grishin en helt på skøyter, Treholt selv og etter hvert skøytepresident Rune Gerhardsen og de møtte mange lokale skøytefolk.

Thats it. 3-4 setninger.
Senast redigerad av olivieroccean 2025-12-20 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in