Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
så sa du i chalmeristen fallet med ser jag, och där fick du fel på samtliga av dina lögnaktiga teorier efter Hovrätten.

Samma sak med tjejen som hittade på en våldtäkt för rädda sitt eget skinn och förhållande, där sa DU att de aldrig ens träffats och haft sex.

Du har haft fel i 100% i dina trådar med dinaa obegripliga teorier vad säger du om han bli friad i Hovrätten här?

Kommer du börja ljuga ännu mer då och säga han är skyldig ändå som du gjorde i chalmeristen tråden?

Killen i chalmersfallet var lika uppenbart oskyldig som killen i detta fallet men tomaten trivs med att förtala uppenbart oskyldiga människor
Citera
2025-12-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja i min ungdom var det inte ovanligt att vi i mina vänskapskretsar hånglade med varandra och sov över hos varandra. Vi våldtog inte varandra för det. Eftersom vi till skillnad från denna dömde 31-åring har både empatisk förmåga och självkontroll. Vi vill inte utsätta någon för våldtäkt. Allra minst en vän/bekant/dejt/intressant person man var förälskad i.

De allra flesta människor är inte våldtäktsförövare. Så det brukar oftast inte sluta i våldtäkt när man och kvinna sover med varandra.

Men 31-åringen är bevisligen en våldtäktsförövare. Dömd för våldtäkt. Som han i princip har satt dit sig själv för.

Oerhört hemskt för målsägande att hon råkat så illa ut. Litade på helt fel man. En opålitlig typ.

31 åringen är uppenbart oskyldig och utsatt för en fälla av en ond hynda som vill ha cash det är de som är sanningen
Citera
2025-12-20, 14:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja i min ungdom var det inte ovanligt att vi i mina vänskapskretsar hånglade med varandra och sov över hos varandra. Vi våldtog inte varandra för det. Eftersom vi till skillnad från denna dömde 31-åring har både empatisk förmåga och självkontroll. Vi vill inte utsätta någon för våldtäkt. Allra minst en vän/bekant/dejt/intressant person man var förälskad i.

De allra flesta människor är inte våldtäktsförövare. Så det brukar oftast inte sluta i våldtäkt när man och kvinna sover med varandra.

Men 31-åringen är bevisligen en våldtäktsförövare. Dömd för våldtäkt. Som han i princip har satt dit sig själv för.

Oerhört hemskt för målsägande att hon råkat så illa ut. Litade på helt fel man. En opålitlig typ.

Vad var din åsikt om mitt hypotetiska resonemang här: (FB) Umeåbo våldtog tjejkompis efter fest – döms till tre års fängelse (2025-11-23)

Har du något ansvar i situationen?
Citera
2025-12-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Jag känner till en tjej här där jag bor som anmält sina senaste fem killar för alla möjliga saker, satt dem i fängelse och fått många hundra tusen i skadestånd.

Nu de senaste två killarna har polisen vaknat till och inte trott henne efter så många anmälningar och domar.

Tomatdrottningen borde tänka sig lite för vem skulle ens tro 1% av det hon säger om hon nu skulle bli drabbad?

Tur att polisen vaknat till men bruden har väll redan cashat in någon miljon, det lär denna bruden också försöka göra nu när hon märkt att det lönar sig att anmäla falskt
Citera
2025-12-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Krystad bortförklaring tvärtom använder han dessa ord för att det är tydligt att han bara spekulerar, du tycker ju att det ska räcka med en krystad anklagelse och hörsägen från vänner som hört samma krystade anklagelse för att bli inlåst i 3 år tycker du det ska räcka om det hade drabbat dig? Knappast du fattar inte konsekvenserna av att man har så låga beviskrav massvis av fullständigt oskyldiga killar åker in på kåken bara för att brudar vill försörja sig på skadestånd
”Massvis av oskyldiga”, definiera massvis. Vilka är de, exakt?
Eller är det bara din dåliga självbild du klär i statistik-liknande ord?

Och vilka är ”oskyldiga killar” i din värld?
Har de någon särskild hudfärg eller bakgrund, eller dyker det där bara upp mellan raderna?

Hur vill du ens ”skärpa beviskraven”? Kroppskameror på kvinnor? Kameror i sovrum?
Eller menar du egentligen bara att våldtäkter ska vara omöjliga att bevisa och fullt accepterade?
Citera
2025-12-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Har de någon särskild hudfärg eller bakgrund, eller dyker det där bara upp mellan raderna?

Hur vill du ens ”skärpa beviskraven”? Kroppskameror på kvinnor? Kameror i sovrum?
Eller menar du egentligen bara att våldtäkter ska vara omöjliga att bevisa och fullt accepterade?

Om man sänker beviskraven så att ord mot ord och hörsägen räcker så säger de sig själv att skuraktiga kvinnor likt hon detta fallet handlar om kommer börja anmäla för att få skadestånd

Jag vet inte exakt hur bevisningen ska gå till men det borde krävas rejäla bevis för att låsa in någon i 3 år det ska inte räcka med en krystad anklagelse och hörsägen från vänner som hört samma krystade anklagelse då kan ju vem som helst få vem som helst inspärrad men jag vet att du hatar män gör inget om oskyldiga åker dit, säger en kvinna våldtäkt ska man bara köpa det, radikalfeminist och tämligen äcklig är du också som försvarar rättsövergrepp efter rättsövergrepp

Kameror i sovrummet är en utmärkt ide då finns det pålitliga bevis
Senast redigerad av Putinhater 2025-12-20 kl. 14:47.
Citera
2025-12-20, 14:51
Medlem
Citat:

De borde höjas så inte vem som helst kan få vilken kille som helst inspärrad genom att hitta en historia
Citera
2025-12-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad var din åsikt om mitt hypotetiska resonemang här: (FB) Umeåbo våldtog tjejkompis efter fest – döms till tre års fängelse (2025-11-23)

Har du något ansvar i situationen?
Nu är inte jag den personen som du ställde frågan till men:

Ett kort svar NEJ!

Det lite längre:
Juridiskt ansvar uppstår för handlingar, inte för att man stannar kvar i ett rum.

(Eftersom du säkert inte förstår ordet handlingar. De handlingar som är juridiskt relevanta är sådana som kränker den sexuella självbestämmanderätten.)

I din fiktiva berättelse finns upprepade och tydliga nej, aktivt avvärjande och slutligen avbrytande av situationen vilket utesluter samtycke och placerar ansvaret entydigt hos den som fortsätter.

Svensk rätt kräver inte att man flyr (som målsägande i detta riktiga fall tvingades till), kokar te eller agerar pedagog.
Det krävs bara en sak: respekt för ett nej.

Svensk straffrätt bygger på aktiva gärningar, inte på ett allmänt ansvar att förutse eller förhindra någon annans brott.
Allt annat är efterhandsmoral, inte juridik.
Citera
2025-12-20, 15:05
Medlem
Citat:

Ett kort svar NEJ!

Det lite längre:
Juridiskt ansvar uppstår för handlingar, inte för att man stannar kvar i ett rum.

(Eftersom du säkert inte förstår ordet handlingar. De handlingar som är juridiskt relevanta är sådana som kränker den sexuella självbestämmanderätten.)

I din fiktiva berättelse finns upprepade och tydliga nej, aktivt avvärjande och slutligen avbrytande av situationen vilket utesluter samtycke och placerar ansvaret entydigt hos den som fortsätter.

Svensk rätt kräver inte att man flyr (som målsägande i detta riktiga fall tvingades till), kokar te eller agerar pedagog.

Svensk straffrätt bygger på aktiva gärningar, inte på ett allmänt ansvar att förutse eller förhindra någon annans brott.

I detta fallet är det ju uppenbart om man inte är radikfeminist att kvinnan ljuger för att få skadestånd, killen var bevisligen så plakat att han har minnesluckor, hon kan mycket väl ha drogat honom med benso så han inte ska minnas, allt för att göra så hans version inte ska låta trovärdig så hon kan casha in pengar detta har jag räknat ut tack vare enorma kunskaper i psykologi mänskligt beteende och juridik, du behöver inte tacka mig för att jag serverar sanningen för folket på flashback
Citera
2025-12-20, 15:13
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
En väldigt klar gräns och den här tjejen passar inte så bra ihop i samma mening.

Att hångla med gm tidigare under kvällen och sedan säga i bilen att dom inte ska ha sex är måhända dubbla signaler. Men väl i sängen och målsägande säger nej är väldigt tydligt.

Citat:
Hade det varit okej för honom ifall han fått stånd av att bara ligga i sked med henne, eller hade en sådan sak som vi män inte har full kontroll över också överskridit hennes så tydliga gränser och även det räknas som ett sexbrott, trots medgivande till sked

Naturligtvis inte. Men detta är ju ganska långt ifrån att försöka penetrera någon.
Citera
2025-12-20, 15:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Ett kort svar NEJ!

Det lite längre:

Det handlar om moraliskt ansvar. Har du som fiktiv Tomatkung något sådant ansvar i situationen?
Citera
2025-12-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Om man sänker beviskraven så att ord mot ord och hörsägen räcker så säger de sig själv att skuraktiga kvinnor likt hon detta fallet handlar om kommer börja anmäla för att få skadestånd

Jag vet inte exakt hur bevisningen ska gå till men det borde krävas rejäla bevis för att låsa in någon i 3 år det ska inte räcka med en krystad anklagelse och hörsägen från vänner som hört samma krystade anklagelse då kan ju vem som helst få vem som helst inspärrad men jag vet att du hatar män gör inget om oskyldiga åker dit, säger en kvinna våldtäkt ska man bara köpa det, radikalfeminist och tämligen äcklig är du också som försvarar rättsövergrepp efter rättsövergrepp

Kameror i sovrummet är en utmärkt ide då finns det pålitliga bevis
”Ord mot ord” är inget nytt, människor har dömts på trovärdighetsbedömningar långt före samtyckeslagen, i våld, hot, rån och mord.

Risken för felaktiga domar finns i all straffrätt, inte bara i sexualbrott.

Alternativet är inte ”perfekta bevis”, utan i praktiken straffrihet.

Att kritisera rättsstaten för att domstolar väger två parters berättelser mot varandra kan man ha åsikter om, men det är så systemet är uppbyggt.
Antingen accepterar man ett rättsväsende som gör trovärdighetsbedömningar, eller så förespråkar man kameror i sovrum och total övervakning i samhället.
Något tredje finns inte.

Vill du reformera rättsstaten, eller bara de mål där du ogillar utfallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in