Citat:
Har inga kvinnliga vänner. Jag litar på dom jag har.
Om du inte vill ha sex bör du icke inleda i frestelse.
Hångel är ett form av förspel. Hångla jag vill jag även ha sex. Annars blir jag klart besviken.
För att inte tala om att både få hångla plus ligga och trycka mot hennes trosor med ett stånd.
Om du inte vill ha sex bör du icke inleda i frestelse.
Hångel är ett form av förspel. Hångla jag vill jag även ha sex. Annars blir jag klart besviken.
För att inte tala om att både få hångla plus ligga och trycka mot hennes trosor med ett stånd.
Precis som målsägande litade på sin vän. Men det visade sig vara en missbedömning. Och du vet inte heller om du gjort en missbedömning av någon av dina vänner. Det vet man i regel inte förens det är för sent.
Men kära du. Nej är nej, även om man har blivit frestad. Hur skulle det annars se ut? Hagamannen säger "ja, men jag blir så frestad när jag ser kvinnor röra sig ute i natten...." "ja men dåså, då är du en fri man! Kvinnorna skulle icke ha inlett dig i frestelse". Eller vårdbiträdet som våldtog en 100 åring. "Jag var inbjuden till hennes hem, hade tom. Nyckel dit och skulle hjälpa henne på toaletten jag blev så frestad av hela situationen!" "Ja, men dåså, blev du frestad, så går du givetvis fri!".
Den dömde 31-åringen har gjort galet fel. Han var ju frestad i sitt eget huvud. Han som ville hångla. Han som ville, ville, ville. Och hon som sa nej, sluta. Precus som Hagamannen och vårdbiträdet så var han frestad i sitt eget huvud. Och hade ingen självkontroll som stoppade honom trots att han hörde hennes upprepade nej, sluta
Att bli besviken efter lite hångel på en fest (de råhånglade inte av lust och glädje, utan endast lite hångel på den dömdes initiativ) och att sova ihop utan att få ha sex. Är inte olagligt. Man har all rätt i det läget att känna sig besviken. För att man trodde och ville annat. Men så säger hon nej. Och då är det nej som gäller.
Men den dömde gjorde något olagligt. Han penetrerade henne mot hennes vilja. Och det är olagligt. Finns faktiskt ingen ursäkt för sådant svinaktigt beteende.