Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fråga:

Var det ett bra beslut av kvinnan att bjuda hem den kåta, kraftigt berusade, kriminella mannen hon inte ville ha sex med och lägga sig bredvid honom i sängen i bara underkläderna?

Var det ett bra beslut av den dömde våldtäktsförövaren att inte hörsamma hennes upprepade nej, sluta? Var det ett bra beslut av den dömde våldtäktsförövaren att fortsätta hålla på trots att hon föser bort hans händer, drar upp sina trosor och upprepade gånger säger nej, sluta? Inser du att han har gått över hennes gränser? Och begått lagbrott. Och inga av hans beslut den natten var bra.

Och det är faktiskt hans beslut som avgör om hennes beslut var bra eller dåligt.

Hade han hörsammat hennes första nej. Så hade hennes beslut att låta honom sova över, varit bra. Hon visade tillit till sin vän och han visade att han förtjänade denna tillit. Inga konstigheter.

Men nu hörsammade han inte hennes nej. Det kom alltså att visa sig att det var ett dåligt beslut.

Det är lite som att köpa ett hus. Huruvida det var ett bra eller dåligt beslut kan komma att visa sig först när man har flyttat in.

Målsägande är inte synsk. Hon litade på sin vän. Metafor: Hon köpte ett hus som av allt att döma var ett bra hus. Men efter köpet visade det sig att grannarna var pain in The ass. Alltså ett dåligt beslut att köpa just det huset. Men det kunde hon inte veta, för hon var inte synsk.

Du begär av målsägande att hon ska vara synsk. Och kunna veta innan om ett beslut hon fattar kommer vara bra eller dåligt.
Citera
2025-12-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Fascinerande logik

Kvinnor existerar tydligen bara för att testa mäns impulskontroll , och när vissa misslyckas är det kvinnans fel .

Det säger faktiskt mer om vissa mäns självbild än om kvinnors beteende

Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jaha så domar är bara sanna när de passar din självbild och känsla, men ”lögn” när de inte gör det?

Den selektiva verklighetsuppfattningen måste vara bekväm.

Prova att använda lite fler smileys så kanske du får fram din poäng

Citera
2025-12-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Var det ett bra beslut av den dömde våldtäktsförövaren att inte hörsamma hennes upprepade nej, sluta? Var det ett bra beslut av den dömde våldtäktsförövaren att fortsätta hålla på trots att hon föser bort hans händer, drar upp sina trosor och upprepade gånger säger nej, sluta? Inser du att han har gått över hennes gränser? Och begått lagbrott. Och inga av hans beslut den natten var bra.

Och det är faktiskt hans beslut som avgör om hennes beslut var bra eller dåligt.

Hade han hörsammat hennes första nej. Så hade hennes beslut att låta honom sova över, varit bra. Hon visade tillit till sin vän och han visade att han förtjänade denna tillit. Inga konstigheter.

Men nu hörsammade han inte hennes nej. Det kom alltså att visa sig att det var ett dåligt beslut.

Det är lite som att köpa ett hus. Huruvida det var ett bra eller dåligt beslut kan komma att visa sig först när man har flyttat in.

Målsägande är inte synsk. Hon litade på sin vän. Metafor: Hon köpte ett hus som av allt att döma var ett bra hus. Men efter köpet visade det sig att grannarna var pain in The ass. Alltså ett dåligt beslut att köpa just det huset. Men det kunde hon inte veta, för hon var inte synsk.

Du begär av målsägande att hon ska vara synsk. Och kunna veta innan om ett beslut hon fattar kommer vara bra eller dåligt.

Ja, det är klart. Naturligtvis helt omöjligt att lista ut att en kåt, påstridig, kraftigt berusad, kriminell man som du hånglat med, bjudit hem och som du lägger dig halvnaken bredvid i samma säng kommer försöka initiera sex med dig.

Det måste man vara synsk för. Precis som man måste vara synsk för att känna till att man kan bli påkörd av ett tåg om man leker på spåret. Jag litade på att det inte skulle komma ett tåg och så kom det ett i alla fall och körde på mig. Inte mitt fel. Du kan ju inte begära att jag ska vara synsk och veta att det kan komma ett tåg, eller hur?

Herregud. Vi får verkligen hoppas att inga kvinnor någonsin lyssnar på dig. För gör dom det kommer ju antalet våldtäkter explodera.
Citera
2025-12-20, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Brukar du med hångla upp dina vänner när de är fulla? samt ta med dem hem och klä av dig i underkläder och sova nära dig under samma täcke med?

Svara på det nu

Ja i min ungdom var det inte ovanligt att vi i mina vänskapskretsar hånglade med varandra och sov över hos varandra. Vi våldtog inte varandra för det. Eftersom vi till skillnad från denna dömde 31-åring har både empatisk förmåga och självkontroll. Vi vill inte utsätta någon för våldtäkt. Allra minst en vän/bekant/dejt/intressant person man var förälskad i.

De allra flesta människor är inte våldtäktsförövare. Så det brukar oftast inte sluta i våldtäkt när man och kvinna sover med varandra.

Men 31-åringen är bevisligen en våldtäktsförövare. Dömd för våldtäkt. Som han i princip har satt dit sig själv för.

Oerhört hemskt för målsägande att hon råkat så illa ut. Litade på helt fel man. En opålitlig typ.
Citera
2025-12-20, 12:42
Avstängd
Citat:
Ja, det är klart. Naturligtvis helt omöjligt att lista ut att en kåt, påstridig, kraftigt berusad, kriminell man som du hånglat med, bjudit hem och som du lägger dig halvnaken bredvid i samma säng kommer försöka initiera sex med dig.

Det måste man vara synsk för. Precis som man måste vara synsk för att känna till att man kan bli påkörd av ett tåg om man leker på spåret. Jag litade på att det inte skulle komma ett tåg och så kom det ett i alla fall och körde på mig. Inte mitt fel. Du kan ju inte begära att jag ska vara synsk och veta att det kan komma ett tåg, eller hur?

Herregud. Vi får verkligen hoppas att inga kvinnor någonsin lyssnar på dig. För gör dom det kommer ju antalet våldtäkter explodera.

Du förstår väl skillnaden på att initiera sex och kunna ta och acceptera ett nej och våldtäkt va?

Att han skulle initiera sex fattade hon nog med lilltån. Därav hon sa redan i bilen på vägen hem att de inte skulle ha sex. Och litade på sin vän att han därmed skulle hörsamma detta.

Att han var en våldtäktsförövare däremot kunde hon inte ens förutse. Inte riktigt det man tänker och tror om sina vänner. Och inte är hon synsk, inte.

Förstår du skillnaden?
Citera
2025-12-20, 13:37
Medlem
Citat:
Du förstår väl skillnaden på att initiera sex och kunna ta och acceptera ett nej och våldtäkt va?

Att han skulle initiera sex fattade hon nog med lilltån. Därav hon sa redan i bilen på vägen hem att de inte skulle ha sex. Och litade på sin vän att han därmed skulle hörsamma detta.

Att han var en våldtäktsförövare däremot kunde hon inte ens förutse. Inte riktigt det man tänker och tror om sina vänner. Och inte är hon synsk, inte.

Förstår du skillnaden?

Hon ville inte ha sex, men fattade att han skulle försöka initiera sex om hon bjöd hem honom. Och ändå bjöd hon hem honom.

Det kallar jag korkat. Särskilt då om han är kraftigt berusad, tidigare dömd för brott vid flera tillfällen, och redan försökt initiera sex på vägen dit. Utöver det har hon också hånglat med honom tidigare samma kväll.

Nej du, du gör bara kvinnor en björntjänst om du friskriver dem ansvar i såna här situationer och behandlar dem som löv i vinden. Han trodde uppenbarligen att hon var intresserad, vilket inte är så konstigt med tanke på hur hon betedde sig under kvällen. Kvinnor måste lära sig att deras agerande får konsekvenser. Oavsett om man tycker att det inte borde få det.

Jag väljer att behandla/betrakta kvinnor som vuxna människor. Du väljer att betrakta kvinnor som barn. Och där skiljer vi oss åt helt enkelt.

Men visst, jag kanske är naiv som ser kvinnor som vuxna människor.
Citera
2025-12-20, 13:56
Avstängd
Citat:
Hon ville inte ha sex, men fattade att han skulle försöka initiera sex om hon bjöd hem honom. Och ändå bjöd hon hem honom.

Det kallar jag korkat. Särskilt då om han är kraftigt berusad, tidigare dömd för brott vid flera tillfällen, och redan försökt initiera sex på vägen dit. Utöver det har hon också hånglat med honom tidigare samma kväll.

Nej du, du gör bara kvinnor en björntjänst om du friskriver dem ansvar i såna här situationer och behandlar dem som löv i vinden. Han trodde uppenbarligen att hon var intresserad, vilket inte är så konstigt med tanke på hur hon betedde sig under kvällen. Kvinnor måste lära sig att deras agerande får konsekvenser. Oavsett om man tycker att det inte borde få det.

Jag väljer att behandla/betrakta kvinnor som vuxna människor. Du väljer att betrakta kvinnor som barn. Och där skiljer vi oss åt helt enkelt.

Men visst, jag kanske är naiv som ser kvinnor som vuxna människor.

Och du betraktar män som apor som inte förstår att man ska hörsamma upprepade nej, sluta.

I din värld är kvinnor vuxna människor som ska ta ansvar för andras (läs: ap-"mäns") handlingar. Är du grymt inspirerad av So.s "män är djur"? Eller?

Målsägande betraktade sin vän som en vuxen man som tar ansvar för sina egna handlingar och som fattar att nej är nej. Hon litade på honom. Trodde han var en man (med självkontroll).

Hade hon vetat att han var en apa utan självkontroll, hade hon givetvis inte bjudit hem honom.

Du verkar som sagt anse att kvinnor ska se alla män som apor utan tillstymmelse till självkontroll. Att kvinnor måste ta ansvar för dessa djur utanför bur. Och inte vara för nära dessa djur utanför bur, för då kan kvinnan råka illa ut.

Vad har du för manssyn egentligen?

31-åringen är en sådan ap-"man". Men det kunde omöjligt Målsägande veta. Flertalet män är bra män med självkontroll, nämligen.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-20 kl. 14:01.
Citera
2025-12-20, 14:06
Medlem
Citat:

Finns ju noll bevis för att det gått till så inget erkännande ingen teknisk bevisning inga vittnen ingenting ord mot ord och hörsägen, skrämmande att det leder till fällande dom I detta fall tyder ju allt på att kvinnan hittat på för att få skadestånd
Citera
2025-12-20, 14:14
Medlem
Citat:
knappast är ett hårt ord. Ett rakt och tydligt ord. I kontexten hon använder detta ord används det som en spekulation. "Det är Knappast första gången". Tydligen spekulation.

"Nog" och "väl" är mer osäkra hjälpord. Som inte ens behöver betyda någonting. I synnerhet för någon som slänger sig med skanguttryck som "ba" istället för att skriva "bara". Och som kort skriver "drev", istället för "drev med mig". Den dömde har ett rätt fattigt språk. Iaf i skrift. Så hans "nog" och "väl" är med stor sannolikhet bara just utfyllnadsord. Ett slags "liksom". Han hade lika gärna kunnat skriva "liksom" på de ställena.

Krystad bortförklaring tvärtom använder han dessa ord för att det är tydligt att han bara spekulerar, du tycker ju att det ska räcka med en krystad anklagelse och hörsägen från vänner som hört samma krystade anklagelse för att bli inlåst i 3 år tycker du det ska räcka om det hade drabbat dig? Knappast du fattar inte konsekvenserna av att man har så låga beviskrav massvis av fullständigt oskyldiga killar åker in på kåken bara för att brudar vill försörja sig på skadestånd
Citera
2025-12-20, 14:16
Medlem
Citat:
Det står i domen. Att hon litade på honom.

Kära du. Jag skriver om hur det blir för våldtäktsoffer. Där är det inte ovanligt att tillitsproblem när det kommer till män uppstår. Enkel, mycket simpel psykologi.

Och Målsägande har blivit våldtagen av en vän hon litade på. I sitt eget hem. Har man kunskap så inser man att detta kommer kunna ge henne tillitsproblem när det kommer till män. Och det på mer generell nivå för henne.

Hon har inte blivit våldtagen bristen på bevis talar sitt tydliga språk hon har hittat på för att få skadestånd, HELT uppenbart om man inte är radikfeminist
Citera
2025-12-20, 14:19
Medlem
Citat:
Va? "Bara lätt åt ett håll?" Antingen är falsk tillvitelse lätt eller inte lätt. Du får nog tänka om där. Och ibse att det inte är lätt.

Du fattar väl att målsägande har blivit våldtagen? Detta är ingen falsk tillvitelse. Utan en av rätten bevisad våldtäkt.

Våldtäkt är alltid Våldtäkt. Oavsett könstillhörighet på offer och förövare. Så det svaret har du inte fått från mig.

Bevisad av alkoliserade pensionärer som sitter i tingsrätten snälla detta är löjligt det är hur enkelt som helst att hitta på en våldtäkt ljuga några timmar och sen casha in 220 k det är vad som uppenbarligen hänt här
Citera
2025-12-20, 14:21
Medlem
Citat:
Och du betraktar män som apor som inte förstår att man ska hörsamma upprepade nej, sluta.

I din värld är kvinnor vuxna människor som ska ta ansvar för andras (läs: ap-"mäns") handlingar. Är du grymt inspirerad av hon Wachen*feldt "män är djur"? Eller?

Målsägande betraktade sin vän som en vuxen man som tar ansvar för sina egna handlingar och som fattar att nej är nej. Hon litade på honom. Trodde han var en man (med självkontroll).

Hade hon vetat att han var en apa utan självkontroll, hade hon givetvis inte bjudit hem honom.

Du verkar som sagt anse att kvinnor ska se alla män som apor utan tillstymmelse till självkontroll. Att kvinnor måste ta ansvar för dessa djur utanför bur. Och inte vara för nära dessa djur utanför bur, för då kan kvinnan råka illa ut.

Vad har du för manssyn egentligen?

31-åringen är en sådan ap-"man". Men det kunde omöjligt Målsägande veta. Flertalet män är bra män med självkontroll, nämligen.

Nejdå, inte alls. Det räcker att låta bli att bjuda hem kåta, påstridiga, kraftigt berusade, kriminella män man inte vill ha sex med och lägga sig bredvid dem i sängen i bara underkläderna så har man i princip uteslutit all risk att hamna i en liknande situation.

Precis som det räcker med att låta bli att vistas på järnvägsspåret om man vill undvika risken att bli påkörd av ett tåg. Inte direkt rocket science. Du behöver däremot inte vara rädd för att tåg i största allmänhet.

Och hon kände ju till samtliga dessa parametrar jag nämnde ovan innan hon bjöd hem honom och lade sig i sängen bredvid honom. Han var inte bara en man i hennes medvetande då, utan han var en kåt, påstridig, kraftigt berusad, tidigare dömd man som hon inte ville ha sex med men som hon (enligt dig) fattade skulle försöka ha sex med henne när hon la sig bredvid honom i sängen i bara underkläderna.

Så ditt resonemang håller inte. Jag ser inte alla män som apor. Vad gäller kraftigt berusade, kriminella, kåta och påstridiga män som försöker initiera sex redan i bilen hem däremot, så visst. Då skulle man ju kunna kalla dem för det. Men det är ju en annan femma.

Du ser dock ALLA kvinnor som barn. Och där har du skillnaden. Jag föreslår att du jobbar lite på din kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in