2025-12-19, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Är det detta du menar?

https://www.gu.se/gnc/david-eberhard

Du vet säkert att den forskningstjänsten har han haft parallellt med jobbet på Prima, sen långt tillbaka, men skriver det som svar här för oinsatta läsare.
Citera
2025-12-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkyBlues
Va! Men vem vill ha honom där???
Var i Göteborg?
David är trots allt en kompetent läkare och många vårdinrättningar vill ha honom. Hans erfarenhet talar sitt tydliga språk..
Citera
2025-12-20, 00:28
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
David är trots allt en kompetent läkare och många vårdinrättningar vill ha honom. Hans erfarenhet talar sitt tydliga språk..

Finns det några kvantifierbara faktorer som pekar på att eberhart är en kompetent läkare ?

Han är ett namn helt klart. Gjort sig känd för kontroversiella åsikter och att vara med i debatter . Men hur kompetent är han kliniskt?
Citera
2025-12-20, 01:36
Medlem
Citat:
Är det detta du menar?

https://www.gu.se/gnc/david-eberhard
japp, fel?
Citera
2025-12-20, 08:18
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Finns det några kvantifierbara faktorer som pekar på att eberhart är en kompetent läkare ?

Han är ett namn helt klart. Gjort sig känd för kontroversiella åsikter och att vara med i debatter . Men hur kompetent är han kliniskt?

Bra fråga, han är snarare en narcissist som älskar medialjuset och unga vackra flickor. Sliskgubbe i vit rock
Citera
2025-12-20, 09:57
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Bra fråga, han är snarare en narcissist som älskar medialjuset och unga vackra flickor. Sliskgubbe i vit rock

Lägg till att han (som så många andra förvisso) älskar att njuta narkotikaklassade piller, både till vardag och fest?
Citera
2025-12-20, 12:23
Medlem
st33rs avatar
Kan det vara så att Eberharts karriär består av att vara en "högeralternativ" murbräcka i kommuner och landsting där man ideologiskt vill strama åt, införa nedskärning osv?

Har ju sen många år alltid känt olust för mannen när han dykt upp i psykiatrti-sammanhang, som överläkare på psykiatrin - ständigt detta fokus på att folk gnäller, att alla är offerkoftor osv. Vilket känns lite som en konstig specialitet

Märkt att det krypit in ett skifte i vuxenpsykiatrin runtom i landet, med stora nedskärningar , man tar in externa privata aktörer för diagnosticering (Eberhart har väl varit positiv till att det är effektivt att på löpande band effektivt diagnosticera adhd och liknande).

Kan tänka mig att detta gör honom "användbar" och att han fortsätter få jobba.
Han är mindre av en överläkare med patienternas bemötande och helande i sikte - utan mer en sån där konsultgubbe "hitman" man tar in för att "strama upp"

Detta är bara en teori jag har baserat på "feeling"
Citera
2025-12-22, 18:51
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Kan det vara så att Eberharts karriär består av att vara en "högeralternativ" murbräcka i kommuner och landsting där man ideologiskt vill strama åt, införa nedskärning osv?

Har ju sen många år alltid känt olust för mannen när han dykt upp i psykiatrti-sammanhang, som överläkare på psykiatrin - ständigt detta fokus på att folk gnäller, att alla är offerkoftor osv. Vilket känns lite som en konstig specialitet

Märkt att det krypit in ett skifte i vuxenpsykiatrin runtom i landet, med stora nedskärningar , man tar in externa privata aktörer för diagnosticering (Eberhart har väl varit positiv till att det är effektivt att på löpande band effektivt diagnosticera adhd och liknande).

Kan tänka mig att detta gör honom "användbar" och att han fortsätter få jobba.
Han är mindre av en överläkare med patienternas bemötande och helande i sikte - utan mer en sån där konsultgubbe "hitman" man tar in för att "strama upp"

Detta är bara en teori jag har baserat på "feeling"

En bra teori som jag skriver under på
Citera
2025-12-25, 18:09
Medlem
Ballcancers avatar
Under "finansiering" står det PRIMA Barn- och vuxenpsykiatri... Är det verkligen så? Trodde han hade slutat där på grund av olika anledningar.
Är bra att det hålls liv i tråden. En sån människa ska inte få komma undan och skada fler människor!
Speciellt unga kvinnor som inte går säkra så länge han har sin läkarlegetimation kvar.
Sen är jag övertygad om att han säkerligen köper sex av minderåriga om han får chansen.
Citera
2025-12-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed
japp, fel?

Nejdå. Eftersom han haft denna tjänst sen ca ett halvår tillbaka, funderade jag bara på om "nytt jobb" betydde något ännu nyare.
Citera
2026-01-10, 11:49
Medlem
Citat:
Nejdå. Eftersom han haft denna tjänst sen ca ett halvår tillbaka, funderade jag bara på om "nytt jobb" betydde något ännu nyare.

Han har haft den tjänsten länge dock är sidan uppdaterad för ca 6 månader sedan. Oavsett om D.E är en kompetent läkare eller inte så har han missbrukat sin legitimation genom att förskriva läkemedel på ett icke regelrätt tillvägagångssätt. Han har även inte dokumenterat på ett regelrätt tillvägagångssätt. Sedan om hans kunskaper är kompetenta och goda så har han missbrukat sin position som läkare och de är upp till IVo att bedöma om han bör arbeta som läkare eller inte. Personligen skulle jag aldrig våga låta honom vara min läkare om jag var i behov utav de. Och jag skulle aldrig vilja arbeta med honom.
Citera
2026-01-11, 16:31
Medlem
https://www.dn.se/kultur/david-eberhard-lamnar-chefstjanst-pa-vardbolag/

Så att prima skulle betala för den tjänsten han har i Göteborg inte så troligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in