Citat:
Den dömde skriver ju rakt av att han har hört hennes upprepade nej och att han märkte att hon "tvärvände". Han spekulerar inte. Han vet, han minns och han hörde. Har man läsförståelse, så fattar man detta. Även rätten fattar detta. Och den dömde försöker i förhör bortförklara vad han skrev i Snapchatkonversationen med att han "ville rädda vänskapen med målsägande och deras gemensamma vänner". En bortförklaring varken rätten eller jag köper.
Ordet knappast I det sammanhanget är ett ord som ofta används vid just en avancerad spekulation. "Det är knappast första gången du rider, så bra som du är där på hästryggen". "Det äg knappast första gången du våldtar någon, så som du agerade i situationen". "Det är knappast första g0ngen du kysser någon, du vet verkligen vad du gör".
Knappast är ett vedertaget ord vid avancerad spekulation.
Orden "nog" och "väl" är mer stödord. Som även jag själv nog använder, trots att jag är säker på en sak. Tex gjorde jag det nu. Det är väl bra att man kan använda sådana stödord. Nu använde jag ett igen.
Knappast sista gången jag kommer använda sådana stödord = avancerad spekulation
Ordet knappast I det sammanhanget är ett ord som ofta används vid just en avancerad spekulation. "Det är knappast första gången du rider, så bra som du är där på hästryggen". "Det äg knappast första gången du våldtar någon, så som du agerade i situationen". "Det är knappast första g0ngen du kysser någon, du vet verkligen vad du gör".
Knappast är ett vedertaget ord vid avancerad spekulation.
Orden "nog" och "väl" är mer stödord. Som även jag själv nog använder, trots att jag är säker på en sak. Tex gjorde jag det nu. Det är väl bra att man kan använda sådana stödord. Nu använde jag ett igen.
Knappast sista gången jag kommer använda sådana stödord = avancerad spekulation
Tomaten jag fattar att du likt de andra trådarna måste hänge dig avancerad hjärngymnastik för att få saker att bli rätt.
Konstateranden är som exempel nedan;
"Jag gjorde detta mot dig"
"Jag körde bilen till jobb"
"Jag gick över gatan, där!"
Spekulativt;
"Jag gjorde nog det mot dig"
"Jag körde nog bilen till jobb"
"Jag gick nog över gatan, där!"
Negerande spekulation
"Jag gjorde knappast det mot dig"
"Jag körde knappast bilen till jobb"
"Jag gick knappast över gatan, där!"
Om jag påstår knappast så är det jag som inte tror på det du påstår.
Spekulativt, här varken medger jag eller dementerar det påstådda utan konstaterar att det är en möjlighet att det är som du påstår.
Ditt exempel med nog är idiotiskt eftersom alla säger "Ja så var det nog".
Men! "Ja så var det nog" jmfr. med "Ja så var det".
De betyder inte samma sak och nog var inte ett stödord, nog i detta fallet konstaterar att det finns alternativ.
Nu skärper vi oss och slutar analysera och misslyckas med analysen av små ord.
Eller så fortsätter vi analysera ord men börjar komma fram till korrekta iakttagelser.