2025-12-19, 16:24
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tänker på ansvaret att behandla andra människor schysst.

Som sagt, hade killen tyckt det var oschysst att låta honom ligga i samma säng men inte vilja ha sex så hade det stått honom fritt att gå därifrån.

Citat:
Men sådant kanske inte är din melodi, utan du kanske tycker att vad de hittar på är helt deras eget problem?

Precis. Andras handlingar är deras ansvar, oavsett den fysiska platsens status. Och oavsett vad dom anser om mig.
Citera
2025-12-19, 16:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Den dömde skriver ju rakt av att han har hört hennes upprepade nej och att han märkte att hon "tvärvände". Han spekulerar inte. Han vet, han minns och han hörde. Har man läsförståelse, så fattar man detta. Även rätten fattar detta. Och den dömde försöker i förhör bortförklara vad han skrev i Snapchatkonversationen med att han "ville rädda vänskapen med målsägande och deras gemensamma vänner". En bortförklaring varken rätten eller jag köper.

Ordet knappast I det sammanhanget är ett ord som ofta används vid just en avancerad spekulation. "Det är knappast första gången du rider, så bra som du är där på hästryggen". "Det äg knappast första gången du våldtar någon, så som du agerade i situationen". "Det är knappast första g0ngen du kysser någon, du vet verkligen vad du gör".

Knappast är ett vedertaget ord vid avancerad spekulation.

Orden "nog" och "väl" är mer stödord. Som även jag själv nog använder, trots att jag är säker på en sak. Tex gjorde jag det nu. Det är väl bra att man kan använda sådana stödord. Nu använde jag ett igen.

Knappast sista gången jag kommer använda sådana stödord = avancerad spekulation
du är en väldigt manipulativ kärring, det måste jag erkänna.

Du vänder och vrider på allt byter ord och ger alternativa händelöseförlopp hela tiden som passar dit narrativ.

tur man är slipad och hört det mesta redan, jag är dock orolig för alla unga tjejer du lurar i dina dumheter och som du mer eller mindre tvingar till anmäla alla män igenom manipulation.
Citera
2025-12-19, 16:31
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
kan du visa oss något exempel på när någon haft tillåtelse mörda någon i nödvärn?

Ja det finns gott om fall med poliser som agerat med stöd utav ansvarsfrihetsgrunderna i brottsbalkens 24 kap. Alltså nödvärn. Men då har man endast dödat personen. Inte mördat.

Citat:
jo du får våldta någon som vill bli våldtagen på sexlek tex.

Och då är det inte våldtäkt.

Citat:
du har således fel på alla punkter som vanligt men det är vanligt när man är invandrare och inte förstår sig på svceriges regler och lagar.

Nej, om en person säger nej till sex och du ändå utför samlaget så är det våldtäkt. Inte ens om målsgande sagt, " nu åker vi hem till mig och knullar" så hade det varit nått annat efter att hon sagt nej ( inte en utan upprepade gånger).

Hade det varit märkligt beteende? Ja kanske det men inte brottsligt. Hade killen ifråga blivit besviken och funnit henne knäpp, ja kanske det( fullt förståeligt tom). Men då tacklar man det genom att gå därifrån, fråga vad tjejen håller på med, ev visa sitt missnöje på annat sätt.
Citera
2025-12-19, 16:31
Avstängd
Citat:
Låter som extremt paranoida fantasier.

Varje helg hamnar män och kvinnor i säng med varandra. Ibland har de sex. Ibland har de inte sex (för att ingen eller en av dem inte vill och den andra respekterar den enes ovilja).

Och ibland blir det som i detta ärende. Den dömde vill ligga. Målsägande vill det inte. Och han våldtar henne.
vilket du är så paranoid det ska finnas tvivel om så du tvingas ljuga och manipulera.

Du skriver i tråden domen inte överklagats hittills dock så kan du ej ljuga och manipulera bort den delen även om du önskar.

Jag kan med 98% säkerhet säga mannens advokat lämnat in ett överklagande vore tjänstefel annars, åklagaren har nog inte det dock den har ju fått allt den yrkade på.
Citera
2025-12-19, 16:32
Medlem
Citat:
vart skriver han, jag hörde henne säga nej upprepade gånger, jag måste missat det.

Se det fetade.

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo det är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
Citera
2025-12-19, 16:34
Avstängd
Citat:
Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo det är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
han säger inte det nej tack för klargörandet, gillar när du motbevisar dig själv
Citera
2025-12-19, 16:37
Medlem
Citat:

Du skriver i tråden domen inte överklagats hittills dock så kan du ej ljuga och manipulera bort den delen även om du önskar.

Jag kan med 98% säkerhet säga mannens advokat lämnat in ett överklagande vore tjänstefel annars, åklagaren har nog inte det dock den har ju fått allt den yrkade på.

Jag har skrivit I tråden att mig veterligen så har inte domen överklagats. Dvs: jag vet inte. Läs om, läs rätt.
Citera
2025-12-19, 16:39
Medlem
Citat:
han säger inte det nej tack för klargörandet, gillar när du motbevisar dig själv

Hur har du det med läsförståelsen? Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, när han skriver "Jo det är väl klart".
Citera
2025-12-19, 16:40
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Låter som extremt paranoida fantasier.

Varje helg hamnar män och kvinnor i säng med varandra. Ibland har de sex. Ibland har de inte sex (för att ingen eller en av dem inte vill och den andra respekterar den enes ovilja).

Och ibland blir det som i detta ärende. Den dömde vill ligga. Målsägande vill det inte. Och han våldtar henne.

Och ibland händer det att den ena/båda bestämt dom inte ska ligga. Men så blir det så iaf när dom väl ligger där. Och det är helt ok det med. Jag kan tom förstå att man misstolkar läget om den andra innan visar vissa signaler och att man därför närmar sig den andra när man ligger där. Men då avbryter man direkt när personen säger nej. Men det är inte heller en våldtäkt.
Citera
2025-12-19, 16:42
Avstängd
Citat:
Hur har du det med läsförståelsen? Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, när han skriver "Jo det är väl klart".
hur är det själv, hon skriver inte hörde du mina upprepade nej, ellerhur? och han säger jo jag hörde dig.

Ganska uppenbart fö han inte har en anning om vad hon talar om, ungefär lika lite som många här i tråden förstår vad du talar om, du förvränger verkligheten till något som inte ens går att tolka som sanning.

Du måste kosta samhället miljontalskronor varje år med tanke på vad du ställer till med här är du ju en riktig samhällsfara.
Senast redigerad av nodraketen 2025-12-19 kl. 16:50.
Citera
2025-12-19, 16:43
Medlem
Palfagels avatar
Citat:

Han säger ju att han hört att hon sagt nej, hur, var och när framgår inte dock. Men denna konversation är ju inte enda bevisningen. Det är en stödbevisning.
Citera
2025-12-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Och ibland händer det att den ena/båda bestämt dom inte ska ligga. Men så blir det så iaf när dom väl ligger där. Och det är helt ok det med. Jag kan tom förstå att man misstolkar läget om den andra innan visar vissa signaler och att man därför närmar sig den andra när man ligger där. Men då avbryter man direkt när personen säger nej. Men det är inte heller en våldtäkt.

Exakt! Finns massor med olika situationer som kan uppstå. Våldtäkt är endast en av dem.

Och exakt var det ju där den dömde 31-åringen felade. Hade han bara slutat hålla på, så fort hon yttrade sitt första "nej, sluta". Och kanske rentav gått hem till sig istället (i irritation då han ju tridde det vankades sex). Så hade det varit det mest naturliga.

Att fortsätta trots upprepade "nej, sluta" och få sina händer bortfösta. Är en klar och tydlig Våldtäkt. Och till slut blev det istället målsägande som flydde sitt eget hem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in