Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-19, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Ganska stor anledning till varför han nu står anklagad.

Så dags att börja bli tydlig när hon har hans penis en bit in i sig?

Lätt att vara efterklok. Antar han var ganska het på henne både efter deras kyssar och därefter när han fick ligga i hennes säng på hennes önskan och trycka sig mot samma person när hon bara ligger i underkläder.

Kan säga som så, ville hon få upprätta en anmälan om våldtäkt så tog hon alla stegen rätt, på vägen dit.

Att säga nej, sluta upprepade gånger och fösa undan hans händer, dra upp sina trosor när han försöker dra ner dessa. Är mycket tydliga signaler på att hon inte vill ha sex.

Har man svårt att fatta så pass tydliga signaler, så behöver man sitta i fängelse och lära sig att fatta att inte göra om detta.
Citera
2025-12-19, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att kvinnan två gånger tidigare anmält våldtäkt som visat sig vara falskt alarm och att hon lider av svåra psykiska problem som leder till att hon tar starka mediciner som leder till vanföreställningar då? Är inte det värt att beakta vid en bedömning?

Nu skriver du om en fiktiv person.

Jag skrev om detta ärende i scenario 1 och om vissa skribenters fantasier i scenario 2.
Citera
2025-12-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad spelar det för roll? Målsägande sa nej, sluta upprepade gånger. Då ska han sluta oavsett om de förr har haft sex eller inte.

Det är ju hennes spekulation: "knappast första gången...". Det är inga vänner hon nämner, utan en spekulation om att detta måste han även utsatt andra för.

Vad ser du som troligast?

1. Att en full och kåt man (som minst fem gånger tidigare har gjort lagöverträdelser, dvs. Inte bryr som om andras uppsatta gränser) och som ligger i samma säng som en kvinna han är kåt på. Försöker få till ett ligg med henne, trots att hon säger nej, sluta upprepade gånger?

Eller:

2. En nykter kvinna får för sig att falsk sätta dit sin vän för våldtäkt. Och bli persona non grata hos folk. Kanske rentav hos vissa av deras gemensamma vänner.... systematiskt och uträknat göra detta. Och ha sedan tur att hennes vän faller för betet och erkänner våldtäkt I Snapchatkonversation osv.

Jag ser nummer 1 som troligast.

Och vem såg till att den fulla och kåta mannen hamnade i hennes säng?

Svar: Hon

Men enligt dig gjorde hon INGET SOM HELST FEL och kunde ju aldrig i sin vildaste fantasi kunna föreställa sig att en full och kåt man skulle försöka ha få till ett ligg med henne.

Så enligt din egen logik så framstår punkt 1 som mycket otrolig.

Att en kvinna skulle få för sig att sätta dit en "vän" i syfte att tjäna 220 000 kr är däremot inte alls särskilt osannolikt. Du har en alldeles för naiv bild av dagens kvinnor. Du tror att de alla är änglar som aldrig skulle få för sig att göra något sånt.

Väx upp och kom in i matchen.

Dessutom har du ingen aning om hur bra vänner de var, vilka sociala konsekvenser det hela får för kvinnan etc. Och om det nu skulle innebära så hemska konsekvenser, varför anmälde hon då? Hon hade ju lika gärna kunnat skita i det. Acceptera det som ett litet snedsteg på fyllan och godta ursäkten, istället för att vara en lättkränkt bitch som gör en höna av en fjäder. Så hade hon sluppit bli persona non grata.

Du anser ju att hon förlorar på att anmäla. Det är ditt argument här. Så hur ska du ha det?

Nej, din logik går inte ihop överhuvudtaget. För många självmotsägelser.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-19 kl. 13:55.
Citera
2025-12-19, 13:58
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll? Målsägande sa nej, sluta upprepade gånger. Då ska han sluta oavsett om de förr har haft sex eller inte.

Det är ju hennes spekulation: "knappast första gången...". Det är inga vänner hon nämner, utan en spekulation om att detta måste han även utsatt andra för.

Vad ser du som troligast?

1. Att en full och kåt man (som minst fem gånger tidigare har gjort lagöverträdelser, dvs. Inte bryr som om andras uppsatta gränser) och som ligger i samma säng som en kvinna han är kåt på. Försöker få till ett ligg med henne, trots att hon säger nej, sluta upprepade gånger?

Eller:

2. En nykter kvinna får för sig att falsk sätta dit sin vän för våldtäkt. Och bli persona non grata hos folk. Kanske rentav hos vissa av deras gemensamma vänner.... systematiskt och uträknat göra detta. Och ha sedan tur att hennes vän faller för betet och erkänner våldtäkt I Snapchatkonversation osv.

Jag ser nummer 1 som troligast.
Du ljuger står i konversationen det här har du gjort emot andra= hon har pratat ihop sig med andra personer emot honom ingen spekulation.

Att hon sa nej överhuvudtaget och upprepade gånger är däremot en spekulation ifrån dig ljugarkungen.
Citera
2025-12-19, 14:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Och vem såg till att den fulla och kåta mannen hamnade i hennes säng?

Svar: Hon

Men enligt dig gjorde hon INGET SOM HELST FEL och kunde ju aldrig i sin vildaste fantasi kunna föreställa sig att en full och kåt man skulle försöka ha få till ett ligg med henne.

Så enligt din egen logik så framstår punkt 1 som mycket otrolig.

Att en kvinna skulle få för sig att sätta dit en "vän" i syfte att tjäna 220 000 kr är däremot inte alls särskilt osannolikt. Du har en alldeles för naiv bild av dagens kvinnor. Du tror att de alla är änglar som aldrig skulle få för sig att göra något sånt.

Väx upp och kom in i matchen.

Dessutom har du ingen aning om hur bra vänner de var, vilka sociala konsekvenser det hela får för kvinnan etc. Och om det nu skulle innebära så hemska konsekvenser, varför anmälde hon då? Hon hade ju lika gärna kunnat skita i det. Acceptera det som ett litet snedsteg på fyllan och godta ursäkten, istället för att vara en lättkränkt bitch som gör en höna av en fjäder. Så hade hon sluppit bli persona non grata.

Du anser ju att hon förlorar på att anmäla. Det är ditt argument här. Så hur ska du ha det?

Nej, din logik går inte ihop överhuvudtaget. För många självmotsägelser.

Hon har inte gjort något olagligt.
Han har gjort något olagligt.

Och det är hans olagliga handling som ska bedömas hur illa den är och sedan också straffas.

Du fastnar mer i hennes lagliga handlingar och tycker att hans straffpåföljd ska baseras på hennes lagliga handlingar.

Så fungerar det inte. Vore väldigt märkligt om det fungerade så.

Finns mordfall där offret har varit jädrigt provocerande. Ska man då inte döma mördaren för mord? Enligt din logik skulle mördaren gå fri, om mordoffret varit provokativ. Tack och lov bryr sig rättsväsendet inte om detta. Utan dömer utifrån brottets art.

Likadant vid våldtäkt.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-19 kl. 14:17.
Citera
2025-12-19, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Du ljuger står i konversationen det här har du gjort emot andra= hon har pratat ihop sig med andra personer emot honom ingen spekulation.

Att hon sa nej överhuvudtaget och upprepade gånger är däremot en spekulation ifrån dig ljugarkungen.

Nej. Hon spekulerar i att det är Knappast första gången. Hon nämner inte några vänner eller liknade.

Den dömde erkänner i Snapchatkonversationen att han har hört hennes upprepade nej. Se nedan:

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
Citera
2025-12-19, 14:19
Medlem
Citat:
Nej. Hon spekulerar i att det är Knappast första gången. Hon nämner inte några vänner eller liknade.

Den dömde erkänner i Snapchatkonversationen att han har hört hennes upprepade nej. Se nedan:

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
Det där är ju inte hela konversationen utan bara den del du tycker passar din värdsbild lika lögnaktigt som alla dina inlägg alltid är.

Du kan inte bevisa hennes påstående du kan inte ta det för fakta då du ej vara där och hörde det, det är ord emot ord. lögntomaten
Citera
2025-12-19, 14:28
Avstängd
Citat:
Det där är ju inte hela konversationen utan bara den del du tycker passar din värdsbild.

Du kan inte bevisa hennes påstående du kan inte ta det för fakta då du ej vara där och hörde det, det är ord emot ord.

Det är den del som står med i domen.

Snapchatkonversationen hör man inte, man läser den. Och där är ju framförallt den dömdes svar intressanta att läsa.
Citera
2025-12-19, 14:56
Medlem
Citat:
Hon har inte gjort något olagligt.
Han har gjort något olagligt.

Och det är hans olagliga handling som ska bedömas hur illa den är och sedan också straffas.

Du fastnar mer i hennes lagliga handlingar och tycker att hans straffpåföljd ska baseras på hennes lagliga handlingar.

Så fungerar det inte. Vore väldigt märkligt om det fungerade så.

Finns mordfall där offret har varit jädrigt provocerande. Ska man då inte döma mördaren för mord? Enligt din logik skulle mördaren gå fri, om mordoffret varit provokativ. Tack och lov bryr sig rättsväsendet inte om detta. Utan dömer utifrån brottets art.

Likadant vid våldtäkt.

Att jämföra med mord håller inte eftersom det är olagligt att döda någon oavsett omständigheter. Det är inte så att det är fullt lagligt att döda någon så länge alla inblandade är med på det.

Sex däremot är lagligt under rätt omständigheter.

Så nej, det är inte likadant vid våldtäktsmål. Där är det viktigt att ta med kvinnans agerande och beteende i bedömningen.

Men nu var det ju du som i det inlägg jag citerade sa att det var troligt att en full och kåt man kommer försöka ha sex med kvinnan. Dvs exakt det jag sagt hela tiden. Men innan det har du envist hävdat att det var fullt rimligt och inte på något sätt korkat av kvinnan att bjuda hem honom.

Så jag undrar hur du ska ha det? Det blir lite märkligt att hävda ett icke-önskvärt scenario som troligt men sen ändå inte tycka det var dumt att bjuda in till det scenariot.
Senast redigerad av Joe88 2025-12-19 kl. 15:07.
Citera
2025-12-19, 15:19
Medlem
Citat:
Det är den del som står med i domen.

Snapchatkonversationen hör man inte, man läser den. Och där är ju framförallt den dömdes svar intressanta att läsa.
så du utgår att det som står i alla domar som dömts är sant? Och hur kommer du fram till det?

Jag tycker det mest intressant är när hon säger till honom såhär har du gjort emot andra tjejer med= antyder hon diskuterat med andra tjejer om sätta dit honom.
Senast redigerad av nodraketen 2025-12-19 kl. 15:49.
Citera
2025-12-19, 15:39
Medlem
Citat:
så du utgår att det som står i alla domar som dömts är sant? Och hur kommer du fram till det?

Jag tycker det mest intressant är när hon säger till honjom såhär har du gjort emot andra tjejer med= antyder hon diskuterat med andra tjejer om sätta dit honom.

Inte alls omöjligt att fler än en är inblandad och att tjejkompisarna fick en slant för att dem vittna på ett sätt som gjorde det lättare för henne att casha in skadestånd
Citera
2025-12-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Inte alls omöjligt att fler än en är inblandad och att tjejkompisarna fick en slant för att dem vittna på ett sätt som gjorde det lättare för henne att casha in skadestånd
snapkonversationen säger hon ju att han gjort så emot andra tjejer, det tyder ju på hon diskuterat honom med andra tjejer, vad de kom fram till är ju omöjligt säga, men vore intressant spåra vart skadeståndet hon får utbetalat vart de pengarna tar vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in