Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-19, 09:41
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Kanske inte. Men det är fortfarande inte brottsligt och det är fortfarande våldtäkt att föra in saker i kvinnan trots upprepade nej.

Tack för vad som kändes som genuina svar.

Det är lite utav det moraliska förpliktelser vi som medborgare har gentemot varandra som jag finner intressant att diskutera här.

Absolut är det han som gör sig brottslig, ifall han faktiskt uppfattar hennes nej och inte tog det för att vara en lek, men jag anser att hon assistera ganska väl.

Därav känns 3 år väldigt hårt. Men alla har ju sin egen moraliska kompass.

Sen tar jag för givet att det här inte är första gången dom kämpar med sexuella anspänningar sinsemellan, vem vet deras historik där, dom kanske alltid haft högt i tak mellan varandra.

Varför han i text till och med nämner att han faktiskt trodde hon skämtade genom att bete sig ovillig helt plötsligt.
Citera
2025-12-19, 09:56
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jo, man är fortfande två om det. Annars går det inte att föra in saker.

Aha. Så om din polare för in fingrar och sedan penis i ditt anus , trots dina upprepade nej, så anser du att " ni är ju två om det" så därför är det inte våldtäkt? Intresssant åsikt. Dessbättre håller inte samhället, lagen, samt resten av världen , med.
Citera
2025-12-19, 09:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Aha. Så om din polare för in fingrar och sedan penis i ditt anus , trots dina upprepade nej, så anser du att " ni är ju två om det" så därför är det inte våldtäkt? Intresssant åsikt. Dessbättre håller inte samhället, lagen, samt resten av världen , med.

Om jag på alla sätt underlättar för honom och samtidigt säger ”nej, nej” så är jag inte med på det?

Om jag går in genom en dörr och sedan säger att ”jag har inte gått igenom dörren” så har jag inte gått igenom dörren. Är det din verklighetsuppfattning? Den som hela världen delar?
Citera
2025-12-19, 10:27
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagnsvensson
Om jag på alla sätt underlättar för honom

Om motreaktioner så som att slå bort händer, säga nej, dra upp sina trosor( efter att du försökt ta av dom) är sånt du ser som ” underlättande” så bör du nog för din egen( samt dom kvinnor i din närhets) skull söka hjälp.

Citat:
och samtidigt säger ”nej, nej” så är jag inte med på det?

Precis. Säger du nej är du inte med på det. Säger du upprepade nej är du med på det ännu mindre. Slår du bort händer och drar upp klädesplagg är du ytterligare mindre med på det. För personen fortfarande(och trots detta) in saker i dig, då är det våldtäkt.

Citat:
Är det din verklighetsuppfattning?

Att det är våldtäkt när man kör in penis och fingrar i folks kroppsöppningar när dom säger och visar att dom inte vill? Ja.

Uppenbarligen inte för dig....

Citat:
Den som hela världen delar?

Ja som större delen av världen iaf delar. I vart fall ( och i allra högsta grad) svenska samhället. Och den svenska lagen.
Citera
2025-12-19, 12:24
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
men jag anser att hon assistera ganska väl.

Att hon gett honom dubbla signaler med sitt agerande tidigare på kvällen må vara hänt.

Men orsaken till att anmälan upprättades är ju det som sker efter att målsägande tydligt sagt ifrån.

Om man irriterar sig på att en person ger dubbla budskap så finns det ju en rad med andra(bättre och framförallt lagligare )alternativ att använda sig utav så man inte behöver riskera straffpåföljd öht.
Citera
2025-12-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tack för vad som kändes som genuina svar.

Det är lite utav det moraliska förpliktelser vi som medborgare har gentemot varandra som jag finner intressant att diskutera här.

Absolut är det han som gör sig brottslig, ifall han faktiskt uppfattar hennes nej och inte tog det för att vara en lek, men jag anser att hon assistera ganska väl.

Därav känns 3 år väldigt hårt. Men alla har ju sin egen moraliska kompass.

Sen tar jag för givet att det här inte är första gången dom kämpar med sexuella anspänningar sinsemellan, vem vet deras historik där, dom kanske alltid haft högt i tak mellan varandra.

Varför han i text till och med nämner att han faktiskt trodde hon skämtade genom att bete sig ovillig helt plötsligt.
Jag går ännu längre, jag tror de brukade ha sex med varandra i mellan åt, och var friends whir benefits.

Sedan verkar hennes kopmisar som hon nämner i snap konversationen gjort en kupp ihop om sätta dit honom för våldtäkt.

Då är ett läge när han är mycket full perfekt.
Citera
2025-12-19, 12:40
Medlem
Citat:
Jag håller med försök gör så på mig så ska jag visa dig vad inte lämna samtycke innebär.
Citera
2025-12-19, 13:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Om motreaktioner så som att slå bort händer, säga nej, dra upp sina trosor( efter att du försökt ta av dom) är sånt du ser som ” underlättande” så bör du nog för din egen( samt dom kvinnor i din närhets) skull söka hjälp.

Precis. Säger du nej är du inte med på det. Säger du upprepade nej är du med på det ännu mindre. Slår du bort händer och drar upp klädesplagg är du ytterligare mindre med på det. För personen fortfarande(och trots detta) in saker i dig, då är det våldtäkt.

Att det är våldtäkt när man kör in penis och fingrar i folks kroppsöppningar när dom säger och visar att dom inte vill? Ja.

Uppenbarligen inte för dig....

Ja som större delen av världen iaf delar. I vart fall ( och i allra högsta grad) svenska samhället. Och den svenska lagen.

Det är klart att inte större delen av världen delar en sådan bisarr uppfattning.

Målsäganden har inte alls visat att hon inte vill och har visat att det är frivilligt. Varför ligger hon annars kvar i sängen och deltar i de sexuella aktiviteterna? Hade det inte varit frivilligt hade hon lämnat sängen för att slippa delta. Utför du en handling frivilligt, men säger nej är den fortfarande frivillig.

Alltså är det ingen våldtäkt i riktig mening utan en sk ”våldtäkt” där det påstås vara det för att påstått samtycke saknas. Det är vad den svenska lagen säger.
Citera
2025-12-19, 13:19
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Att hon gett honom dubbla signaler med sitt agerande tidigare på kvällen må vara hänt.

Men orsaken till att anmälan upprättades är ju det som sker efter att målsägande tydligt sagt ifrån.

Om man irriterar sig på att en person ger dubbla budskap så finns det ju en rad med andra(bättre och framförallt lagligare )alternativ att använda sig utav så man inte behöver riskera straffpåföljd öht.

Ganska stor anledning till varför han nu står anklagad.

Så dags att börja bli tydlig när hon har hans penis en bit in i sig?

Lätt att vara efterklok. Antar han var ganska het på henne både efter deras kyssar och därefter när han fick ligga i hennes säng på hennes önskan och trycka sig mot samma person när hon bara ligger i underkläder.

Kan säga som så, ville hon få upprätta en anmälan om våldtäkt så tog hon alla stegen rätt, på vägen dit.
Citera
2025-12-19, 13:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Jag går ännu längre, jag tror de brukade ha sex med varandra i mellan åt, och var friends whir benefits.

Sedan verkar hennes kopmisar som hon nämner i snap konversationen gjort en kupp ihop om sätta dit honom för våldtäkt.

Då är ett läge när han är mycket full perfekt.

Vad spelar det för roll? Målsägande sa nej, sluta upprepade gånger. Då ska han sluta oavsett om de förr har haft sex eller inte.

Det är ju hennes spekulation: "knappast första gången...". Det är inga vänner hon nämner, utan en spekulation om att detta måste han även utsatt andra för.

Vad ser du som troligast?

1. Att en full och kåt man (som minst fem gånger tidigare har gjort lagöverträdelser, dvs. Inte bryr som om andras uppsatta gränser) och som ligger i samma säng som en kvinna han är kåt på. Försöker få till ett ligg med henne, trots att hon säger nej, sluta upprepade gånger?

Eller:

2. En nykter kvinna får för sig att falsk sätta dit sin vän för våldtäkt. Och bli persona non grata hos folk. Kanske rentav hos vissa av deras gemensamma vänner.... systematiskt och uträknat göra detta. Och ha sedan tur att hennes vän faller för betet och erkänner våldtäkt I Snapchatkonversation osv.

Jag ser nummer 1 som troligast.
Citera
2025-12-19, 13:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Inte juridiskt och straffrättsligt nej. Glasklart. Blir kvinnan ifråga sur för att han inte vill knulla, ja kanske det, liksom killen i detta fall, det är inte brottsligt att bli det. Det är kanske rentav förståeligt. Men det är fortfarande brottsligt att ha sex med personen mot dennes vilja.

Ansvaret för killen som jag efterlyser är inte ansvar för att kvinnan blir sur för att han inte vill knulla. Han har givetvis ingen skyldighet att ställa upp på det.

Jag tänker på ansvaret att behandla andra människor schysst. Både om någon är riktigt berusad och om någon är gäst i ditt hem har man ett ansvar för att man inte ställer till för dem mer än nödvändigt och att man tar hänsyn till dem. Om någon t ex är nog berusad bjuder man dem inte på mer sprit och anser att det är deras problem och om vederbörande vill ut och klättra på balkongräcket så mottar man in dem och låser balkongdörren.

Men sådant kanske inte är din melodi, utan du kanske tycker att vad de hittar på är helt deras eget problem?
Citera
2025-12-19, 13:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad spelar det för roll? Målsägande sa nej, sluta upprepade gånger. Då ska han sluta oavsett om de förr har haft sex eller inte.

Det är ju hennes spekulation: "knappast första gången...". Det är inga vänner hon nämner, utan en spekulation om att detta måste han även utsatt andra för.

Vad ser du som troligast?

1. Att en full och kåt man (som minst fem gånger tidigare har gjort lagöverträdelser, dvs. Inte bryr som om andras uppsatta gränser) och som ligger i samma säng som en kvinna han är kåt på. Försöker få till ett ligg med henne, trots att hon säger nej, sluta upprepade gånger?

Eller:

2. En nykter kvinna får för sig att falsk sätta dit sin vän för våldtäkt. Och bli persona non grata hos folk. Kanske rentav hos vissa av deras gemensamma vänner.... systematiskt och uträknat göra detta. Och ha sedan tur att hennes vän faller för betet och erkänner våldtäkt I Snapchatkonversation osv.

Jag ser nummer 1 som troligast.

Att kvinnan två gånger tidigare anmält våldtäkt som visat sig vara falskt alarm och att hon lider av svåra psykiska problem som leder till att hon tar starka mediciner som leder till vanföreställningar då? Är inte det värt att beakta vid en bedömning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in