2025-10-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fel. Du måste först registrera dig hos Klarna och bli godkänd av dem för att i nästa steg eventuellt få lov att betala med bankkort.

Nej, så är det inte alls. Har handlar i massor med webbshopar som använt Klarna och då kan man redan i första steget välja kortbetalning (och vägra fylla i personnummer)
Citera
2025-10-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KosmisktAllvetande
Inte alls svårt att undvika. Du väljer att betala med bankkort. Har du även problem med att knyta skosnören och hitta till toaletten?
Kanske jag har problem, för jag tycker inte alltid att man får välja.
Citera
2025-11-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nej, så är det inte alls. Har handlar i massor med webbshopar som använt Klarna och då kan man redan i första steget välja kortbetalning (och vägra fylla i personnummer)
Men ibland är det väl kortbetalning till Klarna?
Citera
2025-11-01, 22:07
Medlem
godboys avatar
Jag måste säga att jag tycker att Klarna tagit sig rätt bra. För si-sådär 10-15 år sen kunde de vara struliga. De skickade inte ut fakturor som de skulle och försökte garanterat på så sätt få in förseningsavgifter. Då fanns inte appen heller, men jag vill minnas att man kunde logga in på deras sida på en vanlig dator. Jag vill minnas att det till slut blev ett jävla liv om detta och att de fick smisk på stjärten av finansinspektionen. Jag missade aldrig något då jag har rätt bra koll på mina köp och räkningar.

Idag tycker jag de funkar rätt väl, Jag har inte haft något strul som jag minns förutom för just 10 - 15 år sen, men det löste sig ju ändå i och med att jag har koll på mina köp. Sen så kan det säkert ändå bli krångel ibland, men det kan ju hända med kreditkort och andra aktörer lik väl.

Jag tror rätt många konsumenter känner sig trygga att handla genom Klarna då då inte behöver lämna ut sina kortuppgifter till allehanda företag. Dessutom tror jag att många företag tycker det är bra med Klarna, för då får de garanterat betalt även om kunden inte betalar, utan Klarna tar risken. Sen tror jag att folk generellt är mer noga med att betala till Klarna än till någon liten näringsidkare.
Citera
2025-11-02, 12:06
Medlem
st33rs avatar
Klarna vill gärna att man betalar via deras app istället för via sin bankapp

I klarna appen står olika skulder jag har, och ett ocr-nummer. Det står dock ingen info om bankkonto eller plusgiro

Betalar jag via min bank - via klarna- appen - tar det kanske tre vardagar innan betalningen går igenom

Så därför föredrar jag att betala manuellt via banken så det dras från kontot direkt.

Nån som vet var information finns om till vilker bankgiro man betalar in räkningar till klarna?
Citera
2025-11-04, 09:05
Medlem
Fick just ett automatiskt telefonsamtal från Klarna. Men inte det var dom.
Citera
2025-11-25, 14:31
Medlem
Ändra namn på rubriken. Klarna har bättrat på sig efter 2010. Nu släpper de kryptovaluta.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/klarna-lanserar-stablecoin
Citera
2025-11-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Ändra namn på rubriken. Klarna har bättrat på sig efter 2010. Nu släpper de kryptovaluta.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/klarna-lanserar-stablecoin

Det blir ju intressant. Ska de banker som idag blockerar överföringar till Revolut (för att de erbjuder Krypto) även blockera Klarna? Då blir det ett jäkla liv...
Citera
2025-11-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Men ibland är det väl kortbetalning till Klarna?

Precis det här. Det går absolut att välja kortbetalning och fylla i det den klassiska vägen. Går man sen in och kollar på transaktionen har den i princip alltid "K*" före namnet på kunden, vilket indikerar att betalningen fortfarande går via Klarna.
Citera
2025-12-16, 20:53
Medlem
HipToBeSquares avatar
Fan vad jag hatar Klarna. De har lyckats inflitrera många internetsajter och del har dem som enda betalningsmetod. De har alltid kreditköp förvalt för de är så de tjänar pengar, dvs på att låna pengar till dig fast du inte behöver det. Försöker man sig på deras direktbetalning så är det skitkomplicerat och funkar sällan bara för att folk ska ge upp och ta kreditköpet.

Jävla maffiaföretag.
Citera
2025-12-18, 02:23
Medlem
Fappy11s avatar
Klarna verkar ha tagit bort funktionen att kunna se betalningar längre än en månad framåt. Jag kan bara se december och januari nu, innan kunde man se alla månader. Svårt att hålla koll på sin ekonomi när man inte kan se vad man ska betala i tex februari och mars. Vet någon nån lösning?
Citera
2025-12-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Klarna verkar ha tagit bort funktionen att kunna se betalningar längre än en månad framåt. Jag kan bara se december och januari nu, innan kunde man se alla månader. Svårt att hålla koll på sin ekonomi när man inte kan se vad man ska betala i tex februari och mars. Vet någon nån lösning?

Köp inte på avbetalning....

Tycker också klarna är rätt smidigt. Men köper inget på avbetalning, enbart direkt eller inom 30 dagar kostnadsfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in