Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
Kan även nämnas att Niklas Adalberth sålde förfalskade ID på högstadiet (100-tals), och åkte fast. Han tar själv upp det i den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ZasUQuoCw2Q&feature=youtu.be
ca 4 min in i klippet.
Så nog har de en halvsjaskig bakgrund. F.ö kan jag tänka mig att de fått en del inspiration av Victor Jacobsson, vars
barndomsväns pappa har/hade ett ockerutlåningsföretag.
Har du någon mer information att bidra med här?
VJ är en intressant person på så vis att han håller sig undan rampljuset. Men det man får veta om hans förehavanden är märkligt. Han verkar ljuga frekvent om sin bakgrund exempelvis. Enligt Malmborgs bok kommer han från en frireligiös bakgrund. Men enligt andra utsagor kommer han från etablerade förhållanden. Konflikten med bostadsrättsföreningen framstår som absurd och olyckan som en riktig tragedi.
I den lilla marknadsföring av sin person som han har gjort har han fokuserat på att framstå som bildad och intellektuell och försiktig. Men det passar ju inte alls ihop med olyckan och kokaindomen.
På flera bilder har han en blick som påminner om en kallblodig reptil. Han är uppenbarligen väldigt intelligent. Har svårt att se att Klarna kunde ha blivit någonting överhuvudtaget utan honom.