2025-12-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Haha det där är Lena. Lena kommer ifrån lilla edet och i flera generationer har hennes familj jobbat på bruket i lilla edet och tillverkar toapapper. Lena röker gula blend under fläkten och lider av social fobi, depression samt tvångstankar. . Lena missbrukar recept belagda läkemedel men kommer aldrig erkänna det då hon får det utskrivet av läkaren så självklart kan det ej vara missbruk. Det bästa Lena vet är när familjen Lundell lägger upp en ny video på deras"reality" serie på youtube där hon får komma familjen nära och veta precis hur dom har det i verkligheten. Lena känner att hon känner Joakim bäst och är lite hemligt förälskad i honom . Hon brukar skriva stöttande ord på hans instagram å säga hur hon är på hans sida å hur dumma å elaka alla är som inte tror på Joakim .

Lena gå å lägg dig

Precis så! Bra beskrivning av majoriteten av bajsrunkarens benhårda försvarare
Citera
2025-12-16, 20:07
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Ja. Och då har du en egen hittepå definition av ordet. För oss andra så defineras ett ord enligt ordboken. Det är så vi kommunicerar med varandra på ett begripligt vis. Alltså att ord betyder specifika saker, du kan slå upp ord i en ordbok, och vi använder oss av dessa orden för att kommunicera begripligt med varandra.

Vad du gör är att fantisera ihop en personlig definition av ordet, som inte står med när man slår upp ordet i en ordbok. Vilket kan vara fine antar jag men som sagt så måste du vara klar med dig själv och med omgivningen att du har en egen hittepå definition av ordet.
Om van Gogh varit den han var idag i vårt samhälle hade han med ditt resonemang inte definierats som konstnär. Sett ur vår kultur anser vi ändå att han var en konstnär. Bara det exemplet bevisar att det har helt och hållet att göra med kultur och samhällets definition från fall till fall.
Citera
2025-12-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Om van Gogh varit den han var idag i vårt samhälle hade han med ditt resonemang inte definierats som konstnär. Sett ur vår kultur anser vi ändå att han var en konstnär. Bara det exemplet bevisar att det har helt och hållet att göra med kultur och samhällets definition från fall till fall.

Van Gogh ansågs inte som konstnär under sin tid heller. Van Gogh var ingen konstnär förens hans verk började sälja. Det är alltså inte jag som påstår eller bestämmer något. Jag pekar bara på fakta. Ord betyder saker.

Förstår du dåligt? Ordet har en bestämd definition. Att du flummar runt i dina egna fantasier om att ord betyder vad du själv tycker att de betyder är så lågbegåvat att jag börjar fundera över ifall du på allvar är såpass låg begåvad att du inte förstår att ord betyder saker, oavsett vad du personligen tycker.
Citera
2025-12-16, 20:12
Medlem
Fasrands avatar
Så Jocke likt en bakfull raglande zombie plötsligt vaknar upp i en dammig gammal soffa efter 15 år och skriker: öhhhhhhhe öhhhh överfall överfall!! Vafan jag har ju blivit överfallen och blivit utsatt för bl bla bla

Mkt trovärdig lol
Citera
2025-12-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Säg en grej!

En grej!
Citera
2025-12-16, 20:13
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Van Gogh ansågs inte som konstnär under sin tid heller. Van Gogh var ingen konstnär förens hans verk började sälja. Det är alltså inte jag som påstår eller bestämmer något. Jag pekar bara på fakta. Ord betyder saker.

Förstår du dåligt? Ordet har en bestämd definition. Att du flummar runt i dina egna fantasier om att ord betyder vad du själv tycker att de betyder är så lågbegåvat att jag börjar fundera över ifall du på allvar är såpass låg begåvad att du inte förstår att ord betyder saker, oavsett vad du personligen tycker.
Vi benämner honom som konstnär, trots att han aldrig var det när han levde. Han har alltså blivit konstnär efter sin död. Det är uppenbart att det har att göra med vad som definieras som konstnär i rådande kultur.
Citera
2025-12-16, 20:17
Medlem
Amors avatar
Till alla Jocke-fans därute.

Vi vuxna människor som följt nyheter och samhällsdebatt sedan länge. Vi är redan förbi grejen med bortträngda minnen för länge sedan. Spiken i den kistan slogs in definitivt när sekten Lambertz, Borgström med flera avslöjades grovt i Quickfallet. Samma sak med Da Costa-härvan. Bortträngda minnen är det bara ett fåtal fanatiska freudianer som tror på idag, finns ingen vetenskap i huvudtaget i det.

Det spelar ingen roll om vi är vänster, höger, SD:are. Ingen tror på det längre.

Sedan att ni vill belysa Chrippa. Var så god. Men han var inte grejen i denna dokumentär, ni fokusförflyttar från ämnet, som är sociala mediagiganten Joakim Lundells agerande.

https://magasinetfilter.se/kommentar/sture-bergwall-har-sett-dokumentaren-om-joakim-lundell-han-kanner-igen-sig/
Senast redigerad av Amor 2025-12-16 kl. 20:22.
Citera
2025-12-16, 20:21
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
En grej!

Oki… du fattar tivolit med med dumskallar.

Jag blir nästan omöjlig
Citera
2025-12-16, 20:25
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Plus med en lögndetektor.
Ja. Allt som kan utgöra lite spänning är bra TV. Sedan vill jag också att det finns en psykolog som kan förklara olika delar i detta t.ex. kring vilka minnen man kan tänkas ha från barndomen och gärna två experter med olika åsikter.
Citera
2025-12-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vi benämner honom som konstnär, trots att han aldrig var det när han levde. Han har alltså blivit konstnär efter sin död. Det är uppenbart att det har att göra med vad som definieras som konstnär i rådande kultur.

Att du tycker det är en sak. Att ordet konstnär defineras som något annat enligt ordboken är det som vi dock måste förhålla oss till. Jag förstår att du har en åsikt, vilket är okej, men åsikternas värld är inte samma som beläggen och faktans. Det existerar en ordbok, testa att slå upp ordet konstnär. Eller var faktaresistent och cp autistisk
Citera
2025-12-16, 20:32
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Till alla Jocke-fans därute.

Vi vuxna människor som följt nyheter och samhällsdebatt sedan länge. Vi är redan förbi grejen med bortträngda minnen för länge sedan. Spiken i den kistan slogs in definitivt när sekten Lambertz, Borgström med flera avslöjades grovt i Quickfallet. Samma sak med Da Costa-härvan. Bortträngda minnen är det bara ett fåtal fanatiska freudianer som tror på idag, finns ingen vetenskap i huvudtaget i det.

Det spelar ingen roll om vi är vänster, höger, SD:are. Ingen tror på det längre.

Sedan att ni vill belysa Chrippa. Var så god. Men han var inte grejen i denna dokumentär, ni fokusförflyttar från ämnet, som är sociala mediagiganten Joakim Lundells agerande.

https://magasinetfilter.se/kommentar/sture-bergwall-har-sett-dokumentaren-om-joakim-lundell-han-kanner-igen-sig/

Jag är själv vuxen.
På något galet sätt har jag vid sidan av och likt många andra följt denna "fight" från dag 1, dvs. från första stund Linnea kom in i Joakim och Chrippas liv (först var hon intresserad av JL, därefter när hon fick nobben var det mer spännande med CB).

ALLA i denna soppa är vidriga trash. Absolut alla. JL kräks jag på bara jag ser honom och samma sak med hela hans entourage från hantverkare till kameramän.
Men det finns faktiskt några jag kräks ännu mer över- och det är CB och Linnea.
Dom är båda så psykiskt instabila det bara går. Sprider hat, missköter CB:s dotter, ljuger, förtalar och lever ett påhittat liv där det bara handlar om att det ska se bra ut.
Samtidigt lever dom i en misär.

Dom är den absoluta orsaken till detta drama. Inte för att dom existerar utan för de val de gjort och det sätt de beter sig på.

Alla är vidriga, men CB och hans blonda bimbo är värre än satan.
Citera
2025-12-16, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Jag är själv vuxen.
På något galet sätt har jag vid sidan av och likt många andra följt denna "fight" från dag 1, dvs. från första stund Linnea kom in i Joakim och Chrippas liv (först var hon intresserad av JL, därefter när hon fick nobben var det mer spännande med CB).

ALLA i denna soppa är vidriga trash. Absolut alla. JL kräks jag på bara jag ser honom och samma sak med hela hans entourage från hantverkare till kameramän.
Men det finns faktiskt några jag kräks ännu mer över- och det är CB och Linnea.
Dom är båda så psykiskt instabila det bara går. Sprider hat, missköter CB:s dotter, ljuger, förtalar och lever ett påhittat liv där det bara handlar om att det ska se bra ut.
Samtidigt lever dom i en misär.

Dom är den absoluta orsaken till detta drama. Inte för att dom existerar utan för de val de gjort och det sätt de beter sig på.

Alla är vidriga, men CB och hans blonda bimbo är värre än satan.
En vuxen som hatar på internet.

Jättevuxet, hörrududu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in