Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-16, 18:37
Medlem
”Våldtagen”? Ännu en hora som vill tjäna pengar?
Citera
2025-12-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu läste du inte så noga vad jag skrev. Jag skrev att det krävs starkare motiv vid falsk tillvitelse för våldtäkt, än ynka 220 000. Eftersom det kan bli så fruktansvärt liv efter en våldtäktsanmälan, vare sig den är sann eller falsk. Det är helt enkelt inte värt ynka 220 000. Och dessutom inte ens säkert det blir fällande dom. Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar leder till fällande dom. Och det är inte ens säkert att målsägande ens får ut något skadestånd.

Ja, det sker falska anmälningar och falsk tillvitelse. Falska anmälningar saknar i regel en utpekad "förövare". Falsk tillvitelse, där är en "förövare" falskt utpekad. Men som sagt: krävs starkare motiv än ynka 220 000 för detta.

Målsägande I detta fallet har bevisligen blivit våldtagen. Så det blir rätt märkligt att diskutera falsk tillvitelse i denna tråd.

31-åringen har satt dit sig själv, kan man faktiskt säga.
Jag provar att citera dig en gång till. Av någon anledning har du fortsatt vara aktiv i tråden men vill inte svara på min fråga. Jag skrev:

”Okej, kan du länka till en källa som styrker ditt påstående? Låter för otroligt för att vara sant. För jag antar att du inte är en tankeläsare och kan veta motivet till alla falska våldtäktsanmälningar?

Som sagt, jag ser fram emot en länk som bevisar ditt påstående”

Så, återigen, kan du styrka ditt påstående eller är det bara rent skitsnack och dina egna hypoteser?
Citera
2025-12-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jag provar att citera dig en gång till. Av någon anledning har du fortsatt vara aktiv i tråden men vill inte svara på min fråga. Jag skrev:

”Okej, kan du länka till en källa som styrker ditt påstående? Låter för otroligt för att vara sant. För jag antar att du inte är en tankeläsare och kan veta motivet till alla falska våldtäktsanmälningar?

Som sagt, jag ser fram emot en länk som bevisar ditt påstående”

Så, återigen, kan du styrka ditt påstående eller är det bara rent skitsnack och dina egna hypoteser?

Jag kan inte länka till en källa. Men genom att ta del av domar där folk har dömts för att falskt ha tillvitad andra för våldtäkt, så är det andra motiv som har legat bakom, än eventuellt skadestånd. Det brukar ha mer personlig karaktär. Tex hämd för annan form av svek. Eller påkommen vara otrogen. Eller som i ett fall nyligen: en 21-årig kvinna var otrogen, hennes sambo tog henne på bar gärning och misshandlade mannen hon var otrogen med. Kvinnan fick panik att sambon skulle hamna i fängelse och kom på att ljuga om våldtäkt så att sambon kunde hävda att han misshandlade mannen i nödvärn å kvinnans vägnar.

Inget sådant återfinns i detta ärende. I detta ärende var målsägande och den dömde 31-åringen vänner. De har gemensamma vänner. Han hånglade lite med henne på en fest de var på. Han skulle sova hos henne. I bilen på väg hem säger han att de ska ha sex. Målsägande säger att de inte ska ha sex.

Hemma hos henne försöker han sig på ändå och hon säger nej, sluta upprepade gånger, föser undan hans hand. Men han skiter I detta och penetrerar henne med fingrarna så det gör ont på kvinnan. Och till slut även någon millimeter med sin penis. Då blir kvinnan rädd och flyr hemmet.

Dagen efter konfronterar hon honom i Snapchatkonversationen. Och där erkänner han att han har hört hennes upprepade nej, men inte hörsammade dessa. Han skyller ifrån sig på fyllan och på henne.

Han lämnar sedan olika versioner på det hela och har olika bortförklaringar, även i förhör. Han bedöms inte som trovärdig.

Och Tingsrätten menar även på att kvinnan är trovärdig och inte finns någon anledning för henne att ljuga.

Detta är en våldtäkt. Helt uppenbart. Och den dömde 31-åringen har satt dit sig själv.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-16 kl. 19:59.
Citera
2025-12-16, 19:36
Medlem
Adelaides avatar
Kan man lyssna på rättegången nånstans?
Citera
2025-12-16, 19:46
Medlem
Citat:
Hemma hos henne försöker han sig på ändå och hon säger nej, sluta upprepade gånger, föser undan hans hand. Men han skiter I detta och penetration henne med fingrarna så det gör ont på kvinnan. Och till slut även någon millimeter med sin penis. Då blir kvinnan rädd och flyr hemmet.

Det finns inga som helst bevis för att det har gått till på det sättet.
Citera
2025-12-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Den dömde 31-åringen är inte trovärdig med sina 4 olika versioner av händelsen. Och dåliga bortförklaringar kring sitt erkännande I Snapchatkonversationen.

Målsägande är däremot trovärdig och hennes enda version av händelsen får stöd i både vittnesuppgifter och i stödbevisning i form av teknisk bevisning.
Citera
2025-12-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSKKLLIIHHJJKK
”Våldtagen”? Ännu en hora som vill tjäna pengar?

Det är exakt det de handlar om en hynda som vill tjäna pengar utnyttjar en full väns minnesförlust till att anklaga honom falskt och få skadestånd detta vet jag helt säkert
Citera
2025-12-16, 20:28
Medlem
Citat:
Jag kan inte länka till en källa. Men genom att ta del av domar där folk har dömts för att falskt ha tillvitad andra för våldtäkt, så är det andra motiv som har legat bakom, än eventuellt skadestånd. Det brukar ha mer personlig karaktär. Tex hämd för annan form av svek. Eller påkommen vara otrogen. Eller som i ett fall nyligen: en 21-årig kvinna var otrogen, hennes sambo tog henne på bar gärning och misshandlade mannen hon var otrogen med. Kvinnan fick panik att sambon skulle hamna i fängelse och kom på att ljuga om våldtäkt så att sambon kunde hävda att han misshandlade mannen i nödvärn å kvinnans vägnar.

Inget sådant återfinns i detta ärende. I detta ärende var målsägande och den dömde 31-åringen vänner. De har gemensamma vänner. Han hånglade lite med henne på en fest de var på. Han skulle sova hos henne. I bilen på väg hem säger han att de ska ha sex. Målsägande säger att de inte ska ha sex.

Hemma hos henne försöker han sig på ändå och hon säger nej, sluta upprepade gånger, föser undan hans hand. Men han skiter I detta och penetrerar henne med fingrarna så det gör ont på kvinnan. Och till slut även någon millimeter med sin penis. Då blir kvinnan rädd och flyr hemmet.

Dagen efter konfronterar hon honom i Snapchatkonversationen. Och där erkänner han att han har hört hennes upprepade nej, men inte hörsammade dessa. Han skyller ifrån sig på fyllan och på henne.

Han lämnar sedan olika versioner på det hela och har olika bortförklaringar, även i förhör. Han bedöms inte som trovärdig.

Och Tingsrätten menar även på att kvinnan är trovärdig och inte finns någon anledning för henne att ljuga.

Detta är en våldtäkt. Helt uppenbart. Och den dömde 31-åringen har satt dit sig själv.

I princip allt du skrivit är lögner och rent skitsnack, till exempel lögnen om att han erkänt när han bara spekulerar tror du att dina lögner blir mer sanna om du upprepar det i vart och vartannat fall, självklart är det pengar som är drivkraften bakom en falsk anmälan 220 k är mycket pengar. Du tycker de är för lite pengar för att du själv skulle falskanmäla någon och som den autist du är utgår du ifrån att alla andra också tycker det är för lite pengar eftersom du gör det men det är ett resonemang som är för dumt för att ens konfrontera men jag kommer inte låta dig sprida lögner i tråden jag ska visa alla som läser i tråden sanningen
Citera
2025-12-16, 20:31
Medlem
Citat:
Den dömde 31-åringen är inte trovärdig med sina 4 olika versioner av händelsen. Och dåliga bortförklaringar kring sitt erkännande I Snapchatkonversationen.

Målsägande är däremot trovärdig och hennes enda version av händelsen får stöd i både vittnesuppgifter och i stödbevisning i form av teknisk bevisning.

Vittnesuppgifter? Ren lögn igen ingen såg något finns inga vittnen att hon lämnat sin krystade anklagelse även till ett par vänner gör den inte mer sann. Du menar den tekniska bevisningen som visar att han inte minns något och bevisligen var så plakat att han inte kunde genomföra någon våldtäkt. Du tolkar snap konversationen extremt krystat för något erkännande finns inte, tvärtom bevisar snap konversationen att han är oskyldig om man klarar av att se vad som verkligen står och inte bara vad man vill där ska stå
Citera
2025-12-16, 20:32
Medlem
Citat:

Klart hon har ju drogat ner honom så han inte ska minnas något så hon ska kunna få skadestånd klart han inte fixar att vara trovärdig när han inget minns mrs retard
Citera
2025-12-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Precis men vissa fortsätter upprepa samma lögn om och om igen i tron att de då ska bli mer sant det blir det dock inte det som finns är ord mot ord och hörsägen inte tillstymmelse till bevis
Citera
2025-12-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Kan man lyssna på rättegången nånstans?

Nä jag tror rättegången skett bakom lyckta dörrar brukar vara så i sexual mål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto