Det är bara synd att dokumentären tog Chrippas sida
Chrippa framstår ju som en 16-åring med ADHD och obefintlig impulskontroll i dokumentären.
Den som sa att detta skulle vinklas till hans fördel hade fel.
Chrippa framstår ju som en 16-åring med ADHD och obefintlig impulskontroll i dokumentären.
Den som sa att detta skulle vinklas till hans fördel hade fel.
Jo, men tänk på introt med Linnea och Chrippa som lyckligt par.
Herregud vilken vinklad dokumentär. Vi som följt dramat sedan det började vet givetvis att C och L är sinnessjuka och de riktiga bovarna. Mycket av det tvivelaktiga som utförts av "sekten" gjordes i samband med att de ville rentvå C från diverse anklagelser från hans fru. Detta verkar Bo Göran utelämna helt och fokus läggs på att välja ut enskilda uttalanden för att få C och L att se ut som offer.
Riktigt låg kvalitet och jag kräver att regeringen ser till att SVT avvecklas om vi ska behöva finansiera sånt här dravel.
Sen förstår jag inte varför Anjo gräver sin egen grav med sina märkliga uttalanden men det fråntar inte faktumet att C och L är de verkliga förövarna. Falska anklagelser, skattebrott, förtal, olaga hot, stämpling osv. Att ändå försöka framställa dessa dårar som offer får jag ändå säga är beundransvärt.
Jacke framstår dock som den största förloraren av dem alla. Snubben vänder på åsikterna snabbare än de flesta av oss byter underkläder.
Ännu en som inte förstått syftet med dokumentären.
Tv4 har gjort bort sig totalt. Jyckeboy har suttit i morgonsoffan, man slafsade ihop en ”dokumentär” och nu kör man honom i Körslaget.
Men även förlag och övriga medier är skyldiga till det här samhällsförfallet och för förföljelserna som oskyldiga barnfamiljer råkat ut för.
Det jag undrar är varför svenska föräldrar är så jävla mesiga? Hade den där fete imbecillen Banjo och bajsrunkaren Jycke försökt förstöra livet för min familj och fått mina barn mobbade i skolan, så hade jag åkt hem till dom här fjantarna och krossat knäskålarna på dom. Det är inget häftigt snack, skadar någon mina barn så blir det konsekvenser.
De här snubbarna ska vara glada att dom inte råkat illa ut, ännu, förr eller senare ger man sig på fel person.
Framförallt måste föräldrar engagera sig mer och ta mer ansvar för vad man tillåter sina barn och ungdomar att ägna sig åt under uppväxten. Det är varken normalt eller okej att sitta och titta på tusentals destruktiva videos på Jewtube som resulterar i att oskyldiga familjer och barn blir traumatiserade och livrädda för att gå utanför dörren.
Stäng av datorn för helvete. Avinstallera ”sociala” medier. Gå ut i skogen. Läs en bok. Spela fotboll med polarna. Använd kroppen och huvudet till vettiga saker som gör livet bättre för dig själv och din omgivning.
Dokumentären som sådan är ojämn och rörig. Särskilt del två som i princip inte säger någonting för mig som inte kände till dom här ”människorna” sedan innan. Men sammanfattningsvis kan man konstatera att människor, både dom i dokumentären och dom hundratusentals följarna, visar sig vara enfaldigare än man trodde, det är skrämmande och tragiskt att bevittna vilket jävla skräp det handlar om. Det är nog bara eugenik som kan rädda det här landet.
Jag håller med! Jag förstod verkligen ingenting av del två.
Men del tre knöt väl ihop säcken litegrann om vad del två handlade om.
Jag hade dock önskat att Bo-Göran hade pressat Jocke mer på svar angående hans uppenbara lögner.
Ännu en som inte förstått syftet med dokumentären.
Försök först förstå syftet. Uttala dig sedan.
Lycka till.
Vad är syftet? Att visa att människor som beter sig som idioter och ägnar sig åt grov brottslighet orsakar smärta hos både sig själva och sina anhöriga?
Det var alltså inget barns minnen. Man är inget barn vid 31 års ålder. Och vad som kan hända med minnen under lång tid. De kan förvandlas till oigenkännlighet. Så det var rena efterhandskonstruktioner. För att kicka igång boken.
........
INRIKES PUBLICERAD 16 DECEMBER
Joakim Lundell medger sena minnen
Minnena av mammans vanvård kom till
Youtubeprofilen Joakim Lundell när han
var 31 år, strax innan han började
skriva sin självbiografi "Monster".
Det framkommer i SVT:s serie "Hatet".
I ett samtal som Lundell själv inte
vet spelas in säger han att minnena av
tortyr och vanvård dök upp när han
2016 fick se kopior på socialtjänstens
handlingar. -Därför kraschade jag när
jag läste pappren, för det dök upp
saker jag inte vet var de kom ifrån.
"Hatet" har kritiserats för att miss-
tänkliggöra ett barns minnen. Lundells
mor förnekar anklagelserna mot henne.
Lundell kritiserar SVT
Det väcker frågor att barndomsminnen plötsligt ska ha framträtt först vid 31 års ålder. Liknar inte detta de omdiskuterade fallen kring Sven-Åke Cristiansen, Thomas Quick och utredningen av Catrine da Costa? Finns det någon information om vilken typ av terapi Joakim Lundell tog del av under åren 2015–2016, när han enligt egen utsago började minnas sin barndom? Han har själv sagt att detta skedde i samband med att han begärde ut sina journaler, men dessa innehöll enligt uppgift inga dokumenterade uppgifter om övergrepp, psykisk tortyr eller liknande. Hur minnena i så fall aktualiserades är oklart.
Vidare kan man fråga sig vem Gunilla Wigertz är, som numera verkar ha en framträdande roll i paret Lundells sammanhang. Vilken formell utbildning har hon inom psykiatri eller psykoterapi, utöver det hon själv beskriver som att hon ”naturligt utvecklade egna föredrag, kurser och utbildningar inom livskunskap, personlig utveckling, parrelationer och föräldraskap, samt inom NVC”, inklusive det så kallade giraffspråket. Har Gunilla Wigertz haft någon roll i arbetet med att ta fram Joakim Lundells barndomsminnen? Finns det någon känd koppling mellan Wigertz och exempelvis Margit Norells teorier eller kretsen kring hennes lärjungar?
”Hatet” mest anmälda programserien någonsin
Uppdaterad idag 15:59Publicerad idag 15:47
SVT-dokumentären Dokument inifrån: Hatet har anmälts över 2200 gånger till Granskningsnämnden, skriver Mediemyndigheten till Kulturnyheterna. Aldrig tidigare har en programserie anmälts så många gånger.
Hoppas man slipper se dessa eländiga människor i vanlig media i framtiden? Mytomaner som är väldigt duktiga på att be om förlåt, skämmas över sitt beteende, skylla på andra behöver inte få mer utrymme. Det räcker med Trump.
För övrigt, varför har Norrköping lyckats bli hemvist för the white thrash elite? Lundells, Anjo och Sydborg?
Ja det är en helt annan fråga än den vi diskuterar. Finns massa sätt. Men bra om en person i branschen får upp ögonen för ens praktik. Att gå konsthögskola är en väldigt bra start, svårt att komma in dock.