Citat:
Ursprungligen postat av
Majsmannen2
Så det spelar roll på vems initiativ det är? Handlar väl bara om samtycke. Men okej, gav hon vika för hans intiativ där, då gav hon ju honom ytterligare falska förhoppningar om att även ge efter för sex hemma hos henne.
Skjutsade hon hem dom andra kompisarna men den hon inte ville ha sex med skjutsade hon inte hem?
Hon tänkte inte att han somnar ifall han som fyllekåt får möjligheten att ligga och trycka sin penis mot hennes rumpa.
Hade hon velat han skulle somna hade hon lämnat rummet tidigare.
Tycker du ibland har samma förväntningar på henne som man ungefär kan ha med ett barn.
Oavsett vad hon har gjort. Så spelar det faktiskt ingen som helst roll. Försök att fatta att
upprepade nej, sluta och bortfösande av händer är
mycket tydliga tillsägelser om "jag vill
inte ha sex med dig!". Att
inte hörsamma detta och ända penetrera målsägande
är olagligt: våldtäkt.
Svea ska kunna säga "men skjut mig då, skjut mig i huvudet dååååååå!" Och ge Stig ett skjutvapen. Provocera och uppvigla honom till att skjuta henne. Skjuter han henne i huvudet kommer han åka dit för mord eller dråp, likt förbannat. Han sköt ju ihjäl henne! Han blir
inte mindre skyldig till mord eller dråp för att hon var en jobbig uppviglare till brottet.
Så är det även här. Den dömde 31-åringen
våldtog målsägande. Det är nämligen våldtäkt att penetrera någons könsorgan mot dennas vilja och när denna
upprepade gånger säger nej, sluta och föser bort ens händer.
Finns inga som helst förmildrande omständigheter i att de hånglade lite tidigare på kvällen eller att de sov sked. Det är lika mycket våldtäkt för det.
Ett nej är ett nej, och här var det upprepade nej, sluta och bortfösta händer tom.