Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Har det framgått varför tjejen hörde av sig till killen dagen efter, vad var syftet med den kontakten?
Hon avslutar konversationen, hade något kunnat få henne att prata vidare?
Märkligt beteende, man kan verkligen ifrågasätta om hon är riktigt riktig.
Nej, det har inte framgått.
Men min spekulation är:
1. Hon vill ha en förklaring till varför han inte hörsammade hennes
upprepade nej och ett
genuint förlåt för det. En slags upprättelse.
2. Om han
inte skulle ge henne en godtagbar förklaring och
inte skulle ge henne en geniun ursäkt för att han våldtog henne, så fanns nog tanken där att polisanmäla honom. Och använda Snapchatkonversationen som bevismaterial.
Och vad händer? Jo, han erkänner att han har hört hennes
upprepade nej men inte brytt sig om dessa. Men skyller ifrån sig först på fyllan och sedan på henne... dvs. Han ger henne varken en godtagbar förklaring eller en genuin ursäkt. Då ledsnar Hon på att skriva något mer med honom... Och tänker förmodligen "då gör jag polisanmälan".
Min spekulation åter:
Hade han givit en godtagbar förklaring och en
geniun ursäkt, så hade hon förmodligen inte gjort någon polisanmälan.
De var vänner och har gemensamma vänner. Rättegång etc är psykiskt påfrestande. Och allt hur det hela rubbar balansen i kamratgänget.
Så hade han givit en godtagbar förklaring och en
geniun ursäkt, så kanske hon ändå inte hade velat prata vidare (han har ju trots allt våldtagit henne)
men hon hade nog övervägt att
inte polisanmäla. Och förmodligen valt att inte polisanmäla.
Men när han visar så dålig förståelse och skyller ifrån sig... Så. Blir det polisanmälan. Och där blir ju Snapchatkonversationen bra bevismaterial.
Och nej, det är inget märkligt beteende att vilja prata ut med någon som betett sig som ett svin och vilja ha en förklaring och en ursäkt. Skriftligt eller i telefon kändes nog även tryggast för hennes del efter vad han har utsatt henne för.