Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-15, 17:06
Medlem
Att sälja sitt "trauma" är en stor internationell trend. Och det verkar gå bra att hitta på vad som helst när det finns snyftföljare:

https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2025/dec/14/trauma-mental-health
Citera
2025-12-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamilleDelacour
Ja, faktiskt! Varför skriver du på östgötska?

Nu må Joakims mamma inte ha anmält honom men faktum är att det han gjort är en olaglig handling. Även om mamman skulle vara skyldig. Detta är förtal. Hon är inte dömd för någonting.

Skriver på östgötska? Vad har du tagit?

Såvitt jag vet är inte heller Joakim dömd för förtal som du anklagar honom för.
Citera
2025-12-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Kan du visa mig de bevisen som styrker detta?

För att nästan hela ditt inlägg består av psykotiskt svammel

Om du visar mig bevisen som styrker att mamman aldrig gjort Joakim något.

Men du tror ju på en psykotisk kvinna som valde att börja missbruka samtidigt som hon hade barn hemma.
Citera
2025-12-15, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Om du visar mig bevisen som styrker att mamman aldrig gjort Joakim något.

Hur skulle det gå till menar du? Anledningen till att det inte finns något är högst troligen för att mamman inte utsatte Jocke för det han beskriver, utan att Jocke som vanligt ljuger för uppmärksamhet och pengar.
Citera
2025-12-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Hur skulle det gå till menar du? Anledningen till att det inte finns något är högst troligen för att mamman inte utsatte Jocke för det han beskriver, utan att Jocke som vanligt ljuger för uppmärksamhet och pengar.

Jag tror helt klart mer på Joakim än en kvinna som valde att missbruka tabletter samtidigt som hon hade små barn i hemmet. Man får tro som man vill, och en stor majoritet stödjer Joakim.
Citera
2025-12-15, 19:48
Avstängd
Citat:
Jag tror helt klart mer på Joakim än en kvinna som valde att missbruka tabletter samtidigt som hon hade små barn i hemmet. Man får tro som man vill, och en stor majoritet stödjer Joakim.

Ja, precis.....
Citera
2025-12-15, 20:53
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:

Du väljer att tro på Jocke för att hans mamma käka lite smärtstillande piller?
Och blev lite trött och klia sig lite mkt.
Kan garantera att Jocke varit full med små barn i hemmet.
Tror du varit full med små barn i hemmet..

Är det så svårt att erkänna man råkat dragits med i nåt man inte vet nåt om?
Varför behöver du tro på nån? Bara vänd om och gå och diska eller nåt!
Citera
2025-12-15, 22:06
Medlem
Aakkes avatar
Sista avsnittet imorgon, Hanna W ska vara med.

Vad tror ni mer? Är allt redan sagt?
Citera
2025-12-15, 22:21
Medlem
Citat:
3. Chatten • 59 min
En hemlig chatt ger svar på Joakim Lundells verkliga roll i det hatiska ”Chrippadramat”. Och från oväntat håll kommer information som sätter boken Monster och Joakim Lundells uppmärksammade barndomsskildring i ett helt nytt ljus. En undersökande dokumentär i tre delar av Bo-Göran Bodin. Del 3 av 3: Chatten.
Det här kan bli bra
Citera
2025-12-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Du väljer att tro på Jocke för att hans mamma käka lite smärtstillande piller?
Och blev lite trött och klia sig lite mkt.
Kan garantera att Jocke varit full med små barn i hemmet.
Tror du varit full med små barn i hemmet..

Är det så svårt att erkänna man råkat dragits med i nåt man inte vet nåt om?
Varför behöver du tro på nån? Bara vänd om och gå och diska eller nåt!

Intressant att det står i soc-papprena att mamman tackade nej till att få hjälp i hemmet. Det står ordagrant där.

När de föreslog att sätta Joakim på ett barnhem i Jönköping tackade hon först ja. Men när de berättade att mamman då första två veckorna var tvungen att vara med Joakim där på barnhemmet så tackade hon nej, då passade det inte. Så mycket brydde sig kärringen.

Hon skulle ju inte kunna missbruka där och då var det ingen bra idé längre, hon ville att Joakim skulle skickas dit helt ensam som litet barn utan att hon skulle behöva lyfta på arslet bemöda sig.
Citera
2025-12-15, 22:29
Medlem
Citat:
Intressant att det står i soc-papprena att mamman tackade nej till att få hjälp i hemmet. Det står ordagrant där.

När de föreslog att sätta Joakim på ett barnhem i Jönköping tackade hon först ja. Men när de berättade att mamman då första två veckorna var tvungen att vara med Joakim där på barnhemmet så tackade hon nej, då passade det inte. Så mycket brydde sig kärringen.

Hon skulle ju inte kunna missbruka där och då var det ingen bra idé längre, hon ville att Joakim skulle skickas dit helt ensam som litet barn utan att hon skulle behöva lyfta på arslet bemöda sig.
Precis det tog Jocke upp i sin rant hos Anjo ikväll. Som från samma manus.

Hon hade två små barn hemma, det är klart att hon valde dem. Hon orkade inte med gaphalsen.
Citera
2025-12-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Precis det tog Jocke upp i sin rant hos Anjo ikväll. Som från samma manus.

Hon hade två små barn hemma, det är klart att hon valde dem. Hon orkade inte med gaphalsen.

Vilken bra mor i så fall som missbrukar tabletter hemma med sina två små barn.

Och tydligen kunde ingen annan ta hand om barnen så länge trots att hon ej var ensamstående.. Joakims biologiska pappa fick givetvis ej veta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in