Vet du det, minsann?
Så det faktum att det finns tomter till salu i närområdet för ~5 miljoner kronor har gått dig helt förbi?
Detta har inget annat med att göra än att ni försöker få ihop det, du och ekbo utgår från att de såklart har gjort en prissänkning med vad renoveringen kostar och resterande värde är då såklart tomten.
Det är ju rätt att "få ihop" siffrorna om man utgår från det
svaret man vill ha och räknar baklänges...
I praktiken vet du inte vad tomten i annonsen är värd, eftersom det inte framgår i annonsen. Eller hittade du priset för bara tomten i mäklarannonsen?
Nej, exakt....
Ni vet inte vad tomten är värd utan antar bara, och ni antar det värdet som ger svaret ni önskar.
Detta förbiser också hela grundidén kring varför jag säger att ni intensivt bedriver krig mot verkligheten. I annonser står det klart och tydligt vad priset är, 7 000 000 kr. När ni säger "Fast egentligen kostar huset bara 300 000 kr, resten är tomt" så är det endast villfarelse ni intalar er själva. Priset är fortfarande 7 000 00 kr, inte 300 000 kr...
Jag har redan påtalat din extrema oärlighet och bristande diskussionsförmåga tidigare och du är dig lik.
Inget alls nej.
"Strax över 27 procent av säljarna på bostadsmarknaden fick den senaste månaden backa från sitt ursprungspris för att köparna skulle haka på. Det visar statistik från bostadssajten Booli.
Siffran är rekordhög och kan jämföras med snittet i fjol som då låg på runt 24 procent.
”Det kan vara ett tecken på att fler vill sälja. Under hösten har säljarna gått ut lite för högt, sett till det stora utbudet”, säger Booli-experten Jennie Leffler i en skriftlig kommentar till TT."
Och då har vi inte ens sett början på det stora utbudet som kommer in när äldre börjar gå bort och arvingar vill likvidera dödsboets tillgångar ännu.
Jag har väldigt god förankring i verkligheten, därför är det superenkelt för mig att hämta in bevis, artiklar, studier och övrigt som styrker mina påståenden om hur bostadsmarknaden mår och vart vi är på väg.
Sist du försökte bevisa något drog du fram en källa som motbevisade dig själv och nu sist med dålig matematik och grundlösa antaganden om vad en tomt är värd.
Du får ljuga för dig själv hur mycket du vill men det ändrar inget och mig övertygar du inte.