2025-12-14, 21:59
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Du behöver då fan sitta o försvara pundarmorsan i varenda tråd som går din sorgliga jävel

Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Precis, om man läser Jockes journaler är det väldigt uppenbart att han gick i regression när minsta barnen kom.
Sånt är jobbigt för ett vanligt barn, för ett barn med autism blir det extra jobbigt.
Jag tror att fosterhemmet var det bästa för Jocke eftersom de kunde hantera hans beteende bättre än mamman.
Jag förstår inte folk som förespråkar att mamman skulle haft kvar Jocke i ett hem där mamman inte klarade av att hantera hans utbrott.
Citera
2025-12-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Du behöver då fan sitta o försvara pundarmorsan i varenda tråd som går din sorgliga jävel
Som vi alla vet, finns det inget stöd för att Annika har varit en "pundarmorsa", vad det finns bevis för, är att Anna Book är en pundarmorsa. Då tycker du, om du är konsekvent, att Jocke och Jonna utsätter sitt lilla lilla barn för psykisk misshandel när öilla lilla Lilou lämnas i en miljö där det förekommer knark, psykoser och vredesutbrott.
Citera
2025-12-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du menar pga Joakim istället?

Finns ingen med trovärdighet som angett att hon knarkande med Joakim, och hon bad om hjälp av socialtjänsten. INTE att hon sa "kom och ta honom".
inte ens det kan du få rätt.

Användaren påstod att hon knarkade för att Joakim var så hemsk som person som barn.

Fosterföräldrarna är trovärdiga. De upplevde mamman som påverkad långt innan hon säger sig ha börjat missbruka. Oavsett vad, vem är trovärdigast? Inte en missbrukare som missbrukade medans hon hade flera barn hemma i alla fall.
Citera
2025-12-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det som menades var inte när han jobbar, utan när han är hemma och hon ska iväg.
Dessutom finns det rätt många artister som har med sig sina spädbarn när de jobbar - eftersom de inte vill att anknytningen ska störas.

Charlotte Perrelli gör sig redo för en turnésommar.

Hon tar med sig hela familjen i husbil och åker på sommarturné med Diggiloo – samtidigt måste maken Anders Jensen ändra sitt liv för att kunna vara med deras barn.

https://www.expressen.se/noje/maken-andrar-sitt-liv-for-charlotte-perrelli-/#:~:text=Charlotte%20Perrelli%20g%C3%B6r%20sig%20r edo%20f%C3%B6r%20en,f%C3%B6r%20att%20kunna%20vara% 20med%20deras%20barn.

Pernilla Wahlgren
Och ända fram tills de har börjat skolan har barnen varit med mig på alla turnéer, åkt turnébuss, bott på hotell, hängt backstage. Om man frågar Benjamin och Bianca så är det den tiden som har format dem till det de är i dag.
https://mama.expressen.se/arets-mama/pernilla-wahlgren-barnen-ar-mina-basta-vanner-de-ar-mitt-allt/

Det är väl upp till var och en hur de vill utforma jobb/familjelivet. Joakim arbetar förmodligen mycket hemma med.

Som en av Sveriges mäktigaste är man aldrig ledig.
Citera
2025-12-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Användaren påstod att hon knarkade för att Joakim var så hemsk som person som barn.

Fosterföräldrarna är trovärdiga. De upplevde mamman som påverkad långt innan hon säger sig ha börjat missbruka. Oavsett vad, vem är trovärdigast? Inte en missbrukare som missbrukade medans hon hade flera barn hemma i alla fall.

Fosterföräldrarna väntade isåfall 4-5 år med att nämna för socialtjänsten att de såg tecken till missbruk + att socialtjänsten och andra myndigheter måste ha missat detta missbruk. Dessutom har samtliga familjemedlemmar inte heller märkt av det.

Sannolikheten att det fanns ett missbruk när Jocke bodde hemma måste anses som nästan noll och intet. Att hon skulle ha hallucinerat till skräckfilmer och sågat sig i händerna vid matlagning utan att känna smärta är helt uteslutet då inte ens tungt missbruk av dåtidens smärtstillande skulle göra att man inte kände någon smärta i ett sådant scenario!

I övrigt skulle hon omöjligt kunna sköta hushållet om hon missbrukade i den utsträckningen!
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-14 kl. 22:38.
Citera
2025-12-14, 22:35
Medlem
Citat:

Fosterföräldrarna sa specifikt 1-2 år EFTER att Jocke flyttade in till dem.
Så de såg missbruk men sa inte till om det? Det verkar ju trovärdigt. NOT.
Citera
2025-12-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Fosterföräldrarna väntade isåfall 4-5 år med att nämna för socialtjänsten att de såg tecken till missbruk + att socialtjänsten och andra myndigheter måste ha missat detta missbruk. Dessutom har samtliga familjemedlemmar inte heller märkt av det.

Sannolikheten att det fanns ett missbruk när Jocke bodde hemma måste anses som nästan noll och intet. Att hon skulle ha hallucinar till skräckfilmer och sågar sig i händerna vid matlagning utan att känna smärta är helt uteslutet då inte ens tungt missbruk av dåtidens smärtstillande skulle göra att man inte kände någon smärta i ett sådant scenario!

Haha, familjemedlemmarna som Chrippa och hans far? Dessa är trovärdiga tycker du?

En missbrukare är inte trovärdig, fosterföräldrarna är det däremot. Det är bara att se hur Chrippa är och förstå att mamman gjort ett uselt jobb pga sitt missbruk.

Hur är man funtad när man börjar missbruka när man har vårdnaden av barn? En sådan människa är aldrig trovärdig.
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-14 kl. 22:42.
Citera
2025-12-14, 22:41
Medlem
Citat:
Fosterföräldrarna sa specifikt 1-2 år EFTER att Jocke flyttade in till dem.
Så de såg missbruk men sa inte till om det? Det verkar ju trovärdigt. NOT.

Ja, det är mer trovärdigt än en missbrukande person som missbrukade när hon hade vårdnaden av Joakims syskon.

Kolla hur Chrippa blev pga hennes missbruk.
Citera
2025-12-14, 22:44
Medlem
Citat:

Dom har uppenbarligen väldigt dåligt minne, är katastrofalt dåliga på att uppskatta tid eller lögnare.

Dom säger i tv4-dokumentären (som Jocke klippte tillsammans med en Alexander Eriksson), att Jocke slutade med napp efter några dagar hos dom. Joakim det finns dokumenterat när han slutade med napp.

Det dom beskrev tog två-tre dagar tog i verkligheten tvåhundra dagar. Deras tidsuppskattning var fel med tio tusen procent.
Citera
2025-12-14, 22:45
Medlem
Citat:
Det är väl upp till var och en hur de vill utforma jobb/familjelivet. Joakim arbetar förmodligen mycket hemma med.

Som en av Sveriges mäktigaste är man aldrig ledig.
Du har rätt i det, det är upp till Joakim att alla hans barn per definition är övergivna barn.
Citera
2025-12-14, 22:55
Medlem
Citat:
finns exakt noll stöd att missbrukade när Jocke bodde hemma.
Lycka till plocka fram lite bevis. Alla i tråden väntar.

Finns inga bevis för motsatsen heller, det finns inte heller några bevis för att hon INTE vanvårdade Joakim.
Citera
2025-12-14, 23:01
Medlem
Citat:
Du har noll trovärdighet som redan ljugit om att Joakim var dömd för mordbrand. Du har ljugit en gång, då kan man inte ta något du skriver på allvar.
Pluttis, är det tugnt nu när du måste fokusera på minsta lilla oviktiga detalj. Du låter som Jockiboi när Jockiboi försökte manipulera Bo-Göran att han hade fel för att förvilla honom och tittarna från sakfrågan - att Joakim ljugit om sin uppväxt.

Med detta, din lilla lort, försöker du fylla flödet med påståenden om att jag ljuger för att jag kommit ut med att Joakim har mordhotat en kvinna i vuxen ålder. Mordbranden var en liten parentes om att Jocke dömts för ett flertal andra brott (misshandel, olaga intrång, två fall av föregivande av allmän ställning) i mitt inlägg om Joakims makabra hot. För att du inte ska lyckas fylla flödet med dravel, infogar jag för säkerhets skull vad Joakim är dömd för att säga.

Citat:
Ur domen mot Jocke för olaga hot
"Lisa, jag vill skära halsen av dig"
"Blod skall rinna och du ska dö".
"Nästa gång ska jag skära dig, då ska jag hjälpa dig och skära hårdare".

Joakim sade även till Sekretess B att han skulle sticka en kniv i magen på henne och att hon skulle förblöda.

Vad har jag skrivit till dig? Att Jocke dömdes skyldig till mordbrand är han var under 15, så det finns inga offentliga handlingar för det. Är det oklart eller tvetydigt på något vis? Vilken "instans" av rättsväsendet som bedömde honom skyldig? Skuldfrågan är utredd av polisen och han fick konsekvenser för brottet genom socialtjänsten. Kniv-Jåcke har gjort det och han är bedömd skyldig.

Citat:
Ur domen mot Jocke för olaga hot
Samtliga satt tillsammans och drack cider och pratade. På soffbordet låg en kniv som hon tidigare använt för att skrapa bort stearin från bordet. Joakim tog tag i kniven och sade "Lisa, jag vill skära halsen av dig" och "Blod skall rinna och du ska dö". Han visste att hon var deprimerad och att hon veckan innan hade försökt skära sig själv för att begå självmord, vilket han anspelade på. Hon upplevde inte att Joakim var berusad eller påverkad av narkotika och vet inte varför han sade detta. Hon blev rädd och sade åt honom att gå därifrån. Joakim sade då "Nästa gång ska jag skära dig, då ska jag hjälpa dig och skära hårdare". Även i detta skede höll han kniven mot henne. Hon upplevde det som att han höll kniven mot henne, på ca 50 centimeters avstånd i ungefär 10 - 20 minuter, det kan dock varit kortare tid. Joakim satt stilla när han uttalade hoten och soffbordet var mellan dem. Sekretess A och Sektretess B var närvarande under hela händelseförloppet. Joakim sade även till Sekretess B att han skulle sticka en kniv i magen på henne och att hon skulle förblöda.
*Lisa är ett fingerat namn på brottsoffret, Sekretess A ett manligt vittne, Sekretess B ett kvinnligt vittne.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-14 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in