Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Du har noll trovärdighet som redan ljugit om att Joakim var dömd för mordbrand. Du har ljugit en gång, då kan man inte ta något du skriver på allvar.
Pluttis, är det tugnt nu när du måste fokusera på minsta lilla oviktiga detalj. Du låter som Jockiboi när Jockiboi försökte manipulera Bo-Göran att han hade fel för att förvilla honom och tittarna från sakfrågan - att Joakim ljugit om sin uppväxt.
Med detta, din lilla lort, försöker du fylla flödet med påståenden om att jag ljuger för att jag kommit ut med att Joakim har mordhotat en kvinna i vuxen ålder. Mordbranden var en liten parentes om att Jocke dömts för ett flertal andra brott (misshandel, olaga intrång, två fall av föregivande av allmän ställning) i mitt inlägg om Joakims makabra hot. För att du inte ska lyckas fylla flödet med dravel, infogar jag för säkerhets skull vad Joakim är dömd för att säga.
Citat:
Ur domen mot Jocke för olaga hot
"Lisa, jag vill skära halsen av dig"
"Blod skall rinna och du ska dö".
"Nästa gång ska jag skära dig, då ska jag hjälpa dig och skära hårdare".
Joakim sade även till Sekretess B att han skulle sticka en kniv i magen på henne och att hon skulle förblöda.
Vad har jag skrivit till dig? Att Jocke dömdes skyldig till mordbrand är han var under 15,
så det finns inga offentliga handlingar för det. Är det oklart eller tvetydigt på något vis? Vilken "instans" av rättsväsendet som bedömde honom skyldig? Skuldfrågan är utredd av polisen och han fick konsekvenser för brottet genom socialtjänsten. Kniv-Jåcke har gjort det och han är
bedömd skyldig.
Citat:
Ur domen mot Jocke för olaga hot
Samtliga satt tillsammans och drack cider och pratade. På soffbordet låg en kniv som hon tidigare använt för att skrapa bort stearin från bordet. Joakim tog tag i kniven och sade "Lisa, jag vill skära halsen av dig" och "Blod skall rinna och du ska dö". Han visste att hon var deprimerad och att hon veckan innan hade försökt skära sig själv för att begå självmord, vilket han anspelade på. Hon upplevde inte att Joakim var berusad eller påverkad av narkotika och vet inte varför han sade detta. Hon blev rädd och sade åt honom att gå därifrån. Joakim sade då "Nästa gång ska jag skära dig, då ska jag hjälpa dig och skära hårdare". Även i detta skede höll han kniven mot henne. Hon upplevde det som att han höll kniven mot henne, på ca 50 centimeters avstånd i ungefär 10 - 20 minuter, det kan dock varit kortare tid. Joakim satt stilla när han uttalade hoten och soffbordet var mellan dem. Sekretess A och Sektretess B var närvarande under hela händelseförloppet. Joakim sade även till Sekretess B att han skulle sticka en kniv i magen på henne och att hon skulle förblöda.
*Lisa är ett fingerat namn på brottsoffret, Sekretess A ett manligt vittne, Sekretess B ett kvinnligt vittne.