"Min mamma hade ett e-x-t-r-e-m-t omfattande missbruk, vilket mina socialpapper bekräftar, fosterföräldrar slår larm till socialen att hon kommer påverkad och har kört bil och lämnat mig. Det är även Jakob själv som har gått ut i en pod [Nemos pod] och berättat att hennes missbruk var ju väldigt väldigt tungt. Och skulle inte det vara med i dokumentären, då kommer jag ju att anmäla den till granskningsnämnden. För att det är nog den mest betydande faktorn av allting.Jakobs kommentar till det, var att på den tiden Joakim fick flytta hemifrån då fanns inget missbruk, finns inga tecken på det och inga bevis för det. Det enda jag vet om, säger han, första gången jag såg min mamma missbruka då var jag 12 år. Och anledningen till att hon började missbruka det var för att hon fick receptbelagda mediciner utskrivna ifrån apoteket eller från läkaren när hon fick sin epilepsi och nackskador efter en gammal bilolycka. Och det upphörde när jag var typ 17 och sen dess har hon vart clean, och om vi gör en tidslinje då, när jag är 12 år då är Jocke 18, och Jocke flyttade hemifrån när han var typ 6, det innebär att det här är typ 12 år efter han flyttat hemifrån. Det är min upplevelse.
Skulle man inte ta med att vårdnadshavaren .. att man tar hennes ord för sanning eller försöker bygga hennes ord för sanning, när sanningen är att hon hade ett jättetungt(!) missbruk, så pass tungt att hon omöjligt kan komma ihåg vad hon har gjort och sagt, och det bekräftar ju även Jakob att .. hon har ju tidvis varit så borta att hon många gånger trott att hon är en annan person.
”Du har sagt i intervjuer att bevis och stöd för allt i din bok. Stämmer det?”. ”Ja det stämmer väl”, sa jag. ”Men stämmer det verkligen?”. ”Ja eller vad menar du? Eller menar du mina minnesbilder eller vad är det du insinuerar liksom?” Och då sa säger han ”Nämen du har ju inte bevis för t.ex. när din mamma skulle hänga sig i garaget, du har ju inte stöd för det i papperen så som du säger?”. Och då säger jag såhär att ”Nämen .. det har jag ju visst de?!”.Vill även tillägga att SVT söker inte efter tittare eller försöker tilltala olika målgrupper specifikt. Det ingår inte i deras arbetssätt eller i deras kultur. Dom är inte kommersiella, säljer inte reklam, är inte direkt beroende av tittare, som Jocke och TV4 är.
En åttaårig pojke säger ’jag är rädd för att mamma ska ta livet av sig’. Det fanns inga paddor eller mobiler på den tiden utan vart skulle jag ha fått den informationen? En åttaåring säger ’jag vågar inte gå till skolan ifall mamma inte finns när jag kommer hem’. En åttaåring slutar från en dag till en annan att fungera. Så det är väl visst det är väl vad stöd betyder? Ett stöd betyder inte att man har 100% liksom återgivelse i papper.
Till exempel, vi säger en målsägande påstår hon blev våldtagen i en skogsdunge. Det finns ett vittne, som såg dom gå in i skogsdungen. Vittnet ger stöd till målsägandes berättelse. Vittnet har inte sett våldtäkten, men ger stöd till berättelsen att dom här två var vid den platsen, gick in den här skogsdungen precis som målsägande säger. Därmed så ger det STÖD till målsägandes berättelse. Och det vart väl ett … det ringde jag upp i efterhand om och sa det asså. ’Vet du vad ordet stöd betyder?’ och sen läste jag upp ordet stöd betyder och då blev han ju bara tyst. Och då sa jag ”är det de här du ska hugga på, på dokumentären”, så kommer det bli jättekonstigt.
Och så sa jag där i synken jag bah ’men har du några belägg för att det inte skulle ha hänt?’. ’Nej’. Nä okej. Vad sitter vi här och tjafsar om? ’Jamen kan det vara så att du har hittat på och överdrivit det här?’. Och då blir jag såhär men nu asså, nu ifrågasätter du mina minnesbilder som åttaåring, och sen ska lägga fram då att en narkomans minnesbilder skulle väga tyngre.
Och sen alla som lyssnar nu, mina socialpapper finns på min Youtube-kanal, det heter ”Alla sidor räknas”. Och det är bara gå in och lyssna igenom där, så .. och till slut vart jag ju nästan lite förbannad och bröt ihop. Min synk är inte bra. Jag var i jätteaffekt, du [Anjo] har ju sett den Pontus. Ja, ja asså jag bröt ihop och började toktjuta och sa till honom att jag klarar inte mycket mer. Du river i min PTSD, du river i mina trauman och ifrågasätter mig som offer.
Det största sveket kommer va mot alla barn som i nutid blivit utsatta för trauman, att man ska ifrågasätta deras ord, och tro på vårdnadshavaren blint istället. Det kommer drabba alla barn. Och är det så att man vinklar det på det sättet .. jag hoppas inte att man gör det. Jag hoppas att SVT … aldrig skulle tänka tanken att publicera nåt sånt, där man ifrågasätter ett barns upplevelse utan att ha bevis och belägg och fakta för det. För det går aldrig att ta ifrån att jag hade en hemsk barndom eftersom alla socialpapper finns på Youtube.
Och skulle det va så att dom skulle bevisar att dom där papprena är falska, ja då är det väl inte mitt fel, för det är väl inte jag som har skrivit dom. Det är ju socialsekreterare, det är BUP, det är fosterfamilj, asså det är allas ord ihop. Och då är det ju en konspiration ifrån flera olika myndigheter och barnpsyk och allt möjligt. Och det är ingen värld, alltså det existerar ju inte, det kan inte landa på det här sättet att papprena skulle vara falska.
Eller som Cluee? Hur trovärdig är han? Han har ju ett egenvärde i en konflikt mellan dig [Anjo] och mig.
dom tidigare avsnitten är döpta efter 1. hans bok om mamman och 2. Vad förtalsgänget som härjar på youtube kallas som grupp (Sekten), Puppet master är en produktion Jocke gjort en gång i spelade in på sin kanal.
dom tidigare avsnitten är döpta efter 1. hans bok om mamman och 2. Vad förtalsgänget som härjar på youtube kallas som grupp (Sekten), Puppet master är en produktion Jocke gjort en gång i spelade in på sin kanal. ”Nu ska alltså två nästan 80 åriga pensionärer bli anklagade av min bror för att flera gånger ha misshandlat honom med fysiskt våld? Han säger att även jag blivit misshandlad. Detta stämmer INTE. Däremot har min mamma försökt intala mig att det hänt i många är tidigare med syftet att gaslighta mig.Mamman är alltså en gaslightande drottning-matriark som styr hela familjen och dess tillvaro, till att tro att alla människor är monster utom hon själv? Jocke, han är den som "vaknade upp" vid 31 års ålder och avslöjade/varnade världen för hur hans familj är? Resten av familjen är fortfarande "in the matrix", och Jocke är Neo typ? som ser sin egna familj som "ni", nåt som han inte längre tillhör?
Det enda min bror lyckades att göra är att ännu mer bekräfta min hemska uppväxt! Genom att göra precis som mamma gjorde mig med mig, att gaslightas till att alla utom henne själv är monster.
Jag tror inte man kan sjunka mycket lägre som människa än att anklaga ett oskyldigt pensionärspar för grovt fysiskt våld. Är glad att så många reagerade idag. Och tack för att du fick människor att se ännu mer vilken dysfunktionell familj ni är.
Detta är typ exempel hur en extremt dysfunktionell familj fungerar, min bror visar precis varför. Han måste nu visa lojalitet till drottningen (min mamma) då ett nytt hot uppstått från familjehemmet. Då måste sonen ryka ut med grova anklagelser för att svärta ner mammans meningsmotståndare.
Därför han kan upprätta att vara hjälten i konstellationen i familjen trots skulder och pågående rättsliga prövningar och vidriga uttalanden. Så länge man visar lojalitet med drottningen.
Jag är syndabocken som bröt mig loss och berättade om hur familjen fungera"
Eftersom mina pussel ändå inte är användbara för honom nu i dagsläget kan jag ta det vid ett senare tillfälle, det skulle behövas fler granskningar av Joakim Lundell.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera