2025-12-12, 01:04
Medlem
0.1s avatar
Sista delen kan heta Hatet: vänta jag har bajsat på mig, HELT ÄRLIGT!
Citera
2025-12-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Gjorde ett transkript av Jockes rant på Anjos kanal, gällande dokumentären. Ranten ska ha skett för underfär 12 dagar sen.
"Min mamma hade ett e-x-t-r-e-m-t omfattande missbruk, vilket mina socialpapper bekräftar, fosterföräldrar slår larm till socialen att hon kommer påverkad och har kört bil och lämnat mig. Det är även Jakob själv som har gått ut i en pod [Nemos pod] och berättat att hennes missbruk var ju väldigt väldigt tungt. Och skulle inte det vara med i dokumentären, då kommer jag ju att anmäla den till granskningsnämnden. För att det är nog den mest betydande faktorn av allting.

Skulle man inte ta med att vårdnadshavaren .. att man tar hennes ord för sanning eller försöker bygga hennes ord för sanning, när sanningen är att hon hade ett jättetungt(!) missbruk, så pass tungt att hon omöjligt kan komma ihåg vad hon har gjort och sagt, och det bekräftar ju även Jakob att .. hon har ju tidvis varit så borta att hon många gånger trott att hon är en annan person.
Jakobs kommentar till det, var att på den tiden Joakim fick flytta hemifrån då fanns inget missbruk, finns inga tecken på det och inga bevis för det. Det enda jag vet om, säger han, första gången jag såg min mamma missbruka då var jag 12 år. Och anledningen till att hon började missbruka det var för att hon fick receptbelagda mediciner utskrivna ifrån apoteket eller från läkaren när hon fick sin epilepsi och nackskador efter en gammal bilolycka. Och det upphörde när jag var typ 17 och sen dess har hon vart clean, och om vi gör en tidslinje då, när jag är 12 år då är Jocke 18, och Jocke flyttade hemifrån när han var typ 6, det innebär att det här är typ 12 år efter han flyttat hemifrån. Det är min upplevelse.

Jocke fortsätter ranten med att återge onversationen mellan Bo-Göran och honom själv, vid filmningen av dokumentären:
”Du har sagt i intervjuer att bevis och stöd för allt i din bok. Stämmer det?”. ”Ja det stämmer väl”, sa jag. ”Men stämmer det verkligen?”. ”Ja eller vad menar du? Eller menar du mina minnesbilder eller vad är det du insinuerar liksom?” Och då sa säger han ”Nämen du har ju inte bevis för t.ex. när din mamma skulle hänga sig i garaget, du har ju inte stöd för det i papperen så som du säger?”. Och då säger jag såhär att ”Nämen .. det har jag ju visst de?!”.

En åttaårig pojke säger ’jag är rädd för att mamma ska ta livet av sig’. Det fanns inga paddor eller mobiler på den tiden utan vart skulle jag ha fått den informationen? En åttaåring säger ’jag vågar inte gå till skolan ifall mamma inte finns när jag kommer hem’. En åttaåring slutar från en dag till en annan att fungera. Så det är väl visst det är väl vad stöd betyder? Ett stöd betyder inte att man har 100% liksom återgivelse i papper.

Till exempel, vi säger en målsägande påstår hon blev våldtagen i en skogsdunge. Det finns ett vittne, som såg dom gå in i skogsdungen. Vittnet ger stöd till målsägandes berättelse. Vittnet har inte sett våldtäkten, men ger stöd till berättelsen att dom här två var vid den platsen, gick in den här skogsdungen precis som målsägande säger. Därmed så ger det STÖD till målsägandes berättelse. Och det vart väl ett … det ringde jag upp i efterhand om och sa det asså. ’Vet du vad ordet stöd betyder?’ och sen läste jag upp ordet stöd betyder och då blev han ju bara tyst. Och då sa jag ”är det de här du ska hugga på, på dokumentären”, så kommer det bli jättekonstigt.

Och så sa jag där i synken jag bah ’men har du några belägg för att det inte skulle ha hänt?’. ’Nej’. Nä okej. Vad sitter vi här och tjafsar om? ’Jamen kan det vara så att du har hittat på och överdrivit det här?’. Och då blir jag såhär men nu asså, nu ifrågasätter du mina minnesbilder som åttaåring, och sen ska lägga fram då att en narkomans minnesbilder skulle väga tyngre.

Och sen alla som lyssnar nu, mina socialpapper finns på min Youtube-kanal, det heter ”Alla sidor räknas”. Och det är bara gå in och lyssna igenom där, så .. och till slut vart jag ju nästan lite förbannad och bröt ihop. Min synk är inte bra. Jag var i jätteaffekt, du [Anjo] har ju sett den Pontus. Ja, ja asså jag bröt ihop och började toktjuta och sa till honom att jag klarar inte mycket mer. Du river i min PTSD, du river i mina trauman och ifrågasätter mig som offer.

Det största sveket kommer va mot alla barn som i nutid blivit utsatta för trauman, att man ska ifrågasätta deras ord, och tro på vårdnadshavaren blint istället. Det kommer drabba alla barn. Och är det så att man vinklar det på det sättet .. jag hoppas inte att man gör det. Jag hoppas att SVT … aldrig skulle tänka tanken att publicera nåt sånt, där man ifrågasätter ett barns upplevelse utan att ha bevis och belägg och fakta för det. För det går aldrig att ta ifrån att jag hade en hemsk barndom eftersom alla socialpapper finns på Youtube.

Och skulle det va så att dom skulle bevisar att dom där papprena är falska, ja då är det väl inte mitt fel, för det är väl inte jag som har skrivit dom. Det är ju socialsekreterare, det är BUP, det är fosterfamilj, asså det är allas ord ihop. Och då är det ju en konspiration ifrån flera olika myndigheter och barnpsyk och allt möjligt. Och det är ingen värld, alltså det existerar ju inte, det kan inte landa på det här sättet att papprena skulle vara falska.

Eller som Cluee? Hur trovärdig är han? Han har ju ett egenvärde i en konflikt mellan dig [Anjo] och mig.
Vill även tillägga att SVT söker inte efter tittare eller försöker tilltala olika målgrupper specifikt. Det ingår inte i deras arbetssätt eller i deras kultur. Dom är inte kommersiella, säljer inte reklam, är inte direkt beroende av tittare, som Jocke och TV4 är.
Jag skrev om detta nyligen, men utifrån ranten Jocke hade på Anjos kanal i samtalet med Bo-Göran efter att avsnittet sänts. Joakim tar till alla knep han kan just nu, men jag tror att det kommer att slå tillbaka på honom.

Jocke berättade för tittarna om synken för att, ännu en gång försöka hjärntvätta och manipulera tittarna att han bara har frågat Joakim om han har stöd för sina påståenden i boken, inte om det är bevis. Joakim insisterade på att han precis lyssnat igenom bevisen flera gånger - och har därför avslöjats med att avsiktligt ljuga för Bo-Göran och alla tittare om vad Bo-Göran faktiskt sagt och om att han har dom bevis Joakim framhärdar att han har.

Joakim säger ordagrant följande i Anjos video om samtalet till Bo-Göran:
"Nästa punkt som jag skrivit ned som jag reflekterat på och det var liksom Du frågade mig "Stämmer det verkligen att du har stöd för vad du har skrivit i boken i pappren?" För det frågade du ju, den har jag spelat in, jag har lyssnat flera gånger. Eller hur? Där är vi ju överens. Och ordet stöd, kan vi vara överens vad ordet stöd betyder? Det är en faktor som gör det mer sannolikt att någonting är sant, eller som stärker ett påstående. Det är vad stöd betyder. "

Bo-Göran framhärdar att han frågade om dokumenten kunde bevisa händelserna.

Joakim tar upp samma sak ett antal gånger och försöker gaslighta Bo-Göran använde ordet stöd absolut flest gånger när han frågade om barndomen.

Den autentiska dialogen i synken från dokumentären fortskred som följande:
Joakim: Ja, alltså boken Monster bygger ju på dom social-papper jag plockade ut, nu finns det även BUP-papper som styrker social-papperna ännu djupare skulle jag väl säga.
Bo-Göran: Men du har sagt att du har allting dokumenterat på papper, att det finns bevis för att det har hänt?
Joakim: Ja.
Bo-Göran: Men är det verkligen sant?
Joakim: Ja, men alltså det beror väl på om det är någon självupplevd egenupplevd upplevelse.
Bo-Göran: Var någonstans i dina journaler står det att din mamma har monsterinsekter under huden? För det hittar inte jag.
Joakim: Det är hennes egna ord när hon berättar att jag sitter och kan sticka mig med nålar utan att jag kan känna någon känsel.
Bo-Göran: Nej, det står inte här.
Joakim: Jo
Bo-Göran: Nej.
Joakim: Jo.
Bo-Göran: Din fostermamma säger att hon har sett dig sticka med nålar, din mamma har också sagt att hon har sett dig sticka med nålar, men någonting om monsterblod finns det ju inte.
Joakim: Nej men om vi ska konkretisera ned till ett exakt ord
Bo-Göran: Men du har ju sagt att allting finns bevisat i papperna.
Joakim: Ja, på ett eller annat sätt. Hela mitt beteendemönster finns ju i pappren. Sen vad som utlöste det det är ju i mitt minne.
Bo-Göran: Men då kokar vi ned det till att det är ett minne från dig, inte något stöd i dom här dokumenten.
Joakim: Ja, vill man alltså gå in och börja plocka isär det på det sättet så kan man absolut göra det men jag kan ju tycka då istället att man delvis främjar en förövare. Det är väl min åsikt i det hela. Jag är ganska säker på att jag vet att min mamma var helt fascinerad av skräckfilmer, att när hon tog tabletter så zoomade hon iväg och trodde att dom här filmerna var helt riktiga. Det är jag väldigt säker på.
Bo-Göran: Men det står inte i dom här journalerna.
Joakim: Det står lite mer ingripande i BUP-journalerna, tror jag faktiskt att det gör.
Bo-Göran: Nej, jag har läst dom, men det står inte om dom här sakerna.
Joakim: Det blir konstiga frågor ändå, det blir lite som att fråga, jag förstår vart du vill komma men det blir lite som att man pratar om huruvida någon hade en röd eller en brun sko vid en våldtäkt. Förstår du hur jag menar?
Bo-Göran: Men är det det som gör att det är ok att säga saker som det inte finns stöd för i papperna om din mamma då?
Joakim: Det är väl en fråga till den som har publicerat det. det är väl en fråga till Forum eller Bonnier eller till tv4 som publicerade dokumentären, det är väl en fråga till dom i sådana fall, inte till mig.
Citera
2025-12-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Vad sägs om Profeten, Skuggan eller Sanningen (för att jävlas lite extra)
Jag tror inte det dom tidigare avsnitten är döpta efter 1. hans bok om mamman och 2. Vad förtalsgänget som härjar på youtube kallas som grupp (Sekten), Puppet master är en produktion Jocke gjort en gång i spelade in på sin kanal.

På temat sanning kan det däremot hamna, kanske "Sanningen måste fram", som deras podd med hans socialpapper ironiskt nog heter. Vilken jävla galghumor.

Jag har uppfattat det som att BGB lagt in subtila pikar här och där som bara kritiker kan snappa upp. Chrippa kallade Anjo jävla McDonaldshuvud i en video en gång, det blev en hel grej av det för att det lät så kul - BGB klipper in en helt onödig b roll av Anjo ätandes McDonalds, Anjo brukar sarkastiskt kallas Youtubes Janne Josefsson efter att han sa det i en intervju med lokal-tv (och själv verkar vara övertygad om sin egen excellens) - BGB klipper in även det videoklippet.
Citera
2025-12-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag tror inte det dom tidigare avsnitten är döpta efter 1. hans bok om mamman och 2. Vad förtalsgänget som härjar på youtube kallas som grupp (Sekten), Puppet master är en produktion Jocke gjort en gång i spelade in på sin kanal.

På temat sanning kan det däremot hamna, kanske "Sanningen måste fram", som deras podd med hans socialpapper ironiskt nog heter. Vilken jävla galghumor.

Jag har uppfattat det som att BGB lagt in subtila pikar här och där som bara kritiker kan snappa upp. Chrippa kallade Anjo jävla McDonaldshuvud i en video en gång, det blev en hel grej av det för att det lät så kul - BGB klipper in en helt onödig b roll av Anjo ätandes McDonalds, Anjo brukar sarkastiskt kallas Youtubes Janne Josefsson efter att han sa det i en intervju med lokal-tv (och själv verkar vara övertygad om sin egen excellens) - BGB klipper in även det videoklippet.

Tänkte att namnen på de andra delarna ärbara ett ord.
Det var det jag syftade på med Sanningen, är för dåligt insatt för att komma med fler mångbottnade ideer. hade ingen aning om McDonalddgrejen 😁 du -eller någon annan kunnig- får gärna peka ut fler halvdålda paraleller
Senast redigerad av Tearsofthemushroom 2025-12-12 kl. 01:50.
Citera
2025-12-12, 02:54
Medlem
Förlåt en oinsatt, men hur tjänar en youtuber mer pengar på ju fler prenumeranter och/eller tittare dennes kanala eller videos har?

Att man tjänar pengar på drama, sägs ju vara en av motivationerna till varför pådrivarna gör videos om varandra.
Citera
2025-12-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Snart är det Tisdag igen och alla ser fram mot grand finale
Jocke kommer ligga sömnlös hela natten och spamma Anjo som givetvis kommer svara på studs.
Sen kommer eftersvallet och traditionell media börjar köra diskussion- och debattprogram
Linnea har tydligen besökt podden Haveristerna och pratat om dokumentären. Hon bor ju hyresfritt i Jockibois huvud. Det blir fint det här

Bosse är ett proffs! Han lät mupparna andas lite i avsnitt 2. Knockouten kommer i sista.
Citera
2025-12-12, 03:21
Medlem
Talande instagram-inlägg från Jocke idag, minst sagt.

Jocke hänvisar till någonting som Chrippa ska ha sagt nyligen. Chrippa lär ha sagt att tiden i Jockes fosterhem var inte så bra. Jockes fosterföräldrar ska ha haft ett kontroversiellt sätt att hantera ett fosterbarn på, säger Chrippa, och säger det var väldigt strikta regler. Chrippa nämner t.ex. han skulle ta mat vid bordet och fick då smäll på handen av någon av fosterföräldrarna. Chrippa säger han fick ganska många smällar på kroppen med tiden, och att Jocke ska ha fått det med, och om man inte skötte sig så sattes man i arbete med något osv.

För mig låter det som ett hem med disciplinerande ordning, för en pojke som - enligt social- och BUP-papperen - nästan saknar förmågan att förstå skillnaden mellan rätt och fel och saknar gränser. Det bet ju ändå inte på Jocke, för inte ens fosterfamiljen klarade av att ha kvar Jocke, så han blev skickad till SIS-hem istället.

Jocke reagerar på detta, skriver följande:
”Nu ska alltså två nästan 80 åriga pensionärer bli anklagade av min bror för att flera gånger ha misshandlat honom med fysiskt våld? Han säger att även jag blivit misshandlad. Detta stämmer INTE. Däremot har min mamma försökt intala mig att det hänt i många är tidigare med syftet att gaslighta mig.

Det enda min bror lyckades att göra är att ännu mer bekräfta min hemska uppväxt! Genom att göra precis som mamma gjorde mig med mig, att gaslightas till att alla utom henne själv är monster.

Jag tror inte man kan sjunka mycket lägre som människa än att anklaga ett oskyldigt pensionärspar för grovt fysiskt våld. Är glad att så många reagerade idag. Och tack för att du fick människor att se ännu mer vilken dysfunktionell familj ni är.

Detta är typ exempel hur en extremt dysfunktionell familj fungerar, min bror visar precis varför. Han måste nu visa lojalitet till drottningen (min mamma) då ett nytt hot uppstått från familjehemmet. Då måste sonen ryka ut med grova anklagelser för att svärta ner mammans meningsmotståndare.

Därför han kan upprätta att vara hjälten i konstellationen i familjen trots skulder och pågående rättsliga prövningar och vidriga uttalanden. Så länge man visar lojalitet med drottningen.

Jag är syndabocken som bröt mig loss och berättade om hur familjen fungera"
Mamman är alltså en gaslightande drottning-matriark som styr hela familjen och dess tillvaro, till att tro att alla människor är monster utom hon själv? Jocke, han är den som "vaknade upp" vid 31 års ålder och avslöjade/varnade världen för hur hans familj är? Resten av familjen är fortfarande "in the matrix", och Jocke är Neo typ? som ser sin egna familj som "ni", nåt som han inte längre tillhör?

Att Joakim själv skriver, att mamman sagt samma sak som fosterföräldrarna och Chrippa i många år, nänä, det är gaslightling.

Väldigt talande, måste man säga.

Verkar dock inte vara många runtom som ser det på samma sätt, inte bröderna, systern, inte plastappan Tomas, inte Tomas mamma, inte Jockes biologiska pappa, inte mamman själv, inte Linnea, inte socialpapperen, och Joakim har ju öppet försvarat sin mamma mot kritik från omvärlden massor av gånger. Måtte vara sataniskt skicklig den där gaslightande morsan, skulle nog vunnit "Förrädarna" i TV varenda gång.

Låter inte som Jocke kommer återförenas eller försonas med sin egna familj inom överskådlig framtid. Undrar hur det kommer kännas för honom om ett antal år, när hans barn vill träffa sin farmor, sina farbröder och faster m.m.? Hur kommer Jonna att agera i det läget, att välja mellan hennes barns önskningar eller sin mans? Hur kommer Jocke svara på frågorna senare i livet, om han förbjuder sina barn att umgås med deras egna familj? Och vad händer med barnens relation till Jocke senare, om barnen vill forma sin egna åsikt och bild av saker?
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-12 kl. 04:06.
Citera
2025-12-12, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Maila BGB med dina sammanfattningar utifall att han inte skulle ha koll på allt! Du har inget att förlora på det och det tar dig inte mer än några minuter :-)
Jag har vet inte vad det skulle vara bra för? Jag tror nog att BGB med team har koll på dessa saker, dessutom kan väl inget som tillkommer nu klippas in med så kort varsel? Jag tror också att dom har haft koll på Jockes tråd, eftersom Widerstedt har lyfts fram. Att hon råkade ut för var ett drev och vad som egentligen hände bakom kulisserna är helt okänt för omvärlden, det har bara varit folk här som har vetat om och uppmärksammat detta.

Men vi får se, vid ett senare tillfälle kanske jag gör det. Jag kan tänka mig att han har fullt upp med onödiga mail i inkorgen från media och sektens illbattingar just nu. Eftersom mina pussel ändå inte är användbara för honom nu i dagsläget kan jag ta det vid ett senare tillfälle, det skulle behövas fler granskningar av Joakim Lundell.
Citera
2025-12-12, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Förlåt en oinsatt, men hur tjänar en youtuber mer pengar på ju fler prenumeranter och/eller tittare dennes kanala eller videos har?

Att man tjänar pengar på drama, sägs ju vara en av motivationerna till varför pådrivarna gör videos om varandra.
I huvudsak är det så att youtubers får betalt per visning, men summan varierar bland kreatörer. Summan du får per visning kallas RPM (revenue per mille) och beror en hel del på dina stats och din följarbas. Har du en bra watch time, alltså förhållandet mellan videons längd och genomsnittliga tittade minutrar, ett bra engagemang bland dom som tittar, med likes, kommentarer och att tittarna tenderar att klicka på annonserna ger det en högre RPM, även vilken typ av content du har och vilken slags publik kanalen lockar påverkar- en kanal med familjecontent eller nischade kanaler med en köpstark tittargrupp ger bättre betalt per visning än en dramakanal. Youtube lägger in passande annonser för respektive kreatör, det är inte företagen som väljer att dom vill synas på just den kanalen.

Till skillnad från vanliga influencers har dramakanaler få eller inga samarbeten (Anjo har inte haft ett enda samarbete på snart ett år), dessa youtubers tjänar sina pengar på visningar - därför borde youtube börja ta sitt ansvar. Utan ekonomiska incitament att hålla sig från grova förta. kommer denna unghängningskulturen inte gå att få bort.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-12 kl. 05:07.
Citera
2025-12-12, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
I huvudsak är det så att youtubers får betalt per visning, men summan varierar bland kreatörer. Summan du får per visning kallas RPM (revenue per mille) och beror en hel del på dina stats och din följarbas. Har du en bra watch time, alltså förhållandet mellan videons längd och genomsnittliga tittade minutrar, ett bra engagemang bland dom som tittar, med likes, kommentarer och att tittarna tenderar att klicka på annonserna ger det en högre RPM, även vilken typ av content du har och vilken slags publik kanalen lockar påverkar- en kanal med familjecontent eller nischade kanaler med en köpstark tittargrupp ger bättre betalt per visning än en dramakanal. Youtube lägger in passande annonser för respektive kreatör, det är inte företagen som väljer att dom vill synas på just den kanalen.

Till skillnad från vanliga influencers har dramakanaler få eller inga samarbeten (Anjo har inte haft ett enda samarbete på snart ett år), dessa youtubers tjänar sina pengar på visningar - därför borde youtube börja ta sitt ansvar. Utan ekonomiska incitament att hålla sig från grova förta. kommer denna unghängningskulturen inte gå att få bort.
Deras sjuka beteende har verkligen passerat alla gränser, när man dessutom börjar göra polisanmälningar och orosanmälningar på varandras barn bara för att skapa ”content” så borde faktiskt ledningen för Youtube börja fatta vilket monster man göder genom att premiera mänsklighetens bottenskrap. Människor som dricker urin eller bokstavligen säljer ut sin egen mamma för några hjärtan i kommentarsfältet.

Det finns förmodligen inget företag som vill synas på till exempel Anjos kanal, det skulle vara rent skadligt för varumärket. Det som finns kvar för Youtubes Janne Josefsson är att kasta så mycket skit åt alla håll, så att han får många visningar bara för att människor vill se det totala haveriet.
Citera
2025-12-12, 07:23
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Mormor kanske inte pallar med en bebis, men underligt är det. Verkar ju som att Anna Book ska bli nån långtids-nanny, för annars orkar väl de flesta mormödrar med en bebis i några dagar.

Jocke och Jonna gillar nog att lillen exponeras riktigt mycket.

Hur som helst sjukt dålig planering att skaffa bebis när man planerar TV-program.

Alltså, är det uttalat hur länge lillen ska vara hos Anna Book eller hur ofta? Det är väldigt underligt. Nog för att J & J har jobb att sköta. Men det här har gått för långt. Skaffar man barn är det ju hos föräldrarna bebisen ska vara mestadels av tiden. Säger ingenting om de andra barnen som är hos mormor. De är släkt och barnen är större. Men bebis i den åldern, de missar både anknytning och utveckling och allt möjligt. Inte normalt. Hoppas de inte skaffar fler barn sen. I så fall får Jonna lägga av med så här mycket jobb under första året... Det är oroväckande faktiskt, för barnens skull. Syskonen blir ju också separerade från varandra...
Citera
2025-12-12, 07:52
Medlem
cebejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrinityMatrix
Vad jag har förstått stod Jocke och hans mamma väldigt nära varann när Jocke var liten (yngre än 5 år) det var bara de två eftersom pappan inte fanns med i bilden. Detta tror jag beskrevs i Jockes dokumentär - ett övergivet barn. Halvbrödernas pappa kom in i bilden när Jocke var två år och allt fungerade bra. Det är först när Jocke är 5 år det verkar spåra ur. Det är ju även då Christofer föds.

Det verkar som Jocke både då som nu är en väldigt känslig person med en npf-sårbarhet. Kan det ha varit så stressande att få ett småsyskon att hans npf-problematik utlöstes/att bägaren rann över och tillvaron blev så kaotisk att allt fallerade?
Han har ju bevisligen känsloregleringssvårigheter och kan tidigt ha haft psykologisk problematik som han kunde hantera när han var ensam med mamman.
Jag tror att Jocke är lik sin mamma, han har samma egenskaper som hon har.
Hon är verkligen ingen mamma jag själv skulle vilja ha när man läser det Jocke lagt ut.
I övrigt blir jag glatt förvånad över att socialhandläggarna faktiskt skriver i handlingarna hur mamman beter sig och att hon inte verkar vilja ha sitt barn Jocke hemma, men ändå ser man hur hon ska hålla sig framme hela tiden och bestämma över Jocke och medvetet sabotera de relationer han har.
Allt med det här är bara obehagligt:-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in