2025-12-14, 20:17
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är ju det diskussionen handlar om. Hur Dumpen arbetar.
Att man har tagit del av innehållet är väl det minsta man kan begära här i tråden.
Att skriva här och klaga när man inte vet vad barnen får skickat till sig ser dumt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av ten
Der är inget "Enskilt fall" det är över 700 fall.
Om du vill bli tagen på allvar så är det nog bra om du har kunskap om vad tråden handlar om, annars blir det du skriver bara trams liksom.

Festligt att ni kommer med i princip samma kommentar samtidigt. Tyvärr rimligt med tanke på avsändarna.
Citera
2025-12-14, 20:18
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
jo EN gädda har gjort det, ungefär iallafall.

princessbakelsen #505

https://dumpen.se/2024/11/03/princessbakelsen-malmberget-505/

Nä inte ens det skäggiga bakelsefettot stod upp för sig eller likasinnade då han menade att det inte var en underårig han var ur efter.
Citera
2025-12-14, 20:20
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Festligt att ni kommer med i princip samma kommentar samtidigt. Tyvärr rimligt med tanke på avsändarna.

Det kan nog bero på att majoriteten i denna tråd är kloka människor.
Citera
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Att man har tagit del av innehållet är väl det minsta man kan begära här i tråden.
Att skriva här och klaga när man inte vet vad barnen får skickat till sig ser dumt ut.

Det stämmer att tråden handlar om hur dumpen arbetar, det är dock inget jag ser skulle kräva att man läser igenom 700+ loggar för att förstå.

Hur försvarad DU konsekvenserna av dumpens metod?
Citera
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

Det är väl det jag försökt påpeka många gånger, så korrekt det går (men då anses man försvara pedofiler). Har även försökt belysa att det faktiskt är skillnad på pedofil och hebefil, även om dom bakas ihop i ett så är det stor skillnad, även i hur farliga den sorten faktiskt är.

Jag är helt för det Dumpen vill uppnå, tveklöst.

Men jag är lika mycket emot metoderna, som uppenbart har för stora och för många nackdelar för att rättfärdigas.
Citera
2025-12-14, 20:24
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Der är inget "Enskilt fall" det är över 700 fall.
Om du vill bli tagen på allvar så är det nog bra om du har kunskap om vad tråden handlar om, annars blir det du skriver bara trams liksom.

Varenda en av de 700+ gäddorna är ett "enskilt fall", det är dock inte rimligt att diskutera varje enskilt fall i sig självt, i vart fall inte i den här tråden. Mitt intresse handlar om huruvida dumpens metod är "bra" eller inte, och juridiken kring den, jag skiter fullständigt i ett enskilt fall.
Citera
2025-12-14, 20:28
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Varenda en av de 700+ gäddorna är ett "enskilt fall", det är dock inte rimligt att diskutera varje enskilt fall i sig självt, i vart fall inte i den här tråden. Mitt intresse handlar om huruvida dumpens metod är "bra" eller inte, och juridiken kring den, jag skiter fullständigt i ett enskilt fall.

Läs alla mina inlägg först. Har nog skrivit en bok snart. Även vad som sannolikt förväntas när EUD tar beslut i frågan om utgivningsbevis, YGL, grundlag skrotas helt och GDPR gäller i sin helhet istället.
Citera
2025-12-14, 20:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det stämmer att tråden handlar om hur dumpen arbetar, det är dock inget jag ser skulle kräva att man läser igenom 700+ loggar för att förstå.

Hur försvarad DU konsekvenserna av dumpens metod?
Du kan väl åtminstone titta på någon av dessa 700 gäddor innan du uttalar dig vidare.
Varför detta motstånd? Det här är ju vad barnen får se.
Citera
2025-12-14, 20:30
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Läs alla mina inlägg först.

Det är inte dig jag debatterar emot Vad tycker du att jag har missat, ganska säker på att jag har läst alla dina inlägg i den här tråden eftersom du registrerat ditt konto ganska nyligen. Det finns skäl för att jag inte valt att svara just dig, du verkar för det mesta vara på rätt spår.
Citera
2025-12-14, 20:33
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är väl det jag försökt påpeka många gånger, så korrekt det går (men då anses man försvara pedofiler). Har även försökt belysa att det faktiskt är skillnad på pedofil och hebefil, även om dom bakas ihop i ett så är det stor skillnad, även i hur farliga den sorten faktiskt är.

Jag är helt för det Dumpen vill uppnå, tveklöst.

Men jag är lika mycket emot metoderna, som uppenbart har för stora och för många nackdelar för att rättfärdigas.

Inser du hur sjukt det är att tänka:
Pedofiler vill knulla yngre barn än vad hebefilerna vill så därför ska vi skilja på den för pedofilerna är värre.

Lite som att Marie Antoinette skilde på bröd och kakor faktiskt.
Citera
2025-12-14, 20:34
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Det är inte dig jag debatterar emot Vad tycker du att jag har missat, ganska säker på att jag har läst alla dina inlägg i den här tråden eftersom du registrerat ditt konto ganska nyligen. Det finns skäl för att jag inte valt att svara just dig, du verkar för det mesta vara på rätt spår.

Man får tacka. Det är svårt att få fram att man juridiskt och mänskligt ser konkreta problem med metoderna, men ändå är för syftet. I folkmun är man för eller mot - inget annat. Men nu fungerar det inte riktigt så i praktiken. Med det sagt är det dags att hämta kaffe och fortsätta följa debatten här.
Citera
2025-12-14, 20:36
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Inser du hur sjukt det är att tänka:
Pedofiler vill knulla yngre barn än vad hebefilerna vill så därför ska vi skilja på den för pedofilerna är värre.

Lite som att Marie Antoinette skilde på bröd och kakor faktiskt.

Nu är det du som faktiskt läser på om just dom två olika typerna, både vad det innebär, och även vilken som bevisligen är farligare på många olika sätt. Det är inget påhitt om du tror det? Det visar snarare att du tycker mer än du vet (vilket är ett problem). Man kan tycka att Dumpen & Co borde vara experter på just det området (egentligen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in