2025-03-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRS-80
Sara har begärt att rättegången ska ställas in och fått nej på den begäran:

(FB) Uthängd stämmer Dumpen – första fallet

Smilla är lite skitnödig alltså. Förstår det då det kan bli ett dyrt kalas för henne om 500 gäddor stämmer henne på 135.000 kr/var. Det är bara att dra snabbt som fan!
Citera
2025-03-06, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Röstlund, Lagercrantz, Sofia Mirjamsdotter, Carolina Lundin. Listan går att göra lång. Va stod de i kommentarerna Alla som e emot dumpen e pedofiler

De hade fallit i glömska, och det är nog ett gäng som misstänkliggjorts i Facebookgruppen också som jag inte har koll på.
Citera
2025-03-06, 12:47
Medlem
Citat:
Sara har begärt att rättegången ska ställas in och fått nej på den begäran:

(FB) Uthängd stämmer Dumpen – första fallet
Det är fint hur hennes anledning är att de åker runt i hela sverige och jobbar mycket.
Men vänta nu, om man är sjukskriven på 75% skall man ju inte jobba 100% utan då skall man ju bara jobba 25% sedan om hon går på sin rättegång de andra 75% är jag ganska säker på att det är ok. Tror inte försäkringskassan blir så glad om man jobbar 100% som sjukskriven
Citera
2025-03-06, 12:58
Medlem
Citat:
Soneby, Aschberg, Bodström, Josefsson.

Och det är fler än 4 personer som kritiserat dumpen genom åren
Citera
2025-03-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det är fint hur hennes anledning är att de åker runt i hela sverige och jobbar mycket.
Men vänta nu, om man är sjukskriven på 75% skall man ju inte jobba 100% utan då skall man ju bara jobba 25% sedan om hon går på sin rättegång de andra 75% är jag ganska säker på att det är ok. Tror inte försäkringskassan blir så glad om man jobbar 100% som sjukskriven

Ställa in rättegången för att Sara inte har tid, det låter det. Hur cool är man inte om man drar till med den?
När hon var inlagd och väntade på operation så tyckte hon att i egenskap av kändis och viktig position i samhället skulle gå före i kön. Storhetsvansinne är en sak men det är något ifrån en annan planet.

Nej lilla gumman du är Prutt-Sara och det är inte fy skam.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-03-06 kl. 13:17.
Citera
2025-03-06, 17:41
Medlem
Citat:

Helt orimligt vore det inte att skjuta upp rättegången tills cellgiftsbehandlingen är över
Citera
2025-03-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Helt orimligt vore det inte att skjuta upp rättegången tills cellgiftsbehandlingen är över
Det var dock inte det angivna argumentet att anledningen var pga sjukdom utan för att de far runt i landet i tjänsten och där med anser sig inte kunna vara tillgängliga.
Det är dock något de kan yrka på vid eventuell vinst att målsägare skall betala ersättning för.

Hade hon där emot velat förskjuta förhandlingen pga sjukdom/cellgifter är det en annan sak som domstolen behöver överväga, men det är inte anledningen som Sara påvisat.
Dessutom så tvivlar jag på att de skjuter på förhandlingen av detta skäl speciellt när hon själv säger sig åka rike och land runt så är hon inte sängliggandes.

Min poäng var som sådan att hennes eget påstående om förskjutning går helt emot den påstådda sjukskrivningen där hon skall vara sjukskriven på 75% vilket mer låter som bidragsfusk.

Edit: hade läst fel och misstolkat orginalposten. Det var hennes sjukdom hon hade påpekat om och postaren hade dragit med hennes resor.
De har helt enkelt gjort bedömningen att hon är frisk nog att delta eller att hennes ombud kan delta för henne om det skulle behövas.
Det är dock en dålig ursäkt till att försöka skjuta på de när hon dessutom är frisk nog att jobba 100% när hon på pappret är sjukskriven till 25%.
Senast redigerad av Allahelgon 2025-03-06 kl. 17:52.
Citera
2025-03-06, 17:53
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:

Det är strängt förbjudet att jobba en endaste promille utöver det man är sjukskriven för. Skulle inte förvåna mig om hon lurar FK och jobbar mer än hon får hon verkar ju göra som hon vill med det mesta
Citera
2025-03-06, 17:54
Avslutad
Citat:

Helt orimligt eftersom hon samtidigt far kors och tvärs över landet mellan behandlingarna.
Citera
2025-03-06, 18:04
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Helt orimligt eftersom hon samtidigt far kors och tvärs över landet mellan behandlingarna.

personligen tycker jag hon skulle ta det väldigt lugnt då cellgiftsbehandling är mycket krävande för kroppen, och tycker det vore rimligt att ställa in rättegången tills efter behandlingen är avslutad, fast om hon orkar jobba så mycket som hon säger borde hon väl orka rättegång med
Hon kan fortsätta att jogga efter Gäddor när hon blivit bättre. Men jobba kanske är hennes sätt att ta sig igenom det hela vad vet jag
Citera
2025-03-06, 18:29
Medlem
Citat:

Absolut inte orimligt om man är opasslig .
Det har ju hänt tidigare att rättegångar har skjutits upp pga av sjukdom.
Däremot är det absolut inte hållbart om man far land och rike runt på gäddjakt, då är man tillräckligt frisk för en rättegång.
Citera
2025-03-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Absolut inte orimligt om man är opasslig .
Det har ju hänt tidigare att rättegångar har skjutits upp pga av sjukdom.
Däremot är det absolut inte hållbart om man far land och rike runt på gäddjakt, då är man tillräckligt frisk för en rättegång.

Men hon jobbar ju 25%
25% är 10 timmar i veckan
Hur hon lägger upp arbetstiden är helt upp till henne

Om du tror att hon bryter mot det så kan du alltid anmäla till försäkringskassan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in