Citat:
Ursprungligen postat av
talacaris
Denna "parningslek" där man kan ignorera "nej" finns inte stöd för juridiskt. Möjligtvis skull det kunna drivas med läran om social adekvans, men det anses inte (med rätta) vara ett socialt adekvat beteende.
Om man nu inte kommit överens om annat, har ord sin vanliga betydelse. Oavsett vad en viss komiker har för sig.
Jag förstår att ni autister uppfattar det så. Men det finns också något som heter icke-verbal kommunikation (autister har ofta svårt med det). Minns inte den exakta siffran men har för mig att den icke-verbala kommunikationen sägs utgöra ca 90% av all kommunikation. Dvs
hur man säger något är ofta viktigare än
vad man säger.
Citat:
Nej, det är helt korrekt
Det är helt korrekt att det är en sjuk dom, ja.
Citat:
Ni klandrar henne hela tiden för att hon lät honom sova i sin säng, och att det ska minska hans skuld. Samtidigt förnekar ni att ni gör det. Då får ni faktiskt vara konsistenta, och bestämma er.
Jag tror det är du som saknar tillräcklig hjärnkapacitet för att kunna förstå skillnaden. För normalbegåvade är det inte särskilt svårt.
Citat:
Angående beteende, så är det tydligt vilka som tycker att deras argument får extra skärpa av att använda skällsord. Men normala ser ingen anledning att sjunka till den låga nivån.
Jag har inte använt några skällsord överhuvudtaget fram tills nu. Men när debattmotståndare inte kan bete sig utan lägger ord och åsikter i min mun, då förtjänar de skällsord.