Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-13, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ja, avundsjuka för att deras egna liv är värdelösa så att de behöver lägga all sin tid på en forumtråd om honom medans han blir rikare och mäktigare för var dag.

Jaha. Så det är inte för att han beter sig som ett enormt svin emot alla runt omkring honom, med en trollarmé som trakasserar oskyldiga människor?
Citera
2025-12-13, 21:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag har väl inte påstått att just du är avundsjuk, men uppenbarligen är många det i denna tråd som spenderar flera dagars tid att skriva om Joakim och vara upprörda över att han är en av Sveriges mäktigaste och rikt som ett troll.

Jag hoppas även att dessa personer jobbar på sina egna liv istället för att vara avundsjuka på någon annans och lägga all tid de använder på att skriva om någon annan till att göra deras egna liv till något värdefullt.

De kanske överdriver sin reaktion, men jag tror inte det handlar om avund. Att hävda avund är en av de vanligaste härskarteknikerna. Ofta handlar det inte om avund, men om man säger att det är avund, så kan man kritisera den som är kritisk, göra det till dess personliga problem, leda bort uppmärksamheten från den person man anser uppför sig illa. Även om man skulle ha fel i sin kritik, kommer den sällan av avund, för avund yttrar sig oftast på andra sätt.
Citera
2025-12-13, 21:53
Avstängd
Citat:
Nej, det finns många värre människor här i världen. Det svider att han är framgångsrik.

Så allt som framkommit i dokumentären? Det är inte något som folk kan ha reagerat på? Det är istället bara avundsjuka? Varför ska dokumentären då tas ned om den nu är så meningslös?
Citera
2025-12-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De kanske överdriver sin reaktion, men jag tror inte det handlar om avund. Att hävda avund är en av de vanligaste härskarteknikerna. Ofta handlar det inte om avund, men om man säger att det är avund, så kan man kritisera den som är kritisk, göra det till dess personliga problem, leda bort uppmärksamheten från den person man anser uppför sig illa. Även om man skulle ha fel i sin kritik, kommer den sällan av avund, för avund yttrar sig oftast på andra sätt.

Jag tror inte ens sekund på att folk tycker Joakim är värre än Hitler och därför behöver spendera 24/7 av sin tid i denna tråd.

Det svider att han är rikare och framgångsrik medan de själva har nada.
Citera
2025-12-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Så allt som framkommit i dokumentären? Det är inte något som folk kan ha reagerat på? Det är istället bara avundsjuka? Varför ska dokumentären då tas ned om den nu är så meningslös?

Därför att den är vinklad från ett håll. Men det är lugnt, Joakim kommer bara bli ännu mer framgångsrik pga den.
Citera
2025-12-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Nej. Vad som räknas som bevis är väldigt väl strukturerat. Detta är vad som görs i en rättegång t ex. Med din logik så kan jag anklaga dig för att vara pedofil utan bevis, påstå att papper finns som bevisar dina övergrepp(som inte alls bevisar detta) och sedna ska du dömas för det. Nej, bevis är bevis och allting kan inte vara bevis. Endast saker som bevisar påståendet är bevis.

Vad Jocke påstår:
Hans mamma är en hemsk förövare som torterat honom under barndomen. Bevis för tortyr, övergrepp och att hans mor är en förövare skall enligt Joakim finnas i journalerna.

När man då går till journalerna, fosterfamilj och anhöriga så ser man att Jockes mamma gjort allt hon kan för Jocke. Men att det är Jocke som är ett sådant enormt dampbarn med psykopat tendenser att morsan inte klarar av honom. När han sedan blir en fara för sina syskon så fosterhemsplaceras han. Intressant nog så är det även så att Jocke även där, efter att ha blivit en fara för dottern i hemmet, blir omplacerd.

Tragisk historia, men jockes version finns det dock inget stöd för vare sig vad gäller bevis eller enligt enkel logik och reson. Vi ser otaliga vittnesmål som helt saknar de delar Jocke betättat om. Om nu myndigheterna skulle få nys om att den tortyr som Jocke nämner faktiskt hade försegått(t ex genom skador eller vittnesmål) så hade ju övriga ungar omhändertagits även de.

Det är uppenbart för alla att Joakim är en grov mytoman, har psykopatiska tendenser och varje gång han anklagar någon för något så är det egentligen inget annat än en bekännelse. Joakim har ett mönster av att anklaga andra för vad han själv gjort eller är. Som vi kan se i dokumentären

Så är det det finns egentligen inget som talar för att det finns nån sorts sanning i det Jockiboi påstår i sin bok.
Han har cyniskt nog använt boken för att tvätta sin byk.lyckats otroligt bra tjänat snuskiga pengar på det hela.
Känns som det borde finnas nån form av dtraff för det han gjort/ gör.
Det kan inte ursäktas med hans uppväxt och div diagnoser även om det givetvis förklarar hans sinnesjuka beteende.
Om han sldrig blivit en youtubekändis i megaformat, utan varit helt okänd , gissar jag att han haft enorma problem att hålla sig undan polis och övriga sociala myndigheter .vad tror ni .missbruk , vård , fängelse
Citera
2025-12-13, 22:51
Medlem
Citat:
Det var snarare så att pundarkärringen själv låg neddrogad och inte ens hade koll på dag och tid.

Du skriver väldigt nedlåtande om mamman väldigt fula ord.
Hur tänker du när du dkriver så
Verkar näsran som stt du känner henne.
Jag tycker du ska släppa det här nu .och söka hjälp du mår knappast bra.
Börjar nästan tro att du är nån i inte så långt från jockiboi.
Citera
2025-12-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Du skriver väldigt nedlåtande om mamman väldigt fula ord.
Hur tänker du när du dkriver så
Verkar näsran som stt du känner henne.
Jag tycker du ska släppa det här nu .och söka hjälp du mår knappast bra.
Börjar nästan tro att du är nån i inte så långt från jockiboi.

Jag mår väldigt bra. Det är underhållning för mig att läsa i denna tråd med avundsjuka människor som hittar på saker som att Joakim är dömd för barnvåldtäkt och mordbrand fast det inte finns sådana domar.

Folk måste förstå att vad dom än skriver så gör det noll skillnad, han framgångståg kommer bara fortsätta.
Citera
2025-12-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ja och Joakim kommer bara bli mer och mer stor och populär samt rik, detta måste ju göra att fantasierna för Joakim-hatare bara blir mer och mer hatiska. Det är ganska roligt att beskåda faktiskt för mig som är opartisk.
Det som är fascinerande är hur en person har byggt hela sin identitet, karriär och varumärke på lögner, och trott att han skulle komma undan med det.

Han kan bli hur rik och ”framgångsrik” som helst. Det kommer aldrig vara tillräckligt.
Citera
2025-12-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det som är fascinerande är hur en person har byggt hela sin identitet, karriär och varumärke på lögner, och trott att han skulle komma undan med det.

Han kan bli hur rik och ”framgångsrik” som helst. Det kommer aldrig vara tillräckligt.

Uppenbarligen kommer han undan eftersom han kommer fortsätta bli rikare och än mer framgångsrik.
Citera
2025-12-13, 23:25
Medlem
Kan vi inte bara fastställa att vi alla är avundsjuka och att Jocke kommer fortsätta nå framgångar så att vi slipper Anonym555 eviga monotona upprepningar i 2 trådar om den stora profeten Jocke och återgå till ämnet?
Citera
2025-12-14, 00:01
Medlem
Citat:
Uppenbarligen kommer han undan eftersom han kommer fortsätta bli rikare och än mer framgångsrik.
Det är möjligt.

Men som framgår av dokumentären så kommer han inte att bli lyckligare för det. Han kommer oavsett att känna samma hat, svartsjuka och tomhet.

De som har sett vem han verkligen är bakom masken kommer aldrig att respektera honom, de föraktar honom, och den tanken gör honom galen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in